امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

چرا شورای عالی انقلاب فرهنگی اجرای مصوبه اصلاح گشت ارشاد را عقب انداخت؟/گشت ارشاد نه قانونی است و نه غیرقانونی

گروه سیاسی: روز دوشنبه هفته گذشته محمدرضا باهنر عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام و رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری از چهره های مطرح سیاسی اصولگرای کشور میهمان کافه خبر در خبرگزاری خبر آنلاین بود. از مهمترین مسایلی که در گفت و گو با او مطرح شد به شرح زیر است:

اصولا بحث ارشاد با امکانات فیزیکی و سخت افزاری اصلا مفهوم ندارد. به تعبیر درست، مسئله ارشاد با سخت افزاری، بگیر و ببند و برخورد فیزیکی حل نمی شود؛ جنس ارشاد اساسا نرم افزاری ، مذاکره، تعامل و گفت و گو است. حتما در خبر ها شنیده اید که شورای عالی انقلاب فرهنگی چهار پنج ماه قبل در رابطه با مسئله حجاب و گشت ارشاد و مصوبه طول و درازی دارد که متاسفانه آقایان مثل بقیه کارهای اجرایی، آن را به تاخیر انداختند و برای مثال آیین نامه هایش را دیر نوشتند.

من دارم خبر می دهم و مستند عرض می کنم؛ تحلیل نمی کنم. حدود شش ماه قبل، شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه گذاشتند و ابلاغ کردند مبنی بر این که در برخورد با بی حجابی، برخورد فیزیکی نباید انجام شود. (بر اساس آن مصوبه) نمی خواهم بگویم تعطیل می شد، ولی گشت ارشاد دیگر فیزیکی و سخت افزاری نبود…ببینید یک سری اتفاقاتی در کشور می افتد که خلاف قانون نیست ولی متن قانون هم نیست .

یعنی می فرمایید یک رویه ای است که راه افتاده است و …

نه ممکن است یک آیین نامه و یا یک مقرره یا مصوبه باشد ( به قولی دولت نهم و دهم مصوبه را می گفت مصممه و روی آن اسم گذاشته بود ) ممکن است یک مصوبه بوده و یک جایی فکر می کرده که این اختیار را دارد، حالا یا واقعا داشته و یا نداشته اما در کشور ما مرجع قانونگذار فقط مجلس است ،البته طبق قانون اساسی دو سه جای دیگر هم هستند .مصوبه قانونی به صورت عام را مجلس می گذارد . اتفاقا در همین فضای کسب و کار واینها ما یک قانونی برای بهبود این فضا تصویب کردیم و در آن گفتیم تمام دستکاه های اجرایی شش ماه فرصت دارند برای مجوزاتی که صادر می کنند باید مصوبات قانونی داشته باشند یا بیایند قانونی و مستدل بگویند و یا باید این صدور مجوز منحل اثر شود والان دولت الکترونیک آقای رئیسی دارد اینکار را می کند و خُب هم دارد جلو می رود .من نمی گویم گشت ارشاد جمع ، یا امر به معروف و نهی از منکر تعطیل می شود، بلکه می گویم جنس آن عوض می شود.

چرا شورای عالی انقلاب فرهنگی اجرای مصوبه اصلاح گشت ارشاد را عقب انداخت؟/گشت ارشاد نه قانونی است و نه غیرقانونی

متن کامل را در اینجا بخوانید.

۲۱۶

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *