امروز: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

اتحاد سبک‌ها برای حمایت از زیدی

یاران سبز- محمد احمدزاده: کاراته استان بوشهر بیش از دو دهه کَت بسته در اختیار داوود روشنایی بود. روشنایی طی این سال‌ها ترفندهای زیادی را به‌کار بست تا مدیریت کاراته را از دست ندهد. رئیسی که می‌رفت مادام‌العمرم بر کاراته استان بوشهر ریاست کند بعد از ۲۳ سال به اختیار خود هادی زیدی را از سبد مجمع کاراته استان بیرون کشید و زیدی رئیس شد. هادی زیدی در سال‌های ابتدای همان روال قبل را در کاراته ادامه داد اما به مرور از برنامه‌های خود رونمایی کرد. تغییر روش زیدی باعث شد تا روشنایی مخالفت‌های خود را با هیات کاراته استان آغاز کند.
کج‌خُلقی‌های روشنایی و حمایت بی‌چون و چرای عبدالحسین بی‌باک رئیس هیات کاراته عسلویه، حبیب خطیب رئیس هیات کاراته جم و مالک سروش رئیس هیات کاراته کنگان در سال گذشته لیگ کاراته استان بوشهر را در حالت نیمه تمام نگه داشت.
گام‌های زیدی برای ارتقاع کاراته بلند است اما چالش‌هایی که گروه مخالف انجام می‌دهند تا حدودی سد راه کاراته شده است. زیدی با حمایت هیات‌های بوشهر، برازجان، تنگستان، گناوه و دیلم کار خود را پیش می‌برد ولی برای برون رفت از این ماجراها باید بهروزیان‌فر مدیرکل ورزش و جوانان هم دخالت کند.
مخالفان در آخرین اقدام خود برای از پا در آوردن هیات کاراته طوماری را تنظیم کردند تا با انجام جلسه فوق‌العاده نسخه هیات کاراته را بپیچند. این طومار به امضا هیات‌های عسلویه، جم، کنگان و اهرم رسید ولی سرسختی حامیان زیدی عقب‌نشینی مخالفان را در پی داشت. این عقب‌نشینی با سکوت مخالفان همراه نشد و هم‌چنان طبل مخالفان پر صداست.
چالش‌های موجود در کاراته استان بوشهر کار را به جایی رساند که روز گذشته چهارده سبک‌ فعال کاراته جهت حل مشکلات با هادی زیدی نشست داشتند. در این نشست تاکید شد با افرادی که نظم مسابقات را جهت رسیدن به اهداف خود بر هم زده‌اند، برخورد شود. همچنین دبیر هیات کاراته نیز انتخاب شود. از دیگر موارد درخواستی فعال شدن کمیته‌های مختلف کاراته بود که مورد تصویب قرار گرفت.
در پایان این نشست مسئولین سبک‌ها که فعالیت کاراته مدیون پشت‌کار آن‌هاست حمایت قاطع خود را از زیدی اعلام کردند.
مسئولین سبک‌های کاراته پس از پایان جلسه با موسی کشتکار معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر نیز نشست داشتند. در این نشست‌ کاراته‌کاها از زیدی حمایت کردند و خواستار حمایت اداره کل ورزش از هیات کاراته شدند.
کاراته‌ استان بوشهر که طی سه دهه در منگنه بود حالا با به قدرت رسیدن زیدی و شکل‌گیری تازه سبک‌ها فضای بازی را تجربه می‌کند.

کاراته در حال حاضر میزبان عبدلی سرمربی تیم ملی نوجوانان است؛‌ عبدلی بر روند کاری کاراته‌کاران نونهالان و نوجوانان استان بوشهر نظارت می‌کند. دو رده نونهالانذو نوجوانان کاراته خود را آماده حضور در مسابقات کشوری می‌کنند و حضور عبدلی بهترین فرصت برای فراگیری فنون پیشرفته است.
داوود احسان‌پور سرمربی نونهالان است و هدایت نوجوانان هم به عهده عباس دهقان است.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *