امروز: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳

پارکینگ ملت، بلای جان ملت یا راه نجات ملت

پارکینگ ملت، بلای جان ملت یا راه نجات ملت

بازار گناوه و بن‌بستی به نام پارکینگ

❇یاران سبز-مرتضی خضری: یکی از معضلات حل نشدنی بازار گناوه عدم وجود پارکینگ است. طی سالیان گذشته هر شهرداری آمد مجوز پاساژ با تمام امکانات رفاهی داد، اما زد و بندهای پشت پرده منجر به حذف پارکینگ و دیگر امکانات رفاهی شد. در مرکز تجاری گناوه پاساژهای بدون پارکینگ و بدون سرویس‌های بهداشتی یکی پس از دیگری ساخته شد. فضای تجاری گناوه در هردمبیلی محض روز به روز گسترده‌تر شد و ناگهان بازاری که تمام امید گناوه بود و است، در بن بست فرو رفت.

▪افرادی که قرار بود پاساژ بسازند با ردا و ادای شهروند دلسوز آمدند اما برای رسیدن به سود بیشتر، روی میز و زیر میز را مملو از اسکناس‌های تانخورده کردند و با حذف پارکنینگ، انباری و سرویس بهداشتی، دهان شهر را سرویس کردند.

▪امروز بازار گناوه از هر جهت عرصه را بر خود تنگ می‌بیند. پاساژهای تو در تو، بدون امکانات رفاهی همه را دیوانه کرده است. در دل این بازار قطعه زمینی وجود دارد که می‌تواند تا حدودی به بازار نفس مصنوعی بدهد.

▪پارکینگ ملت در میانه بازار مشهور است. قطعه زمینی خاکی که با تردد خودروهای مختلف گرد و خاک را به مغازه داران و مشتریان و افراد در حال تردد، هدیه می‌دهد.

▪ ترافیک و گرد و خاک در کوچه‌‌ای که پارکینگ ملت در آن واقع شده باعث درگیری‌های فراوانی شده است.

▪ خانواده کریمی و اوقاف مدتی‌ برای تصاحب این زمین گلاویز بودند و شاید هنوز باشند. مالک خانواده کریمی‌ست و اوقاف هم مدعی‌ست کریمی‌ها زمین را وقف کرده‌اند.
قرار بود حوزه علمیه خواهران در این زمین ساخته شود، اما بعید نه، غیر ممکن است ساخته شود.

▪حوزه علمیه چندین سال است که زمین را جهت پارکینگ واگذار کرده است و درآمد آن را در گوشه‌ی جیب قرار می‌دهد. کاری به گوشه‌ی جیب حوزه علمیه ندارم اما این‌که بازاریان و رهگذران با وجود این پارکینگ و آلودگی آن عذاب می‌کشند، کار دارم.

▪ چرا تکلیف را روشن نمی‌کنید، یا حوزه علمیه خواهران را در دل بازار بنا نهید یا حوزه، پاساژ بسازد یا زمین را جهت ساخت پارکینگ در اختیار شهرداری قرار دهید و یا حداقل آن را آسفالت کنید تا مردم دمی بیاسایند.
بالاخره راهی پیدا کنید.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *