امروز: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

استاندار بوشهر: وضعیت وحدت حاکم بر این استان کم نظیر است

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد محمدی زاده شامگاه پنجشنبه در نخستین نشست خبری خود در سالجاری افزود: در مقابل اختلاف که باعث بحران و عقب ماندگی می شود وحدت منشاء اتفاق های زیاد و موجب احساس هویت و بالندگی در جامعه می شود .

وی با بیان اینکه این وحدت  در شهر بوشهر در هیچ دوره تاریخی وجود نداشته است گفت: امروز همه قشرها و گروهها در سایه وحدت و همدلی در فکر توسعه استان هستند.

استاندار بوشهر یادآورشد: نبود وحدت و امنیت استان را دچار عقب ماندگی و اختلال و تقویت این ۲ مولفه مهم موجب پیشرفت، توسعه و رونق کار در استان می شود.

وی افزود: امنیت لازمه و پیش نیاز رسیدن به پیشرفت، عمران و آبادانی است و نقش مهمی در پویایی جامعه دارد که با فعال کردن دستگاه‌های امنیتی و دفاعی سعی شده آرامش در استان ایجاد شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه رسانه ها در نیمه دوم سال در زمینه امید آفرینی ارزیابی می شوند گفت: مهمترین خواسته رهبر معظم انقلاب در این شرایط امید آفرینی در جامعه است و رسانه ها بعنوان سربازان فرهنگی مسئولیت مهمی در این زمینه برعهده دارند.

محمدی زاده افزود: امروز نظام جمهوری اسلامی از سوی ضد انقلاب، دشمنان داخلی و خارجی با موضوع یاس آفرینی مورد هدف قرار گرفته و تلاش می کنند با مایوس کردن مردم نظام را به چالش بکشانند.

وی با بیان اینکه در این شرایط سخت این وظیفه رسانه ها است که بعنوان سربازان فرهنگی با امید آفرینی به آینده در مقابل این هجمه دشمن ایجاد سد کنند گفت: همه گروه‌ها و جریان‌های سیاسی بدانند همه در یک کشتی قرار داریم و همه برای سربلندی این نظام که ثمره خون هزاران شهید است باید تلاش کنیم.

به گفته محمدی زاده امید آفرینی در جامعه به شتاب گرفتن کارها کمک می کند و این کار تنها با حضور همه آحاد جامعه امکان پذیر است بر همین اساس باتوجه به اینکه امروز فضای استان بوشهر رسانه ای است پس همه قشرها و گروه‌ها به خصوص سربازان جبهه فرهنگی باید بر طبل امید آفرینی بکوبند.

وی با تاکید بر توجه اصحاب رسانه به جهاد تبیین اظهار کرد: در تحقق و عملیاتی شدن جهاد تبیین باید همه خبرنگاران و رسانه‌ها تلاش کنند.

استاندار بوشهر تصریح کرد: خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی غیر قابل مقایسه با رژیم وابسته به استکبار جهانی آمریکا است که باید در ابعاد گوناگون تبیین و انعکاس داده شود.

محمدی‌زاده نقد منصفانه را زمینه توسعه و پیشرفت و حل مشکلات جامعه دانست و تاکید کرد: توجه به طرح‌های اشتغال‌زایی و سرعت بخشی در اجرای طرح‌های اقتصادی در اولویت برنامه‌های استان بوشهر قرار دارد.

وی بر ضرورت توزیع عادلانه بودجه در شهرستان‌ها، ساماندهی هیات مدیره شهرک‌های صنعتی، فعال کردن تعاونیهای مرزنشینان به دلیل نقش آنها در معیشت مردم بعد از ۱۲ سال رکود، گرفتن مجوز سفر برای ۹۰۰ شناور و لنج هایی که به سفر نرفتند و الزام آنها به آوردن کالاهای تجاری و اساسی مورد نیاز مردم تا بازار با کمبود کالا روبرو نشود را از جمله اقدامات و گامهای مهم مدیریت ارشد استان در سالجاری عنوان کرد.

استاندار بوشهر همچنین با اشاره به نهضت جهش تولید مسکن بعنوان مهمترین سیاست دولت جهادی و انقلابی سیزدهم گفت: افرادی که در این طرح ثبت نام و نام آنها بعد از پالایش بعنوان متقاضیان حائز شرایط مشخص شده نسبت به پرداخت آورده ۴۰ میلیون تومانی خود اقدام کنند.

وی یادآورشد: یکی از دلایلی که مردم نسبت به پرداخت آورده اولیه اقدام نمی کنند اعتماد نکردن به طرح است و این رسانه ها هستند که باید نسبت به ایجاد اعتماد و ترغیب مردم به مشارکت در نهضت جهش تولید مسکن گام بردارند تا زمینه خانه سازی در جامعه فراهم شود چرا که این امر موجب توسعه اقتصاد و اشتغال در جامعه می شود.

استاندار بوشهر با اشاره به اهمیت بحث ازدواج و فرزندآوری در جامعه گفت: امروز وضعیت استان بوشهر در بحث ازدواج و فرزندآوری خوب نیست و در زمینه طلاق شرایط بد است.

وی تاکید کرد: باید در فضای مجازی و رسانه جامعه به سمت ازدواج و فرزندآوری تشویق شود چون یکی از آسیب های اجتماعی ناشی از طلاق است و باید تلاش کرد طلاق کم و ازدواج و فرزندآوری زیاد شود.

استاندار بوشهراضافه کرد: مسئولان استان هیچ دغدغه ای به غیر از خدمت به مردم ندارند و هیچ یک به دنبال منافع شخصی خود نیستیم و فقط برای خدمت به مردم آمده ایم.

وی توسعه گردشگری را از دیگر برنامه‌ها دانست افزود: نیمه دوم سال زمینه حضور گردشگران و مسافران به استان فراهم می‌شود و در این راستا از دی ماه ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین امسال ۸ تا ۹ میلیون مسافر و گردشگر وارد استان بوشهر شد.

استاندار بوشهر تصریح کرد: استان بوشهر با داشتن ظرفیت‌های مهم گردشگری در ایام تعطیلات نوروزی به‌عنوان دومین استان گردشگرپذیر و در زمینه کیفیت ارائه خدمت رتبه نخست کشور معرفی شد.

محمدی‌زاده از معرفی فرماندار دشتستان خبر داد و بیان کرد: گزینه تصدی فرمانداری دشتستان برای انجام مراحل اداری به وزارت کشور معرفی و روند انتصاب وی در حال انجام کار اداری است.

وی یکی از منابع مهم تامین آب شرب استان را آب‌شیرین‌کن دانست و افزود: در این راستا طرح‌های آب‌شیرین‌کن در شهرها و روستاهای مختلف در حال اجرا است که آب‌شیرین‌کن وحدتیه به ظرفیت ۵ هزار مترمکعب بر اساس وعده مجری طرح، خرداد ماه وارد مدار بهره‌برداری می‌شود. 

استاندار بوشهر با بیان اینکه از نقد منصفانه استقبال می کنیم گفت:عملکرد مدیریت استان در حوزه انتصابات قابل قبول است  هم اینک از شهرستانهای ۱۰ گانه استان ۹ فرماندار معرفی و معاونان و بخشداران اکثرا منصوب شده اند.

استاندار بوشهر در خصوص جابه جایی مدیران دستگاههای اجرایی استان بوشهر افزود: استانداری ها و فرمانداری ها با وجود اینکه در همه حوزه ها مسئولیت دارند اما بعنوان نمایندگان دولت در استان نهاد حاکمیتی هستند و نقش نظارتی و هماهنگی دارند و نقش اجرایی ندارند.

وی ادامه داد: بیشتر انتصاب‌ها که نقش خدماتی برای مردم داشتند تاکنون انجام شده بعضی از آنها نیز به دلیل اینکه در اولویت تغییر نبوده هنوز تغییر نکرده و یا زمان تغییر آنها به زمان دیگر و مناسبت تری محول شده است به این ترتیب در زمان حاضر پیشنهاد تغییر  ۱۰نفر از مدیران به وزراتخانه ها ارسال شده و در حال طی روند اداری خود هستند که در برخی وزارتخانه ها روند پی گیری خوب و در برخی دیگر کُند است.

محمدی زاده با اشاره به اینکه برخی از مدیران دستگاههای اجرایی نیز با نظر مساعد ما و وزیر مربوطه تثبیت شده است گفت:در راستای کادر سازی و استفاده از ظرفیت نیروهای جوان تمام بخشداران منصوبی زیر ۳۵سال و معاونان فرمانداران نیز زیر ۴۰ ساله هستند و مجوز بکارگیری ۴۲ نفر نیروی جوان در استانداری بوشهر گرفته شد و بزودی این شمار به ۶۰ نفر افزایش می یابد.

استاندار بوشهر در خصوص نقش آفرینی نماینده عالی دولت در خصوص انتصاب مدیران شرکت های نفت،گاز و پتروشیمی مستقر در استان یادآورشد:برغم اینکه مسوولیت شرکت منقطه ویژه اقتصادی انرژی پارس،مجتمع گاز پارس جنوبی و پالایشگاه فجر جم در گذشته در اختیار نیروهای غیر بومی بوده است با رایزنی انجام شده مدیرعامل شرکت پالایشگاه فجر جم از نیروهای توانمند استان معرفی شد . 

محمدی زاده اضافه کرد :همچنین در خصوص شرکت های پتروشیمی تاکنون مدیر بومی منصوب نشده بود که هم اینک مدیران عامل شرکت های پتروشیمی خارگ و کیمیای پارس بومی هستند.

وی گفت:رسانه ها برای تحقق این خواسته بحق مردم استان بوشهر در زمینه واگذاری مسوولیت  در سطح ملی نیز پیگیری کنند تا سمت های بیشتری در صنایع نفت،گاز و پتروشیمی به نیروهای توانمند بومی واگذار شود.  

استاندار بوشهر یادآورشد: طی هشت سال گذشته نگاهی به نیروهای بومی در عرصه مدیریتی در شرکت های نفت،گاز و پتروشیمی نشده است و تغییر این رویکرد کار می‌برد و کارهای بسیار زیادی در این زمینه داشته‌ایم. 

وی افزود: بر خلاف گذشته کمیته انتصابات در استانداری و با حضور کارکنان و مدیران استانداری با حضور هفت نفر از افرادی که مسوولیت و تجربه اجرایی داشته اند تشکیل شده و از تلاش های آنان تشکر می کنم. 

محمدی زاده بیان کرد:تاکنون ۱۰۰ نفر در رده های اصلی منصوب شده اند و حدود ۳۰ نفر نیز در مرحله انجام است.

محمدی زاده در خصوص پروژه راه آهن گفت: در زمان حاضر   ۱۰میلیون یورو معادل ۳۰۰ هزار میلیارد تومان برای پروژه راه آهن شیراز – بوشهر در دولت مصوب شده که هنوز ساز و کار این تهاتر در کارگروه پیش بینی شده مشخص و اجرایی نشده و درحال پی گیری هستیم که این ساز و کار اجرایی و این تهاتر انجام شود.

وی اضافه کرد: تنها کاری که تاکنون توانسته ایم در پروژه راه آهن شیراز – بوشهر انجام دهیم اضافه کردن مسیر بوشهر – عسلویه است که با بهره برداری از این پروژه علاوه بر گذر این خط از شهرستانهای جنوبی زمینه انتقال تولیدات حوزه‌های پالایشگاهی و پتروشیمی به مرکز کشور نیز فراهم شود.

استاندار بوشهر در خصوص جاده ساحلی بوشهر – دیر  اظهار کرد: ۴۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر اعتبار به این جاده ساحلی مصوب شده که  باید وصول و هزینه شود با این وجود برنامه داریم که بخشی از منابع این پروژه از محل مسئولیت‌های اجتماعی پتروشیمی ها اختصاص یابد.

به گفته محمدی زاده برنامه ما این نیست که منابع حاصل از مسئولیت‌های اجتماعی پتروشیمی‌ها و نفت به پروژه‌های کوچک اختصاص یابد بلکه تمایل داریم در جنوب استان چند کار اساسی و ماندگار از جمله جاده ریز به دوراهک، جاده ریز به دژگاه و ریز به سرچشمه انجام شود.

وی در خصوص بحث ورزش نیز گفت: در زمان حاضر هیچ یک از تیم های ورزشی از حمایت شرکتهای نفتی و بخش خصوصی برخوردار نیستند و باید این ساز و کار برای ایجاد این حمایت در استان فراهم شود.

استاندار بوشهر گفت: در کنار اجرای آبشیرین کن ها موضوع سدها نیز در دست اجرا است و تلاش می شود امسال عملیات اجرایی ۲ سد جدید باهوش و دهرود نیز در استان آغاز شود.

وی در خصوص نیروگاه اتمی بوشهر گفت: این نیروگاه در زمان حاضر مسئولیت تامین هزار مگاوات برق را در کشور برعهده دارد و در کنار آن فازهای ۲ و سه این نیروگاه نیز آغاز شده که امروز با توجه به مبلغ ۱۰ میلیارد یورو اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آن که معادل ۳۰۰ هزار میلیارد تومان است متوقف شده است.

محمدی زاده افزود:در سفر رئیس جمهور به روسیه توافقاتی در این مساله انجام شد که بدلیل جنگ اوکراین زمینه اجرا متوقف شد که با عملیاتی شدن بوشهر علاوه بر برخورداری از تنها نیروگاه هسته ای در زمینه قطب تولید انرژی ایران نیز شناخته خواهد شد.

استاندار بوشهر با تاکید براینکه باید سازو کاری در استان فراهم شود که حال مطبوعات از این که هست خوش تر و بهتر شود گفت: حل مشکل مسکن، معیشت و بیمه جامعه مطبوعات  از برنامه های مدیریت ارشد استان است.

وی در خصوص کتابخانه مرکز ی بوشهر گفت: این استان کتابخانه مرکزی دارد اما با توجه به نیاز قبول کردیم یک واحد دیگر نیز احداث شود و اعتبار آن به صورت مشارکتی با نهاد کتابخانه عمومی تامین می شود.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *