امروز: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

فدراسیون به دنبال جبران ناکامی بزرگسالان/ توجه ویژه تاج به دو تیم

به گزارش خبرنگار مهر، امور جاری فدراسیون فوتبال در حالی با دستورات مهدی تاج اجرایی می‌شود که جذاب ترین سوژه فوتبالی همچنان مبهم پیش می‌رود.

انتخاب سرمربی تیم ملی بزرگسالان ایران یکی از موضوعات مهمی است که اهالی فوتبال به آن می‌پردازند اما هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال تمام مسائل مربوط به انتخاب آن را به ریاست مجموعه سپرده است تا مهدی تاج مسئول مذاکره با گزینه‌های مورد نظر باشد اما انتخاب نهایی آن بستگی به تصمیم هیأت رئیسه دارد.

با این حال تاج علاوه بر توجه به این موضوع اهداف کوتاه مدت خود را مشخص کرده است و آن را با چند عضو هیأت رئیسه نیز در میان گذاشته که مورد موافقت آنها قرار گرفته است.

مهدی تاج که در دوره نخست ریاست خود با صعود تیم‌های ملی در رده پایه لقب «پنج ستاره» را برای فدراسیون فوتبال کرد، حالا دنبال تکرار این موضوع برای تیم‌های جوانان و نوجوانان است تا پس از ناکامی بزرگسالان در جام جهانی ۲۰۲۲ بتواند دستاوردی را برای فدراسیون در ۱۴۰۱ به ارمغان بیاورد.

تاج که جلسه‌ای را با میرشاد ماجدی رئیس کمیته جوانان و عضو هیأت رئیسه فراسیون فوتبال به همراه صمد مرفاوی سرمربی جوانان و حسین عبدی سرمربی نوجوانان داشت اولویت خود را موفقیت این تیم‌ها عنوان کرد و قول هرگونه همکاری را در این زمینه داد.

از سوی دیگر تعیین شرکت مورد تأیید فیفا برای نصب و راه اندازی داور ویدئویی را یکی دیگر از اهداف کوتاه مدت خود مشخص کرده است که می‌خواهد تحت هر شرایطی قرارداد با شرکت مذکور را تا پایان سال جاری امضا کرده و بتواند در بهار سال آینده مقدمات آموزش به داوران و همچنین باشگاه‌ها را آغاز کند.

تاج به باشگاه‌های لیگ دسته اول نیز اعلام کرده است ملزم به تجهیز ورزشگاه‌های خود نسبت به استفاده از VAR هستند. او همزمان مذاکره برای انتخاب سرمربی تیم ملی ایران را از طریق مشاوران فنی خود دنبال می‌کند تا بتواند گزینه‌های مورد نظرش را تا اوایل اسفند ماه به هیأت رئیسه اعلام کند تا تکلیف نیمکت بزرگسالان نیز مشخص شود.

تاج برای انتخاب سرمربی تیم ملی بزرگسال عجله ندارد و نمی‌خواهد نیمکت تیم ملی ایران در جام ملت‌های ۲۰۲۳ را به راحتی در اختیار هر گزینه‌ای قرار دهد.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *