امروز: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳

۴۶ هزار تن سهمیه کود کشاورزی به استان بوشهر اختصاص یافت

خسرو عمرانی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: تاکنون از این میزان سهمیه کود براساس سطح کشت ۱۵ درصد معادل چهار هزار و ۳۷۶ تن انواع کود شیمیایی بین کشاورزان این استان توزیع شده است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه شرایط آب و هوایی سال زراعی استان بوشهر از مهرماه تعیین و شروع کشت بیشتر از شهریور ماه آغاز می‌شود انتظار می‌رود کود بیشتری از ماه آینده در بین کشاورزان توزیع شود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: کارشناسان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی این استان در راستای اجرای دقیق دستورالعمل‌ها، توصیه هایی در باره نگهداری و فروش نهاده های کشاورزی، ثبت دقیق مشخصات بهره برداران به هنگام دریافت کودهای یارانه ای در سیستم هوشمند و نظارت برقیمت فروش کودهای یارانه ای در همه کارگزاری ها انجام داده اند.

عمرانی گفت: کشاورزان برای تامین کود مورد نیاز خود به مراکز جهاد کشاورزی محل اقامت مراجعه و نسبت به ثبت حواله الکترونیکی اطلاعات خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه استان بوشهر یکی از مبادی اصلی تامین کود اوره است و مسئولیت تامین بیش از ۵۰ درصد کود مورد نیاز کشور را برعهده دارد گفت: امسال باید ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن کود شامل ازته، فسفاته و پتاسه تامین شود که از این میزان سهم استان بوشهر یک میلیون تن است.

وی اضافه کرد: بر این اساس ۳۳۶ هزار و ۸۴۱ تن کود سهمیه این استان در چهار ماه نخست امسال تامین شده است.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *