امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

توصیه بازیکن سابق انگلیس برای بازی با ایران و شکستن دفاع تیم ملی

به گزارش خبرنگار مهر، در گروه دوم از مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تیم‌های ملی فوتبال ایران و انگلیس روز دوشنبه آینده به مصاف هم خواهند رفت. این مسابقه از ساعت ۱۶:۳۰ آغاز می‌شود.

در آستانه این بازی، «بریان رابسون» بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران توصیه‌هایی را به «گرت ساوت گیت» سرمربی انگلیس داشت و تاکید کرد که ایران از حریفان سخت انگلیس خواهد بود.

رابسون گفت: اولین بازی یک تورنمنت را از دست ندهید: این یک تکیه کلام است. انگلیس همیشه نمی‌تواند بعد از ۲۷ ثانیه گل بزند؛ همانطور که من مقابل فرانسه در جام جهانی ۸۲ اسپانیا این کار را انجام دادم. بنابراین مهم است تیمی را انتخاب کنیم که خونسردی، تعادل و آشنایی با یکدیگر داشته باشد.

وی ادامه داد: ایران از حریفان سخت انگلیس خواهد بود. آنها بیشتر از انگلیس به شرایط عادت دارند و کارلوس کی روش که نقاط قوت و ضعف بازیکنان انگلیس را می‌شناسد، به خوبی به آنها کمک خواهد کرد.

توصیه بازیکن سابق انگلیس برای بازی با ایران و شکستن دفاع تیم ملی
رابسون

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال انگلیس یادآور شد: به همین دلیل است که انتخاب من «فیل فودن» به عنوان بازیکن آزاد، «جک گریلیش» و «رحیم استرلینگ» در جناحین و حضور «هری کین» در نوک خط حمله با سیستم ۱-۳-۲-۴ است.

رابسون با بیان اینکه فودن دائماً به دنبال یافتن فضای خالی است و باعث هرج و مرج در مناطق کوچک می‌شود، او را بهترین گزینه در پست پشت مهاجم دانست. وی گفت: فودن همچنین می‌تواند تیم‌ها را از نظر روحی و جسمی خسته کند.

وی در ادامه گفت: «جک گریلیش» برای فوتبال بین المللی مناسب است. در این سطح، بسیاری از مدافعان عمدتاً روی توپ خوب هستند و در دفاع چندان عالی نیستند. آنها از کسی مانند گریلیش که به سمت آنها بدود متنفر خواهند شد. او می‌تواند انگلیس را در شرایطی که تحت فشار است به داخل زمین بکشاند و می‌تواند ضربات ایستگاهی حیاتی بخرد.

به گفته رابسون، زوج خط دفاعی انگلیس برابر ایران باید متشکل از «جان استونز» و «هری مگوایر» باشد. وی گفت: مگوایر روزهای سختی را پشت سر گذاشته است، اما هیچکس بهتر از او برای حضور در کنار استونز وجود ندارد.

در نهایت، رابسون ترکیب ایده آل انگلیس برابر ایران را با سیستم ۱-۳-۲-۴ به این ترتیب معرفی کرد:

پیکفورد، تریپیر، استونز، مگوایر، لوک شاو، ریس، بلینگام، گریلیش، فودن، استرلینگ و هری کین.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *