امروز: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

تفاهم نامه اجرای فیبرنوری در شهر بوشهر امضا شد

به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر روز چهارشنبه به نقل از علی سملیان اعلام کرد: مفاد این تفاهم‌نامه به مجوز اجرای ۱۰ کیلومتر فیبر نوری در خیابان ساحلی شهر بوشهر اشاده دارد. 

وی درباره اهمیت اجرای این طرح بیان کرد: در صورتی که پهنای باند مورد نیاز مشترکان برای استفاده در منزل مهیا شود، کاربران هنگام حضور در خانه نیازمند استفاده از سرویس اینترنت پهن باند سیار نیستند؛ بنابرایت بار ترافیکی شبکه تلفن همراه بسیار سبک تر می شود و در ساعت‌های اوج ترافیک اختلال در شبکه ارتباطات سیار پیش نمی‌آید.

سملیان افزود: در زمان حاضر اپراتور ایرانسل چهار سایت تلفن همراه جدید برای شهر بوشهر در برنامه احداث دارد و بر اساس تفاهم صورت گرفته اجرای این سایت ها در حداقل زمان ممکن انجام خواهد شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات بوشهر گفت:  حل موانع پیش رو در اجرای طرح فیبر نوری تا در منازل، کسب و کارها و سازمان ها با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیرکل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب، مدیر شرکت ارتباطات ایرانسل منطقه جنوب بررسی، پیش بینی و برنامه ریزی شد. 

وی اعلام کرد: براساس آمار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، استان بوشهر در زمینه پیشرفت طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها تا پایان سال ۱۴۰۰، در شاخص درصد خانوارهای تحت پوشش فیبر نوری و درصد پورت های مربوط به آن، استان چهارم کشور است.

وی در پایان گفت: از دیگر مزایای مهم ایجاد زیرساخت فیبر نوری در سطح شهر ها و دسترسی کاربران اینترنتی به آن، افزایش کیفیت خدمات و درنتیجه افزایش کیفیت تجربه کاربر و کاهش شکاف دیجیتال است که این امر خود منتج به روی آوردن جوانان به حوزه کسب و کارهای اینترنتی می شود.

سملیان اضافه کرد: در این صورت مردم حتی کارهای روزمره خود را بصورت آنلاین انجام می دهند و از ترددهای بی مورد پرهیز می کنند که این مورد درتاثیر بسزایی در سلامت محیط زیست و بهداشت افراد جامعه دارد.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *