امروز: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

باقی ماندن ابهام مالی فدراسیون و سرقتی که پرونده آن همچنان بازاست

به گزارش خبرنگار مهر، مجمع عمومی فدراسیون بسکتبال به ریاست محمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و با حضور جواد داوری رئیس فدراسیون و دیگر مسئولان این فدراسیون همراه با آرش فرهادیان مدیر کل امور مشترک‌ فدراسیون های ورزشی و غلامرضا نوروزی نماینده کمیته ملی المپیک برگزار شد.

* گزارش عملکرد فدراسیون در غیاب رئیس پیشین

در آغاز این مجمع جواد داوری که اسفندماه سال گذشته ریاست فدراسیون را بر عهده گرفت، با یادآوری اینکه در این مجمع باید گزارش عملکرد ۱۴۰۰ ارائه شود اما آقای رامین طباطبایی (رئیس پیشین فدراسیون) حضور ندارد، به تشریح گزارش مربوطه پرداخت.

وی در بخشی از صحبت های خود با بیان اینکه به دلیل کرونا شرایط خاصی را سپری کردیم، گفت: در راستای توجه به اردوهای تیم ملی، اعزام های متعدد را داشتیم. تا به امروز ۱۹ اعزام داشتیم و تا پایان سال ۲ اعزام دیگر هم خواهیم داشت که مربوط به پنجره پایانی انتخابی جام جهانی می شود.

وی با اشاره به طرح استعدادیابی و آغاز آن از شهرستان ها خاطرنشان‌کرد: گروه استعدادیابی کار خودشان را در ۸ منطقه آغاز کردند و کار به خوبی در حال انجام است. یکسان سازی آموزش مد نظر فدراسیون است و در صدد هستیم از پتانسیل و استعدادهای استانی به خوبی بهره ببریم.

داوری با تاکید بر اینکه فدراسیون بسکتبال به دنبال کسب مدال و حضور در المپیک است، به برنامه موردنظر برای گسترش زیر ساخت ها اشاره کرد وگفت: زمین روباز را برای بسکتبال سه نفره در نظر گرفتیم که به زودی کار خود را آغاز خواهد کرد، این زیرساخت ها در استان های دیگر هم باید ساخته شود که با هماهنگی شهرداری ها این مهم محقق خواهد شد.

داوری همچنین از راه اندازی لیگ بسکتبال دانش آموزان‌ با کمک وزارت آموزش وپرورش خبر داد و گفت: باید با علم روز حرکت کنیم و نیازمند این مسأله هستیم که از دانش روز دنیا عقب نمانیم و شورای آموزش و پژوهش را راه اندازی می کنیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال بخش بانوان را هم‌ مورد توجه قرار داد ‌و افزود: باید در بخش بانوان به جمع مدعیان برسیم‌، قطب های بزرگ آسیا چین، ژاپن و استرالیا در این قاره هستند و سعی کردیم در تیم های ملی اردوهای بلند مدت در رده های کمتر از ۱۶ و ۱۸ سال داشته باشیم.

داوری همچنین تصریح کرد: سازمان لیگ و حرکت به سمت استقلال دیگر برنامه مهم است، جامعه بسکتبال باید تلاشگر و مطالبه گر باشد و ساختارسازی و اصلاح کار را آغاز کردیم.

رییس فدراسیون بسکتبال در بخش پایانی صحبت هایش کفت: آموزش داوران و مربیان در دستور کار است و سطح بندی مربیان هم مورد تاکید خواهد بود.اکادمی ها باید با حساب و کتاب باشد تا استعدادسوزی نشود و برای همین مربیان سطح بندی خواهند شد و مشخص است هر مربی چه ویژگی های باید داشته باشد.

* طلب ۲۰ میلیارد ریالی فدراسیون بسکتبال از اسپانسر

دومین‌ محور مجمع فدراسیون بسکتبال در رابطه با حسابرسی امور مالی و تبلیغات فدراسیون بسکتبال در سال ۱۴۰۰ بود که از زمان انتخاب جواد داوری به عنوان رئیس فدراسیون در تاریخ ۹ اسفند ۱۴۰۰، با حواشی زیادی همراه بود.

بر اساس گزارش حسابرس فدراسیون بسکتبال، این فدراسیون ۲۰ میلیارد ریال از اسپانسر خود طلبکار است که باید دریافت کند.

* سرقتی که پرونده آن‌ همچنان باز است

سرقت خودرو تحت مالکیت فدراسیون بسکتبال (یک دستگاه پرشیا) از موضوعات مورد بحث در بخش گزارش مالی مجمع بود. این سرقت در زمان ریاست رامین طباطبایی انجام شده و تا به امروز پرونده آن باز مانده است.

این خودرو مقابل خانه مدیر سابق تیم‌های ملی به سرقت رفت و بیمه بدنه نداشت. به همین دلیل بیمه هیچ مبلغی را پرداخت نمی‌کند.

مدیر سابق تیم‌های ملی نیز مبلغ تعیین شده توسط کارشناسان خودرو را برای پرداخت به خزانه فدراسیون قبول ندارد، همین مسئله باعث باز ماندن پرونده شده است.

* ماجرای گم‌شدن‌۷۰ هزار دلار در فدراسیون بسکتبال

در بخشی از مجمع، سام بوشهری سرپرست منطقه آزاد اروند و سرپرست تیم لیگ برتری نفت از بلاتکلیفی ۷۰ هزار دلار در فدراسیون صحبت کرد.

وی به دوره ای که تیم نفت در آسیا سوم‌شد اشاره کرد و گفت: آن زمان از طرف فیبا آسیا مبلغ ۹۸ هزار دلار به ما اهدا شد، ۷۰ هزار دلار هم در اختیار فدراسیونِ رامین طباطبایی قرار گرفت اما اصلا مشخص نیست با این بودجه چه کاری انجام شد. وقتی پیگیری کردیم اینطور اعلام شد که با ۴۰ – ۳۰ هزار دلار آن‌۷۰ هزار دلار توپ خریداری شده است اما ما نه توپی دیدیم و نه از سرنوشت مابقی آن خبردار شدیم.

* تایید گزارش مالی فدراسیون بعد از دو مرحله رای گیری

پولادگر بعد از اتمام ارائه گزارش های حسابرس و مالی، از اعضای مجمع که به صورت حضوری و آنلاین در مجمع بودند درخواست رای داد اما فقط ۵ رای موافق کسب شد!

به همین دلیل جواد داوری با ارائه توضیحاتی خواستار همراهی اعضا برای تایید گزارش شد. در رای گیری مجدد، گزارش مالی به تصویب رسید اما پولادگر تاکید کرد که حتما موارد و ابهامات مالی را پیگیری خواهد کرد.

* تصویب کلیات چارت سازمان لیگ 

سازمان لیگ که برای نخستین بار در فدراسیون بسکتبال آغاز به کار کرده و تصویب چارت آن یکی از محورهای مجمع بود، در این بخش کلیات چارت سازمان به تصویب رسید اما با درخواست پولادگر و رای موافق اعضا، مقرر شد که هیات رئیسه فدراسیون در مورد جزئیات این چارت بررسی های لازم را داشته باشد.

پولادگر: مسائل مطرح شده بی سابقه است

در بخش پایانی مجمع، محمد پولادگر گفت: مسائلی مطرح شد که در برگزاری مجمع بی سابقه است و همین مسئله باعث تردید در تصویب گزارش مالی شد.

وی به برخی انتقادات مطرح در جریان مجمع اشاره کرد و یادآور شد: گفتند قرارداد وجود ندارد در حالی که اینگونه نیست، قرارداد وجود دارد اما اشکالاتی دارد. اما در کل حق مجمع است که در رابطه با ابهامات پرسش داشته باشند و درخواست پیگیری کنند.

رئیس مجمع فدراسیون بسکتبال تصریح کرد: بسکتبال جزو رشته هایی است که مورد مطالبه مسئولان و مردم قرار دارد، طلب مردم به واسطه قدمت و پیشینه بسکتبال است.

پولادگر تاکید کرد: توقع داریم که در بازی های آسیایی و المپیک تیم ملی بسکتبال ایران حضوری قدرتمند داشته باشد و این اتفاق نمی افتد مگر با همدلی و وفاق خانواده بسکتبال؛ قصد تخریب کسی را نداریم همه زحمت کشیده اند، آقای طباطبایی و امروز آقای داوری. 

معاون وزیر ورزش گفت: این عملکرد گذشته باعث شده بسکتبال در میادین مختلف بدرخشد اگرچه می دانیم تغییر نسل هم وجود دارد، باید از جواد داوری به خاطر اعتمادی که به جوانان دارد، تشکر کرد. مدیر موفق مدیری این که ریسک پذیر باشد و باید از داوری به خاطر این ویژگی تشکر کرد، امید داریم با این تغییرات شاهد موفقیت های بیشتر باشیم.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *