امروز: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

۲ نقره و ۳ برنز حاصل تلاش نمایندگان ایران در روز دوم‌ مسابقات

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، دوازدهمین دوره رقابت‌های پومسه قهرمانی جهان به میزبانی شهر «گویانگ» کشور کره جنوبی با حضور ۷۶۰ ورزشکار از ۶۳ کشور، در حال برگزاری است.

امروز جمعه دوم اردیبهشت ماه در روز دوم مسابقات، در بخش انفرادی یاسین زندی در رده سنی ۱۸ تا ۳۰ سال، فاطمه سلمانی زاده در رده سنی ۱۵ تا ۱۷ سال، آتوسا فرهمند در رده سنی ۳۱ تا ۴۰ سال، هادی ترکاشوند در رده سنی بالای ۶۵ سال و در بخش تیمی رده سنی بالای ۳۱ سال علی سلمانی، حسین بهشتی و علی نادعلی به مصاف رقبا رفتند.

سهم ملی‌پوشان ایران ۲ مدال نقره در بخش تیمی سه نفره بانوان در رده سنی نوجوانان و آقایان بالای ۳۰ سال و البته ۳ مدال برنز توسط فاطمه سلمانی زاده در بخش انفرادی ۱۵ تا ۱۷ سال، هادی ترکاشوند رده سنی بالای ۶۵ سال و دو نفره تیمی توسط علیزاده و تقی زاده بود.

هادی ترکاشوند ملی‌پوش پومسه ایران در بخش انفرادی بالای ۶۵ سال توانست مدال برنز این رقابت‌ها را بر گردن بیاویزد. ترکاشوند با وجود پیروزی برابر بهاجان مان از کانادا در فینال؛ در دیدار برابر جائه جین کانگ نماینده کره جنوبی بازی را واگذار کرد و به مقام سوم رسید.

اما در رقابت‌های تیمی نوجوانان ۳ نفره بانوان؛ ترکیب شیما نساجی، ساناز تقی پور و فاطمه سلمانی زاده توانستند مدال نقره و عنوان نایب قهرمانی جهان را تصاحب کنند.

تیم ۳ نفره کشورمان در فینال این رقابت‌ها، ابتدا با آمریکا مسابقه داد و با پشت سر گذاشتن حریف، در فینال با تیم قدرتمند کره جنوبی مواجه شد و با اختلاف یک صدم کمتر و با امتیاز ۷.۳۹ به مقام دوم رسید.

همچنین تیم دو نفره کشورمان با ترکیب علیزاده و تقی پور در دیدار رده بندی با پیروزی برابر آمریکا توانست جایگاه سوم جهان را به دست بیاورد.

در بخش ۳ نفره تیمی بالای ۳۰ سال با ترکیب حسین بهشتی، علی نادعلی و علی سلمانی نیز ملی پوشان توانستند با کسب ۷.۴۲ امتیاز بعد از کره جنوبی که در مجموع ۷.۵۲ امتیاز گرفته بود، با کسب مقام دوم رقابت‌های جهانی مدال نقره را تصاحب کنند.

فاطمه سلمانی زاده دیگر نماینده پومسه کشورمان بود که در بخش انفرادی ۱۵ تا ۱۷ سال برابر جویئونگ لی نماینده کره جنوبی بازی و با واگذاری نتیجه مدال برنز این رقابت‌ها را از آن خود کرد.

۲ نماینده دیگر کشورمان با وجود شایستگی از دور رقابت‌ها کنار رفتند. یاسین زندی نماینده پومسه آقایان کشورمان در رده سنی زیر ۳۰ سال، تنها با اختلاف یک صدم شانس رسیدن به مرحله بعدی را از دست داد.

نماینده پومسه کشورمان با باخت برابر محمد الفی کاساما از اندونزی با کسب ۷.۵۸ و اختلاف یک صدم کمتر نسبت به حریف، شانس حضور در مرحله یک چهارم را از دست داد.

آتوسا فرهمند دیگر نماینده پومسه انفرادی بانوان در رده سنی بالای ۳۰ سال در گروه ۲۲ نفره ابتدا با قرعه استراحت رو به رو شد و در مرحله بعدی برابر یوجین کانگ از کره جنوبی بازی را واگذار کرد و از چرخه رقابت‌ها کنار رفت.

به این ترتیب کار ملی پوشان پومسه ایران در روز دوم رقابت‌ها با مجموع ۵ مدال نقره و برنز به پایان رسید.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *