امروز: ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

اکثریت هم‌چنان روی دیدن صندوق را ندارند

یاران سبز- مرتضی خضری: آرام آرام به روز رای‌گیری نزدیک می‌شویم ولی مردم به صندوق‌های رای روی خوش نشان نمی‌دهند. این قهر تنها به دلیل عملکرد بد مسئولین به وجود آمده است.

در سومین روز از تبلیغات کاندیداها باز هم درصد بالایی به رای، نه می‌گویند. انتظار می‌رفت با نزدیک شدن به روز رای‌گیری وفاق عمومی به وجود آید اما از تعداد افرادی که قصد دارند به پای صندوق نروند کاسته نشده است. نظرسنجی نشان می‌دهد ۵۶% قصد ندارند رای بدهند. این اخطاری‌ست بلند بالا به مسئولینی که هنوز خوابند.

%۲۱ قصد دارند در انتخابات شرکت کنند اما در میان کاندیداها گزینه مورد نظر خود را نیافته‌اند و ۶%  هم مردد به شناسنامه خود نگاه می‌کنند.

در گناوه هنوز هم ضرغام حیدریه بیشترین آرا را دارد. حیدریه تلاش زیادی برای جلب رضایت مردم انجام داده است اما با حساس شدن انتخابات و ورود ناگهانی هوایی و پدیدار شدن چهره تازه‌ای به نام حسین لعلیان بیشترین صدمه را دیده است. حیدریه که در نظرسنجی روز اول ۱۰% از آرا را داشت در روز سوم با ۵% پیشتاز است.

هوایی به لطف تبلیغات و جمیری به لطف تشکیلات به حیدریه نزدیک شده‌اند. نظرسنجی نشان می‌دهد جمیری و هوایی در روز سوم اقبالی ۴% دارند. بهزادزاده در روز نخست هیچ آماری نداشت اما حالا با ۳% در کنار مسعود شیرافکن است. شیرافکن در روز نخست هم ۳% آرا را داشت. حسین لعلیان هم نامش در میان سه درصدی‌هاست. لعلیان پیش بینی نشده است؛ رفتارهای متفاوت در کنار ستاد فقیرانه این کاندیدا احتمال هر جهشی را می‌دهد. جوانان به لعلیان روی خوش نشان می‌دهند و همین موضوع برای کسب رای کافی‌ست.

افراشته تیم اتوکشیده‌ای را به دنبال خود دارد اما در گناوه هنوز پایگاهی ندارد و بعید است در فرصت باقی مانده بتواند رقیبان را از صحنه خارج کند. افراشته تمام توان خود را در بوشهر به کار برده است و کمتر گناوه و دیلم را می‌بیند.

حسین حیدری، حسین امیریان، خلیل عبدالهی و منوچهر طاهری هم تنها ستاد دارند و هنوز وارد آمار نشده‌اند.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *