امروز: ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

آقای استاندار نگذارید استقلال عملکردتان زیر سوال برود

تغییرات گاهی چنان خشن، ناخوشایند و دور از انصافاست که سکوت را از هر سو می‌شکند.

یاران سبز: در انتخاب یا انتصاب یک مدیر در هر دولتی، با هر گرایش سیاسی، افراد یا دستگاه‌های مختلف به صورت رسمی یا غیر رسمی، مستقیم یا غیر مستقیم، نظر می‌دهند. خروجی همه‌ی کارشناسی‌ها انتصاب یک مدیر برای اداره دستگاه‌ست. در وهله اول وزیر، پس از آن استاندار با مشورت معاونین و مشاوران، مجتمع نمایندگان استان، ستادهای انتخاباتی، افراد ذی‌نفوذ سیاسی و رسانه‌های هم‌سو و حتی فضای مجازی تاثیر خود را بر تغییر دیکته می‌کنند.

ماه‌هاست تعدادی خاص بر هر سو چنگ انداخته‌اند و تمامی ترفندها را به کار بسته‌اند تا ناصر کرمی مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر تغییر کند. آیا کسانی که به گونه‌ای دستی بر آتش دارند و صدای مردم محسوب می‌شوند از مدیر کل فعلی آموزش و پرورس استان بوشهر ناراضی هستند که باید ترتیب تغییر این مدیر به شیوه‌ای نامتعارف داده شود؟

استاندار با رصد کلیه نظرات در نهایت باید خود عزل کند و نصب‌ها را در اختیار داشته باشد تا در مقابل عملکرد مدیر پاسخ‌گو باشد. آقای استاندار! روال انتصابات به شیوه باج‌گیری و سهم‌خواهی انجام می‌شود. در این شیوه اعتدال، اعتبار و اعتماد از بین می‌رود و شایستگی افراد زیر فشار قدرت می‌شکند. حکومت دور از منطق یک نماینده در عزل و نصب مدیران بر اقتدار شما سایه انداخته است به گونه‌ای که عملا شاهد پدیده نوظهور نماینده استاندار هستیم.

نظرات مشورتی نمایندگان مردم -و نه یک نماینده- در انتصاب و عزل مدیران دولت می‌تواند راه‌گشا باشد اما یک استاندار تیزبین باید مواظب باشد که نقشش به طور مطلق تحت الشعاع اشخاص یا شخصی خاص قرار نگیرد. اگر به شنودها توجه کنید سیگنال یک نماینده خاص و یا یک گروه سیاسی خاص به گوش شما خواهد رسید. همان نماینده‌ای که با اقتدار می‌گوید: تا قبل از اتمام هفته معلم مدیرکل آموزش و پرورش عوض می‌شود. سیگنال گروه سیاسی با این پیام که، ما با فشار بر استاندار گزینه خود را نهایی کرده‌ایم حتما به گوشتان رسیده است.

 با کدام دلیل می‌پذیریم که فرزندانمان را در آموزش و پرورش اسیر بازی‌های سیاسی کنیم؟

نگذارید گمان مردم در مورد فشار یک نماینده‌ی خاص بر گرده استانداری برای تغییر به یقین تبدیل شود. هر تغییری در سیستمی که آن را اداره می‌کنید حق شماست اما به گونه‌ای اقدام کنید که همه‌ی مردم اطمینان پیدا کنند تغییر و انتخاب فقط و فقط تحت اراده استاندار بوده است. استان بوشهر یکی از رسانه‌ای‌ترین استان‌های کشور است و هیچ اقدام و اطلاعاتی محرمانه نمی‌ماند. انتظار می‌رود مجموعه بزرگ و گسترده آموزش پرورش محل طناب‌کشی یک نماینده و چند فعال سیاسی خاص نشود.

 

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *