امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نقش تاثیرگذار تیم رسانه‌ای سرخابی و فضایی که می توانست آرام باشد

به گزارش خبرنگار مهر، حاشیه‌های دربی ۹۸ و جنجال‌های آن به حدی زیاد و گسترده بود که جذابیت‌های فنی این بازی را تحت تاثیر خود قرار داد و این حواشی با گذشت بیش از ۲ روز از پایان بازی کماکان ادامه دارد.

التهاب روی نیمکت دو تیم از سوت شروع بازی به چشم می‌خورد و می‌شد حدس زد این بازی آبستن حوادث و جنجال‌هایی خواهد بود. اوج این جنجال به درگیری سرمربی پرسپولیس با تیم داوری و برگزار کنندگان بازی رسید که ادامه آن را در نشست خبری این تیم هم شاهد بودیم و دستیار گل محمدی یکی از جنجالی‌ترین مصاحبه‌های خود را انجام داد.

با اینکه دربی ۹۸ از نظر فنی یکی از بهترین تقابل‌های دو تیم بود و صحنه‌های جذاب فنی در این بازی کم نبود، اما حاشیه‌ها و جنجال‌های فرعی‌اش به حدی زیاد بود که زیبایی‌های فنی آن را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.

جنجالی که روز بازی در مستطیل سبز آغاز شد و اتفاقاً بازیکنان در آن هیچ نقشی نداشتند، در واقع ریشه در مسائلی دارد که از مدت‌ها قبل شاهد آن بودیم. برخی اظهار نظرهای جنجالی از سوی تیم رسانه‌ای دو تیم و انتشار انواع و اقسام بیانیه‌ها چه در قالب نامه یا اطلاعیه به اندازه‌ای فضا را ملتهب کرد که نیمکت دو تیم تبدیل به انبار باروتی آماده انفجار شد و سرانجام این اتفاق برای نیمکت سرخ در میدان افتاد.

تیم‌های رسانه دو باشگاه استقلال با به کار گیری سیاست های نه چندان جالب پیش از دربی در ایجاد فضای ملتهب این بازی کم تاثیر نبودند و جنگ رسانه‌ای و روانی که مستقیم نسبت به هم آغاز کردند زمینه ساز حواشی پیش آمده در دربی ۹۸ شد.

این درگیری رسانه‌ای بین دو تیم، مصاحبه‌ها و اظهار نظرهای جنجالی، استوری و پست‌های حاشیه ساز و جبهه گیری ها همچنان از سوی تیم رسانه‌ای دو باشگاه در قبال هم ادامه دارد و این در حالی است که شاید یکی از اصلی ترین وظایف آنها ایجاد آرامش رسانه‌ای پیرامون این بازی باشد.

حالا که دو سه روز از دربی بزرگ قرن گذشته این سئوال پیش می‌آید که آیا بهتر نیست تیم رسانه‌ای این دو باشگاه به جای قرار گرفتن در راس هرم تهاجمی نسبت به یکدیگر که منجر به اثر گذاری در فضای مجازی و ترویج حملات رسانه‌ای و فحاشی هواداران دو تیم و به خصوص هواداران کم سن و سال تر به یکدیگر می‌شود، به ایجاد آرامش کمک کنند؟ آیا نباید تیم‌های رسانه‌ای دو باشگاه نسبت به این موضوع آگاه شوند و به جای ادامه این جنگ که دیگر هیچ تاثیری در نتیجه دربی ندارد، به ایجاد فضای سالم در بین هواداران کمک کنند؟

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *