امروز: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

استاندار بوشهر: عزم مسوولان برای حل مشکلات جزیره خارگ جزم است

به گزارش ایرنا احمد محمدی زاده  روز چهارشنبه در دیدار با مردم جزیره خارگ در مسجد امیرالمومنین این  جزیره  افزود: یکی از مطالبات جدی مردم جزیره خارگ تردد و ترابری میان بوشهر و جزیره خارگ بود که روز گذشته خط جدید کشتیرانی  با فعالیت یک فروند شناور جدید (هایان) توسط بخش خصوصی راه اندازی شد که تردد باری از چند روز به چند ساعت کاهش یافته است.

وی بیان کرد: از جمله قابلیت‌های این شناور می‌توان به ظرفیت حمل ٧۵ دستگاه خودرو سبک و یا ١۵ دستگاه خودرو سنگین به صورت مجزا، رمپ تخلیه و بارگیری در هر دو سمت شناور با دو ارتفاع متفاوت جهت انجام عملیات تخلیه و بارگیری در زمان جزر و مد، ۴٠ متر مکعب سردخانه زیر صفر درجه و ۵٠ مترمکعب سردخانه بالای صفر درجه اشاره کرد.

استاندار بوشهر گفت: برای  راه اندازی این خط کشتیرانی جدید با همراهی نماینده مردم شهرستانهای بوشهر ،گناوه و دیلم در سطح ملی رایزنی انجام شد و یک کشتی از مجموعه نفت چارتر شده تا مشکل دیرینه مردم برطرف شود.

محمدی زاده یادآورشد:باتوجه به مشکلات موجود  در زمینه تامین آب بومیان با پیگیری انجام شده مقدار آب شرب مورد نیاز از شرکت فلات قاره تامین و بزودی در اختیار شرکت آب و فاضلاب قرار می گیرد.

وی افزود:برای تامین برق پایدار جزیره خارگ نیز ۹ ژنراتور اخیرا به جزیره منتقل شده و با راه اندازی زمینه تامین ۱۰ مگاوات برق مورد نیاز فراهم می شود و مشکل خاموشی های سالهای گذشته برطرف خواهد شد.

محمدی زاده اظهارداشت: در حوزه اسناد مالکیت جزیره خارگ اقدامات مستمری در حال انجام است که در زمینه اسناد اعیانی در حال اخذ موافقت هایی هستیم.

استاندار بوشهر گفت: اشتغال بومیان در صنایع مستقر در جزیره خارگ بعنوان مطالبه جویندگان کار توسط بخشداری ویژه خارگ اقدامات مناسبی صورت گرفته که باید تداوم داشته باشد.

محمدی زاده افزود:مشکلات مربوط به جزیره خارگ که در سطح بخش و شهرستان  قابل حل است در سطح استان پیگیری می شود و مشکلاتی که نیاز به رایزنی و پیگیری در سطح ملی است این مهم انجام خواهد شد.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *