امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

۴۳ ساختار اکتشافی نفت و گاز در استان بوشهر شناسایی شده است

به گزارش ایرنا، مهدی فکور روز پنج‌شنبه در نشست با استاندار بوشهر افزود: از این ۲۶ مخزن حفاری شده ۲۰ مورد مخازن هیدروکربوری شامل نفت و گاز آن به اثبات رسیده که برخی در حال تولید است و برخی نیز جزء برنامه توسعه ۱۰ میدان گازی قرار دارد که وزیر نفت به تازگی دستور توسعه آن‌ها را صادر کرده است.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: ۶ مورد از چاه‌ها در زمان اکتشاف، غیر اقتصادی بوده اما اکنون با افزایش قیمت نفت و بهبود فناوری اکتشاف، امید می‌رود این میدان‌ها در استان بوشهر به چرخه اقتصاد کشور افزوده شود.

وی گفت: اکنون ۱۷ ساختار هیدروکربوری شناخته شده در استان بوشهر داریم که در حال بررسی ابعاد آن هستیم و می‌خواهیم کارهای مقدماتی اکتشاف را با کمک مسئولان استان انجام دهیم.

وی ادامه داد: تلاش می‌شود تا یک و نیم سال آینده مقدمات کار انجام شود و کار به صورتی تدوین شده که بتوان مخازن کوچک‌تر را در استان بوشهر شناسایی کرد.

فکور یادآورشد:براساس بررسی‌های انجام شده از سوی مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، استان بوشهر یکی از استان‌های بارز و پرپتانسیل هیدروکربوری در کشور است. 

مدیراکتشاف شرکت ملی نفت ایران گفت: پارس جنوبی بزرگترین ذخاری گازی و هیدروکربوری کشور را به خود اختصاص داده بر همین اساس بوشهر یکی از استان‌هایی است که در فهرست اول گازی کشور قرار دارد.

وی اضافه کرد: مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران براساس وظایف ذاتی که به آن ابلاغ شده وظیفه دارد کل کشور را از لحاظ مخازن زیرزمینی هیدروکربوری اعم از نفت و گاز مورد جست و جو قرار دهد و بتواند به ذخایر کشور اضافه کند در این ارتباط استان‌های مختلف کشور مورد بررسی قرار گرفت و پتانسیل این استان‌ها از سوی متخصصان خِبره اکتشاف مورد مطالعه قرار گرفتند.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران بیان کرد: با توجه به وجود زیرساخت‌های استان بوشهر، به محض اکتشاف، میدان‌های جدید وارد تولید خواهند شد و این کار هم باعث توسعه سبد انرژی کشور می‌شود هم اشتغال فراوانی را برای مردم استان به دنبال خواهد داشت.

وی تاکید کرد: باید به مردم امید داد و به آنها گفت که اگر در این استان در زیر پای آنها مخازنی وجود دارد که تبدیل به اشتغالزایی بزرگی که سهم مردم استان است می‌شوند.

فکور یادآورشد: کارهایی که از گذشته در استان انجام شده یک سری کاستی‌هایی داشته و یک سری کارهای تکمیلی باید انجام می شد که با استاندار بوشهر در این خصوص نشستی برگزار و دست کمک به سوی مدیریت ارشد استان دراز کردیم که با تفکر جهادی در این زمینه کمک کنند.

استاندار بوشهر نیز گفت: مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران برای پیشبرد فعالیت‌های خود در این استان نیازمند کمک‌هایی است که تلاش خواهیم کرد با لحاظ کردن ابعاد زیست‌محیطی هم اکتشاف صورت گیرد و هم به محیط زیست آسیب وارد نشود.

احمد محمدی‌زاده افزود: میدان‌های جدید ذخایر زیرزمینی ثروت کشور و استان به شمار می‌روند که  در زمینه توسعه اشتغال و عمران اهمیت دارد.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *