امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اظهارت مهم درباره تمدید قرارداد کی‌روش و حضور در جام ملت‌های آسیا

به گزارش خبرنگار مهر، پس از آنکه تیم ملی فوتبال در مسابقات جام جهانی قطر با هدایت کارلوس کی روش حذف شد و از رسیدن به مرحله حذفی بازماند، این تیم همراه با کی روش به تهران بازگشت. سرمربی پرتغالی چند روز در تهران ماند و بعد از برگزاری جلساتی با مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، ایران را به مقصد پرتغال ترک کرد.

هنوز جزئیات دقیقی از نشست کی روش با رئیس فدراسیون فوتبال ایران منتشر نشده است. در این مدت گفته شد بعضی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال مخالف ادامه کار کی روش هستند و از عملکرد او در جام جهانی رضایت ندارند و بعضی‌ها از جمله تاج و دوستان نزدیکش خواهان تمدید قرارداد مربی پرتغالی هستند.

این موضوع حتی در میان کارشناسان فوتبال ایران هم مورد بحث و بررسی قرار گرفته است؛ آن‌هم در شرایطی که نه کی روش و نه فدراسیون توضیحی در این باره نداده‌اند و فقط عنوان شد تصمیم گیری در ماه ژانویه صورت می‌گیرد.

با این حال «راجر دسا» یکی از دستیاران کارلوس کی روش که در مسابقات جام جهانی روی نیمکت تیم ملی نشست و در واقع «دست راست» و «مغز متفکر» کی روش محسوب می‌شود، جزئیات بیشتر و مهمی در مورد احتمال ادامه کار در ایران یا قطع همکاری با این تیم ارائه داد.

اظهارت مهم درباره تمدید قرارداد کی‌روش و حضور در جام ملت‌های آسیا
خوش و بش کی روش و مهدی تاج در تمرین تیم ملی ایران در قطر

به گزارش خبرنگار مهر، دسا در پاسخ به این سئوال که «قرارداد شما و کی روش با تیم ملی ایران تمام شده است و بنابراین چه چیزی می‌توان در مورد آینده شما متصور بود؟» گفت: یک گزینه و یک راه وجود دارد که من برای جام ملت‌های آسیا در ایران بمانم زیرا آنها از ما می‌خواهند بمانیم و در این رقابت‌ها شرکت کنیم.

مربی تیم ملی ایران ادامه داد: یکسری مسائل پیرامون جام ملت‌های آسیا وجود دارد. هنوز مشخص نیست این بازی‌ها به خاطر شرایط آب و هوایی کشور قطر در ماه ژوئن – جولای برگزار می‌شود و یا در دسامبر – ژانویه. بحث هنوز ادامه دارد. قرار بود استرالیا مسابقات را برگزار کند که آن را از دست داد و دوباره میزبانی به قطر برگشت. بنابراین چیزهای زیادی در هوا وجود دارد (احتمالات زیادی مطرح است).

دسا در ادامه صحبت‌هایش، مباحث جدیدتری را مطرح کرد و افزود: در حال حاضر به نوعی توپ در زمین ما است که -به پیشنهاد ایران- «بله» یا «نه» بگوییم. پس از جام جهانی، تصمیم گیری در این مورد خیلی سخت است. همیشه بعد از این تورنمنت‌ها بهتر است آدم به خانه‌اش برگردد، به استراحت بپردازد و دوباره فکرش را جمع کند.

وی همچنین جزئیات بیشتری از نشست با رئیس فدراسیون ایران ارائه کرد و گفت: ما ایران را ترک کردیم. به آنها گفتیم “اجازه بدهید به خانه برویم و استراحت کنیم”. ممکن است هفته اول ژانویه در اسکایپ جلسه‌ای داشته باشیم و درباره اینکه چه کاری باید انجام بدهیم و اینکه شرایط برای بازگشت ما چطور باشد، صحبت کنیم.

مربی آفریقایی تیم ملی ایران تاکید کرد: فعلاً هیچ چیز الزام آور و اجباری وجود ندارد. هرچه هست، بحث‌های بی اهمیت است.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *