امروز: ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

تیم دوم من پرتغال است/ انتقال به تیم بزرگتر؟ ببینیم چه می‌شود!

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی طارمی امروز شنبه و در فاصله دو روز مانده تا شروع بازی تیم ملی ایران میزبان خبرنگاران پرتغالی بود و به سوالات آنها پاسخ داد. طارمی که سومین فصل حضورش در تیم پورتو پرتغال را تجربه می‌کند، شرایط بسیار خوبی دارد و یکی از امیدهای ایران در جام جهانی به شمار می‌رود.

به مردم ایران تسلیت می گویم

طارمی در ابتدای این مصاحبه ۱۰ دقیقه‌ای با خبرنگاران پرتغالی در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کنی بیشتر از سایر بازیکنان گل می زنی؟ گفت: ابتدا باید در مورد مردم توضیحاتی بدهم و بعد وارد فوتبال می‌شوم. به مردم عزیزمان تسلیت می گویم بابت اتفاقاتی که در دو سه ماه اخیر در ایران افتاده است. به همه خانواده‌هایی که داغ دیده‌اند تسلیت می گویم.

تمام تمرکزمان روی فوتبال است

وی افزود: اینجا هستیم تا دل مردم را شاد کنیم. این بالاترین چیز برای ما است. اگر این کار را انجام بدهیم خوب است اما یکسری وظایف هم مثل سایر اقشار جامعه داریم و باید کارمان را انجام بدهیم. تمام تلاشمان را می‌کنیم تا به دستاوردی که می‌خواهیم برسیم و تمام تمرکزمان روی فوتبال است.

کار من گلزنی است اما برای تیم بازی می‌کنم

مهاجم تیم ملی فوتبال ایران تاکید کرد: در مورد سوال شما باید بگویم من در پست مهاجم هستم و تلاش می‌کنم گل بزنم. کار من گلزنی است. برای تیم بازی می‌کنم و تمام توانم را می‌گذارم. نمی دانم چه اتفاقی می‌افتد اما مثل همه بازیکنان دوست دارم گل بزنم.

طارمی سپس در پاسخ به این سوال که آیا این بهترین دوران فوتبالی ات است؟ با خنده گفت: بله همینطور است.

یکی از دلایل پیشرفت من سرمربی پورتو است

وی در خصوص نقش سرجیو کونسیسائو در پیشرفت او در سال‌های اخیر یادآور شد: کونسیسائو خیلی در فوتبال من تأثیر دارد. در دو سال و نیمی که در پورتو هستم از تمام مربیان و بازیکنان خیلی چیزها یاد گرفته‌ام. پورتو تیم بزرگی است و در دنیا شناخته شده است. یکی از دلایل پیشرفت من در این چند سال و بهترین دوران فوتبالی من، تأثیر کونسیسائو است.

تیم دوم من پرتغال است/ انتقال به تیم بزرگتر؟ ببینیم چه می‌شود!

ترجیحم این است که «تیم» باشیم نه ستاره

مهاجم تیم ملی ایران در خصوص نگرانی کارلوس کی روش سرمربی ایران نسبت به هری کین مهاجم انگلیس و اینکه آیا کین بهتر است یا طارمی؟ گفت: نمی‌توانم بگویم چه کسی بهتر است. باید دید شرایط تیم چطور است. تیم ما یک «تیم» است. وقتی یک «تیم» در اختیار دارید، بدون در نظر گرفتن اینکه بازیکنان خیلی بزرگ دارید… اگر بازیکنان بزرگ داشته باشید و تیم نباشید، نتیجه نمی‌گیرید. من ترجیحم این است مثل تیم ما بازیکن بزرگی وجود نداشته باشد و همه در یک سطح باشیم ولی تیم باشیم.

تیم دوم من در جام جهانی پرتغال است

طارمی در واکنش به حضور پرتغال در جام جهانی و احساسش به این تیم اظهار کرد: اول اینکه از ته قلبم برای پرتغال آرزوی موفقیت می‌کنم. برای ایران بازی می‌کنم و هرچه در توانم است می‌گذارم. اگر بخواهم تیم دوم انتخاب کنم، قطعاً پرتغال است. از صمیم قلب آرزوی موفقیت می‌کنم. پرتغال را ساپورت می‌کنم تا قهرمان جهان بشود.

از ۲۰ صحنه، ۱۹ پنالتی روی من انجام شده است

مهاجم تیم ملی ایران در پاسخ به سوالی درباره جنجال پنالتی‌هایش در پرتغال و تیم پورتو گفت: از زمانی که VAR آمده است، چند اتفاق برای من در محوطه جریمه رخ داده است. از آن زمان چند پنالتی را روی من گرفته‌اند و چند پنالتی نگرفته‌اند؟ شاید از ۲۰ صحنه، ۱۹ تا پنالتی بوده و یکی نبوده. پس قطعاً اتفاقی افتاده که پنالتی گرفته‌اند. از وقتی VAR آمده همه چیز مشخص است. تصمیم من نبوده؛ تصمیم داوران بوده است.

تیم دوم من پرتغال است/ انتقال به تیم بزرگتر؟ ببینیم چه می‌شود!

بازی در پورتو اعتماد به نفسم را بیشتر کرده است

طارمی در خصوص تفاوتش با چهار سال پیش و بعد از تجربه حضور در فوتبال پرتغال یادآور شد: تفاوت زیادی دارد. ریوآوه اولین تجربه اروپایی من بود و سطح بالایی نداشتم. با پورتو در لیگ قهرمانان اروپا بازی کردم. قطعاً تجربه ام خیلی بیشتر شده است. بازی کردن در پورتو اعتماد به نفس مرا بیشتر کرده است.

پاسخ مبهم به احتمال انتقال به یک تیم بزرگ‌تر

«آیا فکر می‌کنی عملکرد خوب در این جام جهانی باعث می‌شود به یک تیم و لیگ بزرگ‌تر و معتبرتر منتقل بشوی؟» طارمی در پاسخ به این سوال گفت: پورتو جزو تیم‌های بزرگ دنیا است. آنجا شرایط خیلی خوبی دارم. خوشحالم که آنجا هستم. الان فقط به تیم ملی فکر می‌کنم. با تمام احترام؛ فکر دیگری جز موفقیت تیم ملی ندارم. حالا ببینیم بازی‌های جام جهانی به چه شکل رقم می‌خورد و چه اتفاقی می‌افتد.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *