امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بازیکنان ایران مثل ماشین بازی کردند/ طیبی ما را تنبیه کرد

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتسال ایران در مرحله مقدماتی رقابت‌های قهرمانی آسیا با غلبه بر مالدیو، ترکمنستان و قرقیزستان جواز حضور در مرحله نهایی را کسب کرد. ایران در بازی آخر خود برابر قرقیزستان با نتیجه ۸ بر ۱ پیروز شد. مسابقات این مرحله در منطقه آسیای مرکزی به میزبانی قرقیزستان برگزار شد و شکست سنگین میزبان، «امیرجان موکانوف» استعفای سرمربی این تیم را به دنبال داشت.

موکانوف در مصاحبه‌ای در پاسخ به این سئوال که چه اتفاقی افتاد که با وجود بازی خوب مقابل ایران در نیمه نخست، در نهایت قرقیزستان شکست سنگینی خورد؟ گفت: تیم ایران بعد از جام جهانی لیتوانی کارش را از سر گرفت. وحید شمسایی اسطوره فوتسال ایران سرمربی شده و تیم هم به میزان قابل توجهی جوان شده است.

وی ادامه داد: ظاهراً به طور عمده کار نسل طلایی ایران که مدال برنز جام جهانی ۲۰۱۶ را کسب کرد، به پایان رسیده است. البته حسن زاده همچنان در ایران بازی خواهد کرد اما تیم آینده ایران از همین بیشکک خواهد بود.

بازیکنان ایران مثل ماشین بازی کردند/ طیبی ما را تنبیه کرد
موکانوف سرمربی قرقیزستان

سرمربی قرقیزستان در ادامه با تمجید از تیم ایران یادآور شد: بازیکنان ایران ماشینی بازی کردند. آنها در بازی با مالدیو حتی باوجود اینکه تعداد گل‌های خود را دو رقمی کرده بودند تا آخرین ثانیه تلاش کردند گل بزنند. می‌خواهم به ویژه به نقش کاپیتان حسین طیبی که در تیم بنفیکا پرتغال بازی می‌کند، اشاره کنم. نقش رهبری و کاپیتانی او در این تیم جوان پررنگ شده است.

موکانوف افزود: من با نظر برخی از کارشناسان که می‌گویند تیم و بازیکنان جدید ایران از قدیمی‌ها بدتر هستند، مخالفم. بازیکنان ایران از همان ثانیه اول با بالاترین سرعت بازی می‌کنند.

وی گفت: ما زمان کافی داشتیم. فکر می‌کنم عملکرد ما در نیمه نخست بازی با ایران بهترین عملکردی بود که نشان داده بودیم. چنین فوتسالی قبلاً در قرقیزستان دیده نشده بود. ما هجومی بودیم و نقاط قوت ایران را خنثی کردیم اما بازیکنی مثل طیبی در پایان نیمه بلافاصله ما را به خاطر دو اشتباه تاکتیکی تنبیه کرد.

سرمربی قرقیزستان اظهار کرد: در نیمه دوم دیگر نتوانستیم مثل نیمه اول فشار بیاوریم و بازیکنان خسته شدند. بعد از نتیجه ۴-۱، پاورپلی کردیم و این باعث شد گل‌های بیشتری بخوریم.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *