امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

معاون فرمانداردیلم: مشکل کمبود آب شهر امام حسن این شهرستان برطرف شد

محمود پورداوودی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس پیگیری های فرماندار و نماینده حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی ، نشستی با  مدیرعامل منطقه نفتی  فلات قاره بهرگان به همراه معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری این شهرستان برگزار و  راهکارهای رفع مشکل آب شهر امام حسن بررسی شد.

وی اظهارداشت: در پایان این نشست مقرر شد که روزانه  حداکثر ۴۰۰ مترمکعب آب از سهمیه فلات قاره بهرگان که از خط کوثر تامین می شود، به  شبکه توزیع آب شهر امام حسن تزریق شود.

پورداوودی گفت:باتوجه به اینکه بخش امام حسن با کمبود آب مواجه شده است، برای رفع آن تلاش شد تا از ظرفیت های شرکت نفت فلات قاره همراه با شرکت آب و فاضلاب  استفاده کنیم  .

معاون برنامه ریزی و امورعمرانی فرمانداری دیلم بیان داشت: برای حل مشکلات کمبود و تقویت آب رسانی به شهرستان، قرارداد پروژه تعویض شبکه خط انتقال با انتخاب پیمانکار ، منعقد شده است.

وی اظهارکرد: شهرستان دیلم از ابتدا از بالای تنگه اسخی آب می گرفت که در سال ۹۷ محل انشعاب جابجایی صورت گرفت و به ۱۱ کیلومتر سمت زیدون عقب تر رفت و در همان زمان مقرر شد که لوله را تغییر دهند تا اینکه  ۳ کیلومتر خطوط لوله آن اجرا و به لوله قدیم چاه‌های زیدون متصل و برای شهرستان آبرسانی شد.

پورداوودی  گفت: باتوجه به مشکل کمبود آب که بوجود آمد ، قرار شد لوله گذاری در چند فاز اجرا شود که برای  ۸ کیلومتر باقی مانده قرارداد آن منعقد شده است تا با یک لوله ۴۰۰ چدن داکتیل تا پایین تنگه اسخی انتقال یابد.

معاون برنامه ریزی و امورعمرانی فرمانداری دیلم افزود: بنابراین ،  با محفوظ ماندن لوله قبلی اجرا شده، حجم آب دهی از خط کوثر با بکارگیری دو لوله دوبرابر خواهد شد.

پورداوودی یادآورشد: قرارداد این پروژه با پیمانکار منعقد و اقدام به تجهیز کارگاه کرده است و در هفته اول خرداد لوله گذاری انجام خواهد شد.

شهرستان دیلم با ۳۵ هزارنفر جمعیت در انتهای شمال استان بوشهر قرار دارد و آب شرب آشامیدنی آن به علت کمبود و محدودیت منابع آبی از طریق خط کوثر در حوزه استان کهگیلویه و بویراحمد تامین می‌شود.

بخش امام حسن از توابع شهرستان دیلم در شمال استان بوشهر و در جوار تاسیسات مهم نفتی بهرگان واقع است.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *