امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

پیش کنگره شهدای دانش آموز و فرهنگی استان بوشهر در گناوه برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، این برنامه معنوی قبل از کنگره شهدای دانش آموز و فرهنگی استان بوشهر که قرار است سوم خرداد ماه امسال به میزبانی بوشهر برگزار شود،   باشکوه و حضور پرشور اقشار مختلف مردم به اجرا درآمد.

۲۲ دانش آموز و دو آموزگار از این دبیرستان در دوران دفاع مقدس از کلاس درس راهی جبهه های  حق علیه باطل شدند و جان خودرا در راه دفاع از اسلام ، انقلاب و میهن فدا کردند که بر همین اساس به عنوان آموزشگاه شاخص شهدای دانش آموزی کشوری برگزیده شده است.

امام جمعه بندر ریگ در این آیین گفت: فلسفه اصلی برگزاری این کنگره و دیگر یادواره ها ، احیا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه  است.

حجت الاسلام سیدعنایت هاشمی منش افزود: مجالس شهدا حالت نورانی و عرفانی دارد که در آن حضور یافتیم تا یاد و خاطرات آنها را تداعی و  راه و سیره آن همچنان تداوم بماند.

وی اظهارکرد: احترام و تکریم به خانواده معظم شهدا از وظایف و رسالت مهم همه ما بخصوص مسئولان است.

هاشمی منش گفت: توطئه و دسیسه های دشمنان در این برهه با اول انقلاب و حتی دوران دفاع مقدس قابل مقایسه نیست که باید در برابر آنها استقامت و استواری همانند شهدا کرد.

امام جمعه بندرریگ  بیان داشت: دشمن می داند که انقلاب و ماندگاری آن پس از گذشت بیش از ۴۰ سال حاصل خون جوان هایی از میهن است که از سرکلاس به جبهه ها رفتند و در خظ مقدم مبارزه با دشمن بعثی قرار گرفتند.

                                                   پیش کنگره شهدای دانش آموز و فرهنگی استان بوشهر در گناوه برگزار شد    

معاون  آموزش ابتدایی اداره کل آموزش وپرورش استان بوشهر گفت: در دهه ۶۰ ، حرکات جهادی در سراسر استان بوشهر به چشم می خورد که اعزام دانش آموزان و معلمان مدرسه شهدای فتح المبین گناوه به جبهه های جنگ تحمیلی نمونه بارز آن است. 

غلامحسین مهران پور افزود: دفاع و حفظ و انتقال دستاوردهای ارزشمند دفاع مقدس از وظایف اصلی تعلیم و تربیت   در سند تحول بنیادین نگاشته شده است.

وی اظهارداشت: باید پیام  شهدا را که برگرفته از ایمان، بصیرت و سلامت روح است،  را  در مسیر کار خود قرار دهیم .

مهران پور افزود: براساس سند تحول بنیادین ، کنگره شهدای دانش آموز و فرهنگی از سال قبل در دستور کار اداره کل آموزش و پرورش قرار گرفت که تاکنون برنامه های بسیار ارزشمندی در سطح مناطق و شهرستان ها اجرا شده است.

وی یادآورشد: ۱۸ پیش کنگره و ۵۰۰ یادواره شهدای دانش آموزی و فرهنگی در این استان با مدیریت و تلاش خود دانش آموزان انجام شده است.

                                                                  پیش کنگره شهدای دانش آموز و فرهنگی استان بوشهر در گناوه برگزار شد

رئیس آموزش و پرورش گناوه گفت: همایش معنوی روز جاری بخشی از برنامه اصلی  کنگره شهدای دانش و فرهنگی استان بوشهر است که قرار است سوم خرداد در شهر  بوشهر برگزار شود.

ضرغام مردانی افزود: دلیل برگزاری این برنامه در شهرستان گناوه بخاطر تقدیم ۲۲ شهید دانش آموز و دو فرهنگی از دبیرستان شهدای فنح المبین به عنوان مدرسه شاخص کشوری در زمان دوران دفاع مقدس شناخته شده است.

وی اظهارداشت: یک کنگره شهدای دانش آموز و فرهنگی در این شهرستان نیز دو هفته پیش  برگزار شد.

در این آیین معنوی برنامه های مختلفی شامل دکلمه، دل نوشته، کلیپ اعزام رزمندگان گناوه ، نمایشگاه تمثال و آثار شهدا، مداحی و سرود گروه جوانه های  احساس اجرا شد.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر ۲۳۰ شهید تقدیم میهن و انقلاب کرده است که از این  تعداد ۳۶ شهید دانش آموز و ۶ شهید فرهنگی است. 

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *