امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

۶ میلیون مسافر وارد استان بوشهر شد

به گزارش ایرنا، احمد محمدی‌زاده روز چهارشنبه در نشست با فرمانده مرزبانی کشور با اشاره به پیش‌بینی حضور ۹ تا ۱۰ میلیون مسافر به استان بوشهر اظهار کرد: سواحل خلیج‌فارس، قابلیت‌های مختلف شامل ابنیه تاریخی، مناظر طبیعی، بازارهای تجاری و ملوانی و گردشگری دریایی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر است.

وی تقویت زیرساخت‌های مرزبانی را مورد تاکید قرار داد و گفت: اعتبارات ویژه‌ای در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر برای ساخت شناور مصوب شد که فرماندهی مرزبانی برای تقویت ناوگان شناوری خود می‌تواند از این ظرفیت استفاده کند.
محمدی‌زاده باتأکید بر توجه به ایجاد اسکله‌های مستقل ویژه مرزبانی استان تصریح کرد: ساخت اسکله و موج شکن مستقل ویژه مرزبانی استان بوشهر مورد حمایت قرار می‌گیرد و در این راستا ساخت شناورهای تخصصی در دستور کار است.
وی همکاری و حمایت در ساخت واحدهای مسکونی سازمانی و شخصی ویژه مرزبانان استان بوشهر را مورد تأکید قرار داد و گفت: طرح نهضت ملی مسکن در استان بوشهر به سرعت در دست اجرا است که از ساخت واحدهای مسکونی ویژه نیروهای مرزبانی استان حمایت می‌شود.

 استاندار بوشهر در بخش دیگری با اشاره به پیشینه تاریخی استان بوشهر در عرصه مبادلات مرزی اظهار کرد: این استان دارای سابقه تاریخی دیرینه در عرصه تجارت دریایی با پنج قرن قدمت است.
وی با بیان اینکه در دوره قاجار ۱۴ کنسولگری کشورهای مختلف در بوشهر مستقر بود، عنوان کرد: چون بوشهر مرکز اقتصاد، تجارت و بازرگانی در منطقه محسوب می‌شد کشورهای مختلف کنسولگری خود را در بوشهر ایجاد کردند و مبادلات تجاری و مرزی برقرار بود.
محمدی‌زاده با بیان اینکه در گذشته تعاونی مرزنشینان در استان بوشهر فعال بود، افزود: اکنون سال‌ها است فعالیت این تعاونی‌ها متوقف شده است.
استاندار بوشهر از احیا و راه‌اندازی تعاونی‌های مرزنشینان در این استان خبر داد و گفت: در این شرکت‌های تعاونی‌ علاوه بر توجه به اشتغال‌زایی، تأمین نیازهای ضروری مردم استان بوشهر در اولویت است.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *