امروز: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

آیا پرسپولیس می‌تواند از مهاجم هلندی شکایت کند/ اشتباه «لوکادیا»

به گزارش خبرنگار مهر، بدون شک یورگن لوکادیا یکی از مهم‌ترین بازیکنانی است که به پرسپولیس آمد و در عجیب‌ترین حالت ممکن از این تیم جدا شد. مهاجم هلندی سرخپوشان پایتخت دو روز مانده به برگزاری دربی پایتخت قید ماندن در ایران را زد تا پرسپولیس گلزن ترین بازیکن فصل جاری خود را از دست بدهد.

او که بیماری همسرش را دلیل خروج از کشور عنوان کرده بود پس از ترک ایران قرارداد خود را یکطرفه فسخ کرد و دلیل آن را شرایط نامناسب زندگی در ایران عنوان کرده است.

لوکادیا در حالی چمدان‌های خود را برای ترک تهران برای همیشه بست که طبق بند مربوط به قرارداد بازیکنان حرفه‌ای که از سوی فیفا تنظیم شده دلیل آن را مسائل غیر ورزشی عنوان کرده است.

لوکادیا به دلیل اعلام دولت هلند به شهروندانش مبنی بر ترک خاک ایران، قراردادش را با پرسپولیس فسخ کرد و از ایران رفت تا حالا با عواقب احتمالی آن روبرو شود.

باشگاه پرسپولیس با وجود اعلام شکایت از لوکادیا به دلیل عدم رعایت حقوق حرفه‌ای بازیکن در قبال باشگاه طرف قرارداد هنوز این موضوع را به طور رسمی پیگیر نشده است.

آیا پرسپولیس می‌تواند از مهاجم هلندی شکایت کند/ اشتباه «لوکادیا»

طبق اعلام مدیران باشگاه پرسپولیس حقوق مالی مربوط به قرارداد مهاجم هلندی این تیم به طور کامل و سر موعد مقرر پرداخت شده است تا این بازیکن مشکلی بابت دریافتی‌های خود نداشته باشد اما لوکادیا به دلیل اتفاقات چند ماه اخیر و با درخواست سفارت هلند تصمیم به ترک ایران گرفت و این موضوع را به صراحت مرتبط با مسائل سیاسی داخل ایران عنوان کرده است.

لوکادیا در حالی روی نکته‌ای غیر حرفه‌ای تاکید داشته است که در هیچ یک از بندهای قوانین نقل و انتقالاتی فیفا به آن اشاره نشده است و اقدام خودسرانه این بازیکن می‌تواند تبعات سنگینی را برای فوتبالش به همراه داشته باشد.

باشگاه پرسپولیس که در چند روز اخیر از طریق امیرعلی حسینی مدیر امور بین‌الملل خود مذاکره با لوکادیا را دنبال کرده است پس از عدم پاسخگویی این مهاجم در دو روز گذشته تصمیم به جمع آوردی دلایل برای شکایت به فیفا گرفت.

«امیر ساعدوکیل» حقوقدان ورزشی با اظهار نظر درباره این موضوع عنوان کرد: اگر تمام قوانین جاری در نقل و انتقال حرفه‌ای بازیکن از سوی باشگاه پرسپولیس رعایت شده باشد لوکادیا بابت ترک ایران اشتباه کرده و باشگاه پرسپولیس می‌تواند علاوه بر دریافت غرامت از او باعث محرومیتش شود.

همچنین مسعود یوسفی وکیل باشگاه پرسپولیس نیز در این باره عنوان کرد: فسخ در این قرارداد وجود ندارد. این که می‌گوئیم فسخ یکطرفه یک اصطلاح عرفی است. این موضوع ترک تعهدات قرارداد است و فسخ یکطرفه محسوب نمی‌شود. فسخ باید حق آن در قرارداد ذکر شده باشد. در قرارداد مربوط به لوکادیا همه موارد مالی پرداخت شده است و باشگاه پرسپولیس دنبال حقوق خود خواهد بود.

خروج غیر حرفه‌ای لوکادیا از ایران در حالی ابعاد گسترده‌تری پیدا می‌کند که باشگاه پرسپولیس هنوز جزئیات مرتبط با قرارداد لوکادیا را مطرح نکرده و مشخص نیست آیا اجازه جدایی به لوکادیا در قرارداد داده شده است یا این مهاجم باید تبعات رفتار آماتور خود بابت خروج از ایران را با محرومیت از سوی فیفا بدهد.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *