امروز: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

استقلال برای ساپینتو دو خط لایحه هم ننوشت/ بیانیه‌ها معضل شده است

رضا جاودانی در گفتگو با خبرنگار مهر، در واکنش به بیانیه باشگاه استقلال در اعتراض به محرومیت ریکاردو ساپینتو و اینکه این باشگاه معتقد است روی این مربی پرتغالی حساسیت ایجاد شده است، گفت: ما راجع به هیچکس حساس نمی‌شویم و نخواهیم شد. فقط به تخلف نگاه می‌کنیم و کاری نداریم طرف ما چه کسی است. مثلاً وقتی یک نفر از چراغ قرمز رد می‌شود، شما کاری ندارید که آن فرد چه کسی است و فقط پلاک یادداشت می‌شود. هرکسی تخلف می‌کند باید تبعاتش را هم تحمل کند.

عضو کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تاکید کرد: اگر این اتفاقات در کشوری دیگری رخ می‌داد که قوانین را سفت و سخت اجرا می‌کنند، آیا این مربیان هم می‌توانستند یکسری از کارهایی که اینجا یاد می‌گیرند را انجام بدهند؟ برای ما فرقی ندارد که کدام مربی و از چه رنگی مرتکب تخلف شده است.

جاودانی افزود: برای کمیته انضباطی، گزارش ناظر بازی و داور مسابقه ملاک است مگر اینکه تیم‌ها دلایل قوی بیاورند که این گزارش‌ها درست نیست.

استقلال برای ساپینتو دو خط لایحه هم ننوشت/ بیانیه‌ها معضل شده است
رضا جاودانی

وی در واکنش به مصاحبه مدیرعامل و مربی استقلال در حمایت از ساپینتو و اینکه اعلام کرده بودند در دیدار با مس، این مربی حتی کتک هم خورده است گفت: اگر به اتفاقات بازی با مس نگاه کنیم باشگاه استقلال حتی دو خط لایحه دفاعی برای ساپینتو نداده و اگر هم داده همین دست مصاحبه‌ها و بیانیه‌ها بوده است. باید بتوانند آن را ثابت کنند و دلایل اثبات هم مشخص است. همانطور که گفتم طبق قانون، ملاک تصمیم گیری کمیته انضباطی گزارش ناظر و داور است مگر اینکه دلایل اثبات نادرست بودن آن قوی باشد. اینکه بخواهیم بیانیه بدهند که کتک و فحش خورده، درست نیست.

عضو کمیته انضباطی همچنین درباره بیانیه نویسی باشگاه‌ها و فضاسازی در لیگ برتر اظهار کرد: این بیانیه‌ها هم معضلی شده است. قبلاً کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال لازم نمی‌دید به این مسائل ورود کند. چند روز پیش ارکان قضایی فدراسیون فوتبال جلسه‌ای داشتند و مقرر شد دوستان کمیته اخلاق محبت کنند و این مسائل را جدی تر بگیرند.

جاودانی ادامه داد: تمام فوتبال ما بیانیه شده است. وقتی نتیجه می‌گیرند همه چیز خوب است و وقتی نتیجه نگیرند، فقط بیانیه می‌دهند و توجیه می‌کنند. بیانیه نویسی یک مسئله خارج از زمین محسوب می‌شود و در صلاحیت کمیته اخلاق است. لذا قرار شد این کمیته رصد بیشتری داشته باشد.

وی در واکنش به اتفاقات جنجالی بازی استقلال و پیکان تصریح کرد: کمیته اخلاق به این موضوع ورود کرده و مدیرعامل و مدیر روابط عمومی باشگاه استقلال را خواسته است که باید جوابگو باشند.

جاودانی در پایان در خصوص رای فدراسیون فوتبال در ارتباط با محمدحسین کنعانی زادگان هم تاکید کرد که کمیته اخلاق برای این بازیکن تصمیم گیری کرده و پرونده مدافع تیم ملی در کمیته انضباطی نبوده است.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *