امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کاشته های خشم پنهانی گذشته را ، امروز درو می کنیم/ نخبگان پرسشگر حذف نشوند

گروه سیاسی: نشست ” حق اعتراض ؛ خشونت پرهیزی و گفت وگو بر مدار خیر عمومی” پیرامون وقایع اجتماعی اخیر و در استقبال از پیشنهاد رئیس قوه قضائیه پیرامون گفت وگوی اجتماعی با دعوت از نهادهای مدنی تخصصی از جمله انجمن جامعه شناسی ایران، انجمن مددکاری اجتماعی ایران، انجمن حقوق اساسی ایران،انجمن روان شناسی ایران و انجمن حامی کودکان و زنان اتباع و نیز دعوت از نهادهای رسمی از جمله دادستانی کل کشور، نیروی انتظامی و وزارت کشور در محل اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) تشکیل شد. در این نشست رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران گفت: «دولت باید فضای مطالبه‌گری را به رسمیت بشناسد و اگر نخبگان پرسشگری کنند نباید حذفشان کرد. دولت‌ها باید رسانه و نخبگان را به رسمیت بشناسند؛ چرا که مردمی داریم که پرسشگر و آگاه تر شدند. نسل امروز نسل آگاه تری است و این نسل به راحتی همه چیز را قبول نمی‌کند. مردم مدنی‌ترین شکل اعتراض را با شعار “زن، زندگی، آزادی؛ مرد، میهن، آبادی” دارند.»

سید حسن موسوی چلک با بیان این‌که «آن‌چه که امروز می‌بینیم خشم پنهانی است که از گذشته باقی مانده است» تاکید کرد که دولت‌ها باید شنوایی داشته باشند و به رسانه‌های آزاد و منتقد امکان فعالیت دهند و حقوق شهروندی را به رسمیت شناسند .

وی با تاکید بر زمینه های ایجاد اعتماد عمومی تصریح کرد: «ما هنوز نمی‌دانیم پلاسکو، کشتی سانچی، کوی دانشگاه و … چه شد؟ عرصه فضای مجازی هم بسته شد؟ خشم را چگونه نشان دهند که صدای‌ شهروندان را بشنوند؟»

رئیس انجمن مددکاران با بیان این‌که دانش‌آموز تخریب گر نیست، گفت: «این نسل، مطالبه‌گر حقوق واقعی خود است ؛ دانش‌آموز امروز می‌گوید احترام جای خود و حق من هم جای خود محفوظ و محترم باشد.»

وی تاکید کرد: «وقتی درک متقابل نباشد اتفاقاتی می‌افتد. مراجع ما موضع‌گیری شفاف نکردند و به جای آن آقایان علی کریمی و علی دایی و همایون شجریان به میدان آمدند. به چه استنادی پاسپورت همایون شجریان و علی دایی را گرفتید؟ وقتی این فضا را ایجاد می کنیم باید بپذیریم آستانه تحمل مردم یک حدی دارد و مردم دیگر سکوت نمی‌کنند.»

موسوی چلک با تاکید بر این‌که «روش های رسمی مطالبه گری را باید بپذیریم» خاطرنشان کرد که فاصله بین ملت‌ها و دولت‌ها به راحتی کم نمی‌شود و تا زمانی که در یک سطح برابر ننشینیم نتیجه نمی‌گیریم.

خشم پنهانی گذشته را ، امروز درو می کنیم/ نخبگان پرسشگر حذف نشوند

بیشتر بخوانید:

..

۲۱۶۲۱۶

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *