امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

یکی بگوید تقی و دیگری بگوید نقی، یکی این ور و یکی آنور بکشد، از گرفتاری هاست/وزیر اقتصاد چیزی و وزیر کار چیز دیگری می گوید

گروه سیاسی: روز دوشنبه هفته گذشته محمدرضا باهنر عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام و رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری از چهره های مطرح سیاسی اصولگرای کشور میهمان کافه خبر در خبرگزاری خبر آنلاین بود. از مهمترین مسایلی که در گفت و گو با او مطرح شد به شرح زیر است:

-بنده معتقدم حتما صدا و سیما هم در این قضیه (فوت مرحومه مهسا امینی و اعتراضات) ده ها برابر رئیس جمهور امکانات و حوزه نفوذ دارد و می تواند گفتمان ایجاد کند، یا تریبون ائمه جمعه؛ ما در هر جمعه تا ۴۰۰ تریبون داریم البته من نمی گویم همه مردم به نماز جمعه می روند، به طور قطع درصدی می روند، ولی همان‌ها خیلی تاثیرگذار خواهند بود. من فکر می‌کنم در حال حاضر باید ببینیم صاحب مسائل فرهنگی، در کشور کیست و چه کسی باید این گفتمان را فرماندهی و مدیریت کند.

-می‌خواهم بگویم یکی از مشکلاتی که در مملکت وجود دارد اتفاقا همین است.در بعضی جاها تعدد داریم و در بعضی جاها متولی ای وجود ندارد. یعنی هرکسی فکر می کند در محدوده‌ای اختیار دارد و از اختیاراتش تمام استفاده را می‌کند. بعضی مواقع هم ما اختیاراتمان را خیلی بیشتر از واقعیات می دانیم. این باعث تداخل می شود، ضمن این که این مسئله فقط در مسائل فرهنگی نیست، وقتی به مسائل اقتصادی هم نگاه می‌کنیم می‌بینیم وزیر اقتصاد چیزی و وزیر کار چیز دیگری می گوید.

-اتفاقا آن امواجی که بر روی آن سوار شده اند، بر اساس همین نارسایی ها که باید حل شود شکل گرفته است. البته این‌ها مجزا از هم نمی‌توانند باشند. در مورد امنیت کشور نیز همین طور است، رئیس امنیت کشور، رئیس فرهنگ و رئیس اقتصاد همگی باید در یک منظومه کاری قرار بگیرند. مجموعه این‌ها یعنی نظام فرهنگی، نظام رفاهی، نظام دیپلماسی و نظام امنیتی مان باید با هم یک منظومه منسجم کاری را تشکیل بدهند، والا یکی بگوید تقی و دیگری بگوید نقی، یکی این ور و یکی آنور بکشد، از گرفتاری هاست .

 یکی بگوید تقی و دیگری بگوید نقی، یکی این ور و یکی آنور بکشد، از گرفتاری هاست/وزیر اقتصاد چیزی و وزیر کار چیز دیگری می گوید

متن کامل گفت و گو با محمدرضا باهنر را اینجا بخوانید.

بیشتر بخوانید:

۲۱۶

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *