امروز: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

اشتباهاتی که کادر فنی تیم ملی برابر کره داشت/ مرد روزهای سخت نیست

مرتضی یکه در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص شکست تیم ملی ایران برابر کره جنوبی از مرحله مقدماتی جام‌جهانی گفت: با توجه به اینکه هر دو تیم به جام‌جهانی صعود کرده بودند، استرسی برایشان وجود نداشت و هر دو می‌توانستند با آرامش کامل و به دور از هر نگرانی، مقابل یکدیگر بازی کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه چند بازیکن تیم ملی ایران به کرونا مبتلا شده بودند، کادر فنی تیم ملی مجبور شد تغییراتی را در تیم به وجود بیاورد تا بتواند جای خالی بازیکنانی را که به کرونا مبتلا شده بودند، پر کند.

ملی‌پوش سابق تیم ملی فوتبال ایران افزود: متأسفانه دیدار حیثیتی را به حریف خود واگذار کردیم، ۱۱ سال بود که به کره نباخته بودیم و این یک رکورد برای ما محسوب می‌شد اما نمایش ضعیف تیم ملی باعث شد که هم صدرنشینی را از دست بدهیم و هم به حریف قدیمی خود ببازیم.

یکه تأکید کرد: در خط دفاع و دروازه نمایش قابل قبولی نداشتیم. اشتباه عابدزاده در گل اول کاملاً مشهود بود. او یک دروازه‌بان جوان است که مجموعاً عملکرد خوبی داشته اما هنوز از تجربه بالایی برخوردار نیست. کادر فنی می‌توانست از حسینی یا بیرانوند که تجربه بیشتری دارند، استفاده کند. در خط دفاع هم نمایش خوبی نداشتیم، اشتباهات زیادی انجام شد بخصوص در موقعیت گل دوم کره که مدافعان ما فقط تماشاچی بودند و هیچ حرکتی از خود نشان ندادند و باعث شد تا این اشتباهات به شکست ما برابر کره جنوبی بینجامد.

وی در خصوص انتقادات بسیاری که پس از باخت برابر کره به اسکوچیچ وارد شده است، گفت: عیار اسکوچیچ رفته‌رفته مشخص می‌شود. کره جنوبی با لبنان و سوریه که تیم‌های ضعیفی هستند، تفاوت‌های بسیاری دارد اما متأسفانه برخی آنقدر نتایجی که تیم ملی کشورمان برابر لبنان و سوریه گرفت را بزرگ کردند که خود اسکوچیچ هم فکر کرده بود تیم‌های بزرگی را شکست داده است. اسکوچیچ نشان داد که هنوز مرد میدان‌های بزرگ نشده است و باید بیشتر کار کند تا بتواند در جام‌جهانی که تیم‌های قدرتمند حضور دارند، نتایج قابل قبولی کسب کند.

ملی‌پوش سابق تیم ملی فوتبال ایران در پایان خاطرنشان کرد: با شکستی که برابر کره متحمل شدیم، مسئولان فوتبال کشورمان باید هوشیارتر باشند، اگر می‌خواهیم حضوری قدرتمند در جام‌جهانی داشته باشیم، نباید زمان را از دست بدهیم بلکه باید یک برنامه‌ریزی دقیق انجام دهیم در غیر این صورت در هر گروهی قرار بگیریم، زنگ تفریح سایر تیم‌ها خواهیم شد و اعتبار فوتبال کشورمان را زیر سوال خواهیم برد.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *