امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

گزارش روزنامه بلژیکی از شرایط سخت بازیکن سابق استقلال در شارلوا

به گزارش خبرنگار مهر، امیرحسین حسین زاده هافبک فصل گذشته تیم فوتبال استقلال و یکی از ستاره‌ها و پدیده‌های تیم فرهاد مجیدی بود که با امید و انگیزه زیادی این تیم را به مقصد تیم شارلوا بلژیک ترک کرد. حسین زاده ۲۲ ساله با رویای رشد و پیشرفت به فوتبال اروپا رفت اما بعد از مدتی تب و هیجان انتقالش به قاره سبز فروکش کرد تا جایی که حتی در یک مقطع زمانی قصد داشت شارلوا را ترک کند.

نشریه dhnet بلژیک حالا با انتشار گزارشی به بررسی شرایط حسین زاده پرداخته و ضمن تایید این مطلب، بر دشواری‌های سازگاری و هماهنگی این بازیکن جوان با فرهنگ جدید اشاره کرده است از جمله فرهنگ رانندگی که باعث شده پلیس بلژیک دوبار اتومبیل او را جابجا کند!

به نوشته این روزنامه، حسین زاده حتی در نقل و انتقالات زمستانی به دنبال جدایی قرضی از شارلوا بود اما در نهایت در این تیم ماندنی شد.

این گزارش با جزئیاتی که از این بازیکن ایرانی منتشر شده، در ادامه می‌آید:

«بازیکنی که ناراحتی خاصی را دارد اما می‌خواهد بر آن غلبه کند. شنبه گذشته، زمانی که او -حسین زاده- یک پاس گل داد تا شارلوا را به سوی پیروزی آسان مقابل سرائینگ (۳-۰) برساند، امیرحسین حسین زاده صراحتاً این گل را جشن نگرفت. بدون هیچ هیجانی، فقط یک لبخند کوچک و حرکت به سمت هم تیمی‌هایش برای جشن گرفتن دومین پاس گل خود در ۱۶ بازی (او دو گل نیز به ثمر رساند). چه اتفاقی برای جوان ایرانی که تابستان گذشته پس از یک نقل و انتقال طولانی به شارلوا آمد تا از استقلال جدا شود، افتاده است؟

امیر قبل از اینکه یک بازیکن جوان باشد، جوانی با ذات محتاط است که از فرهنگ کاملاً متفاوتی می‌آید. زمان می‌برد تا او با اروپا سازگار شود و او در ابتدا در بلژیک خوشحال نبود. این را از ایران به ما می‌گویند. جایی که ادعا می‌شود حسین زاده در روزهای پایانی نقل و انتقالات زمستانی به فکر انتقال قرضی بوده است. در شارلوا مانند جاهای دیگر می‌دانیم که بسته به شخصیت یک بازیکن، ممکن است چندین ماه برای سازگاری او لازم باشد. علی‌رغم تلاش‌هایی که برای تسهیل ادغام او در بلژیک انجام شد، در این باشگاه تأیید شد که او به شدت دلتنگ خانواده‌اش است و در این فاصله به سختی زندگی می‌کند “اما در حال حاضر شرایط خیلی بهتر پیش می‌رود”.

گزارش روزنامه بلژیکی از شرایط سخت بازیکن سابق استقلال در شارلوا

اخیراً وقتی فلیس مازو -سرمربی شارلوا- به بازیکنان دو روز مرخصی داد، این بازیکن ایرانی سوار بر هواپیما به خاورمیانه رفت تا با عزیزانش وقت بگذراند. حسین زاده در اولین و تنها مصاحبه خود که روز هفتم سپتامبر انجام شد گفته بود: “سازگاری بسیار دشوار است زیرا من بدون خانواده ام اینجا زندگی می‌کنم. در اینجا، همه چیز از نظر من یک کشف جدید است اما باشگاه کارهای زیادی برای من انجام می‌دهد. سعی می‌کنم قوانین زندگی را بفهمم… حتی اگر پلیس قبلاً دو بار ماشین مرا جابجا کرده باشد زیرا جلوی گاراژ پارک کرده بودم”! او با لبخندی کوچک این موضوع را اضافه کرد.

امیرحسین حسین زاده که به عنوان پسری “آرام و متواضع” توصیف می‌شود، می‌توانست روی کمک ارزشمند دوست و هم‌تیمی سابقش علی قلی‌زاده در اولین ماه‌های اقامتش در شارلوا حساب کند. اما اگر حضور هموطنش در ابتدا خیلی خیالش را راحت می‌کرد، حالا و با جدایی اش ممکن است ناخواسته باعث سخت شدن شرایط امیرحسین شده باشد. رفتن قلی زاده به کاسیم پاشا در ابتدای فوریه، حالا حسین زاده را ملزم به ادغام و سازگاری بیشتر با یک زبان انگلیسی نسبتاً ساده و ابتدایی می‌کند.

در زمین، حتی اگر هنوز باید پیشرفت کند، به خصوص در سطح تاکتیکی، ویژگی‌های بازیکن قابل بحث نیست. او همچنین پتانسیل بسیار بالایی در ایران دارد و مهدی بیات -مالک ایرانی باشگاه شارلوا- تابستان گذشته کاملاً می‌خواست او را در شارلوا به خدمت بگیرد و با وجود بی‌میلی رئیس جدید باشگاه استقلال، بند فسخ ۲۵۰ هزار یورویی خود را کنار گذاشت.

اما سکه یک روی دیگر نیز دارد. سنگینی توقعات و فشار بزرگ هواداران در ایران. تمام کشور به او اعتقاد زیادی دارند و حسین زاده در لیست ابتدایی کارلوس کی روش در جام جهانی قطر هم مورد توجه قرار گرفت. روزنامه نگار ایرانی به ما اطمینان می‌دهد که او مشتاق یادگیری است و در کنار بازیکنان با تجربه تر در اروپا تکامل می‌یابد: “او به زمان نیاز دارد اما اگر به دلیل دوری از خانواده اش بتواند بر جنبه عاطفی غلبه و روی جنبه ورزشی تمرکز کند، به بازیکن کلیدی شارلوا تبدیل خواهد شد. او آرزو دارد بازیکن بزرگ حرفه‌ای بشود. او یک جنتلمن است لیاقتش را دارد. “»

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *