امروز: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

استقلال با شکست مقابل تراکتور یخ زد/ فاصله با پرسپولیس بیشتر شد!

به گزارش خبرنگار مهر، در آخرین دیدار از مسابقات هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال امروز جمعه تیم‌های استقلال و تراکتور به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه ۲ بر صفر به سود تراکتور ‏‬به پایان رسید.

در این مسابقه که از ساعت ۱۴ با قضاوت وحید کاظمی در ورزشگاه شهید قاسم سلیمانی آغاز شد، محمد قنبری (۳۶ و ۵۳) برای تراکتور گلزنی کرد تا استقلال با قبول دومین باخت این فصل خود، در نیم فصل اول لیگ برتر به رده چهارم جدول سقوط کند.

ابتدا قرار بود این بازی روز گذشته برگزار شود اما به دلیل بارش سنگین برف در تبریز، دو تیم با یک روز تاخیر به مصاف هم رفتند.

ترکیب استقلال و تراکتور

«ریکاردو ساپینتو» سرمربی استقلال که به خاطر اخراج در بازی گذشته از نشستن روی نیمکت دیدار امروز غایب بود، تیمش را با ترکیب سیدحسین حسینی، صالح حردانی (۵۸ – رضا میرزایی)، رافائل سیلوا، سیاوش یزدانی، جعفر سلمانی، روزبه چشمی (۷۲ – سعید مهری)، زبیر نیک نفس (۴۶ – پیمان بابایی)، مهدی مهدی‌پور، کوین یامگا، محمد محبی (۲۶ – ارسلان مطهری) و مهدی قایدی (۷۲ – آرمان رمضانی) روانه میدان کرد.

تراکتور هم با سرمربیگری «پاکو خمس» با ترکیب محمدرضا اخباری، هادی محمدی، سید محمد حسینی (۸۴ – آرش قادری)، محمد آقاجان‌پور، پوریا آریاکیا (۸۴ – ابوالفضل رزاق پور)، صفا هادی، گوستاوو (۸۸ – بهزاد سلامی)، ریکاردو آلوز، محمد قنبری، محمدرضا عباسی (۷۶ – کاوه رضایی) و رضا اسدی به مصاف استقلال رفت.

استقلال با شکست مقابل تراکتور یخ زد/ فاصله با پرسپولیس بیشتر شد!
سکوت بازیکنان دو تیم قبل از شروع بازی به یاد «پله»

تعویض اجباری و شکست استقلال در نیمه اول

تراکتور نیمه اول را هجومی آغاز کرد و در همان دقیقه ۳ روی حرکت محمد قنبری و ضربه رضا اسدی فرصت خوبی برای گلزنی به دست آورد اما داسیلوا مدافع استقلال این توپ را دفع کرد.

حملات تراکتور سرانجام در دقیقه ۳۶ جواب داد و قنبری توانست دروازه آبی پوشان را باز کند. در حالی که رضا اسدی هافبک تراکتور قصد داشت به سمت عرض محوطه جریمه استقلال حرکت کند، توپ بعد از برخورد و تاثیرگذاری صالح حردانی مدافع استقلال به قنبری رسید که بازیکن تراکتور هم با پای چپ خود گلزنی کرد.

محمدرضا ابوالفضلی کمک داور اول این مسابقه پرچم خود را به نشانه آفساید بالا برد و وحید کاظمی داور وسط هم تصمیم او را تایید کرد اما بعد از گذشت لحظاتی، کاظمی گل را تایید کرد. این تصمیم اعتراض استقلالی‌ها را به دنبال داشت.

محمد محبی بازیکن استقلال در دقیقه ۲۶ به دلیل مصدومیت تعویض شد و جای خود را به ارسلان مطهری داد.

استقلال با شکست مقابل تراکتور یخ زد/ فاصله با پرسپولیس بیشتر شد!
چانه زنی بازیکنان استقلال با وحید کاظمی

استقلال در تبریز یخ زد

در نیمه دوم پیمان بابایی برای افزایش قدرت هجومی استقلال و جبران نتیجه جای زبیر نیک نفس وارد زمین شد اما این تراکتور بود که بازهم موفق شد دروازه آبی‌ها را باز کند. در شرایطی که تنها ۸ دقیقه از شروع نیمه دوم گذشته بود، تراکتوری‌ها روی یک ضد حمله سریع و این بار هم توسط قنبری به گل دوم رسیدند.

استقلال که دیگر چیزی برای از دست دادن نداشت، فشار بیشتری برای باز کردن دروازه قرمز پوشان تبریزی وارد کرد. در دقیقه ۶۲ مهدی قایدی فرصت خوبی برای جبران یکی از گلهای خورده داشت که ضربه نه چندان قدرتمند او توسط محمدرضا اخباری دفع شد. اخباری که عملکرد خوبی درون دروازه تراکتور داشت، یکبار دیگر و در دقیقه ۶۹ ضربه کاشته مهدی مهدی پور را به زیبایی دفع کرد و توپ را به کرنر فرستاد.

تعویض‌های استقلال و ورود بازیکنانی چون میرزایی، سعید مهری و آرمان رمضانی به زمین آخرین راهکارهای ساپینتو و دستیارانش برای نباختن در این بازی بود اما این تعویض‌ها هم راه به جایی نبرد تا استقلال با قبول شکست دو بر صفر زمین را ترک کند.

استقلال با شکست مقابل تراکتور یخ زد/ فاصله با پرسپولیس بیشتر شد!
ساپینتو (سمت چپ) که به دلیل محرومیت در کنار غلامپور از روی سکوها بازی را تماشا کرد

سقوط استقلال به رده چهارم جدول

استقلال این فرصت را داشت که با پیروزی برابر تراکتور، نیم فصل اول را بعد از پرسپولیس و در رده دوم جدول تمام کند اما با این باخت، ۲۷ امتیازی باقی ماند و بعد از پرسپولیس (۳۲ امتیاز)، سپاهان و گل گهر (هر کدام ۲۷ امتیاز و تفاضل گل بهتر) به رده چهارم جدول سقوط کند.

این دومین باخت استقلال در این فصل بود. تراکتور هم با برد ارزشمند امروز ۲۲ امتیازی شد و به رده ششم جدول صعود کرد.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *