امروز: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

تاج با سرمربی تیم ملی به توافق رسیده است/هیات رئیسه کاره‌ای نیست!

به گزارش خبرنگار مهر، در شرایطی که بیش از یک ماه از حذف تیم ملی فوتبال ایران از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر می‌گذرد، هنوز تکلیف نیمکت تیم ملی و سرمربی بعدی این تیم مشخص نیست. طی هفته‌های ابتدایی بعد از جام جهانی ابتدا از گزینه‌های ایرانی برای هدایت تیم ملی ایران نام برده می‌شد اما اخیراً بار دیگر گفته می‌شود کارلوس کی روش هم برای ادامه کار در ایران شانس دارد.

روز گذشته مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در گفتگوی کوتاه خود با خبرنگاران درباره انتخاب سرمربی بعدی تیم ملی اعلام کرد که عجله‌ای در این کار وجود ندارد: «فعلا فرصت هست. دارند روی آن کار می‌کنند.»

در این میان اما اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال هم تاکید کرده‌اند که به مهدی تاج برای مذاکره با گزینه‌های مدنظرش اختیار تام داده‌اند. همینطور کمیته فنی فدراسیون فوتبال هم ظاهراً به صورت رسمی مثل گذشته فعالیت نمی‌کند و حداقل چهار عضو این کمیته از تصمیم گیری ها دور هستند. بنابراین این سئوال مطرح می‌شود چه کسانی به گفته مهدی تاج روی پرونده انتخاب سرمربی جدید تیم ملی کار می‌کنند؟

تاج با سرمربی تیم ملی به توافق رسیده است/هیات رئیسه کاره‌ای نیست!
کی‌روش در جام جهانی ۲۰۲۲ روی نیمکت ایران

ابراهیم قاسمپور عضو سابق کمیته فنی فدراسیون در واکنش به این موضوع به خبرنگار مهر، گفت: به نظرم هیات رئیسه در فدراسیون فقط حضور فیزیکی دارد. اراده و قدرتی برای تصمیم گیری در هیات رئیسه وجود ندارد. آنها نمی‌توانند فشاری برای تصمیم گیری بیاورند. مصداق این حرفم هم زمانی است که کمیته فنی اسکوچیچ را از تیم ملی برکنار کرد و هیات رئیسه حکم به ابقای این مربی داد. با این حال بعد از سر کار آمدن مهدی تاج، هم اسکوچیچ برکنار شد و هم کی‌روش به نیمکت تیم ملی رسید؛ گزینه‌ای که هیات رئیسه مخالفش بود.

قاسمپور همچنین درباره اینکه تاج تاکید کرده عجله‌ای برای انتخاب سرمربی وجود ندارد، اظهار کرد: برداشت شخصی من از حرف تاج این است که سرمربی بعدی تیم ملی انتخاب و با او توافق شده است. ظاهراً ایشان دنبال کی روش است و بقیه چیزها «سیاه‌کاری» است. مثل همه اتفاقات، اول شایعه کی روش مطرح شده تا افکار عمومی را بسنجند.

تاج با سرمربی تیم ملی به توافق رسیده است/هیات رئیسه کاره‌ای نیست!
ابراهیم قاسمپور

عضو سابق کمیته فنی فدراسیون فوتبال ادامه داد: برای انتخاب سرمربی یک تعداد گزینه مشخص وجود دارد که بعد از همفکری و مشورت، یک نفر انتخاب می‌شود. دیگر چه چیزی را می‌خواهند بررسی کنند؟ مگر فرمول بمب اتم است؟ مگر وقتی اسکوچیچ را برکنار کردند، به سرعت کی روش به تیم ملی نیامد؟

قاسمپور همچنین در پاسخ به این سئوال که در غیاب کمیته فنی و هیات رئیسه، تاج با چه کسی برای انتخاب سرمربی تیم ملی مشورت می‌کند؟ گفت: زمانی که می‌خواستند کی روش را بیاورند، سه عضو کمیته فنی که به نوعی به ما خنجر زدند را به فدراسیون بردند و در ظاهر با آنها مشورت کردند در حالی که سندیت کمیته فنی، امضای هفت عضو آن است نه سه نفر. ممکن است الان هم با همان سه نفر مشورت کنند. من در جریان نیستم.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *