امروز: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

مقابل استقلال میزبانی را از ما گرفتند/ سرمربی تیم ملی آپولو نیست!

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال پیکان فردا یکشنبه در چارچوب هفته بیستم لیگ برتر در ورزشگاه پاس تهران میزبان استقلال است.

مجتبی حسینی سرمربی پیکان در نشست خبری پیش از این مسابقه، گفت: بازی بسیار سختی مقابل تیمی داریم که این روزها خوب نتیجه می‌گیرد و از قطب‌های بزرگ فوتبال ایران است. امیدوارم بچه‌های ما خوب توجیه شده باشند و تمرکز خوبی داشته باشند. این بازی دشواری مقابل تیمی است که روی دور افتاده است و بازیکنان خوبی دارد. نمی دانم چرا شرایط میزبانی را از ما گرفتند. ما هفته‌ها در کرج بازی می‌کردیم و شرایطمان خوب بود. راحت میزبانی از ما گرفته شد. جا دارد از مسئولان استادیوم پاس تشکر کنم که اجازه دادند بازی در این ورزشگاه انجام بشود. هفته‌ها بود که در کرج بودیم و این حق را از ما گرفتند.

وی درباره غایبان تیمش در بازی فردا تاکید کرد: وقتی بحران مصدومیت سراغ یک تیم می‌رود، کار مربی سخت می‌شود. این چند هفته اذیت شدیم. امیر شبانی، دانیال جهانبخش، امیرحسین عزیزی، ابراهیم صالحی، تیتو اوکلو، محمدحسین فلاح، مجتبی حقدوست مصدوم هستند و سامان فلاح هم محروم است.

سرمربی تیم فوتبال پیکان در واکنش به حواشی بعضی از مربیان کنار خط و سر و صدای آنها گفت: سروصدا زیاد است چون می‌خواهیم از همه داوران تست بگیریم! با احترام به کمیته داوران، هیچ کجای دنیا ندیدم که این همه داور در طول یک لیگ قضاوت کنند. وقتی بخواهید به داوران بی تجربه قضاوت سخت بدهید، کار سخت می‌شود. اگر داور باتجربه بگذارند اتفاقی نمی‌افتد و اگر سروصدا هم باشد داور از پس کارش بر می‌آید. این تجربه هم برای داوران هم برای ما تاوان دارد.

حسینی در خصوص غیبت سامان فلاح و تاثیر آن تصریح کرد: هر بازیکنی شرایط خودش را دارد. سامان فصل خوبی داشته است. بازیکنان خوبی در اختیار داریم و امیدوارم روز خوبشان باشد. مشکلی از این بابت نداریم.

وی در واکنش به سئوالی مبنی بر استفاده از مربی داخلی یا خارجی برای تیم ملی اظهار کرد: با لفظ ایرانی و خارجی موافق نیستم. این یک لفظ اشتباه در فوتبال ما است. در فوتبال سرمربی خوب، سرمربی موفق، سرمربی ضعیف و سرمربی ناموفق داریم! سرمربی‌ای که آوردیم و شکایت کرد و پولش را گرفت (ویلموتس) خارجی بود. پس دلیلی ندارد هر خارجی یا ایرانی خوب باشد. یک مربی خوب برای تیم ملی انتخاب کنند. نمی‌خواهند «آپولو هوا کنند.» تمام کشورهای دنیا دارند سرمربی انتخاب می‌کنند چه بومی باشد چه غیر بومی. یک سرمربی خوب بگذارند؛ ایرانی و خارجی که ندارد!

سرمربی پیکان درباره شرایط نه چندان مناسب بازی در زمین پاس قوامین گفت: ما کرج بازی می‌کردیم. امکانات ما همین است. نمی‌توانیم چیز جدیدتری داشته باشیم. شرایط زمین پاس سالهاست همین است. باز هم باید تشکر کنیم که این زمین را دادند. اینکه زمین تغییر کرده است را نمی‌توانم دنبال بهانه باشم.

حسینی همچنین در خصوص مشکل خط حمله تیم پیکان و عملکرد نه چندان خوب این تیم در گلزنی باوجود ساختار دفاعی خوب اظهار کرد: درباره خط حمله باید بگویم که این مشکل اکثر تیم‌های لیگ ایران است در حالی که شما انگشت اشاره را به سمت ما و «تمیروف» (مهاجم ازبکستانی پیکان) گرفته‌اید. در فوتبال یکسری اصول دفاعی و یکسری اصول هجومی داریم. سعی می‌کنیم هر دو اصل را رعایت کنیم. اینکه الکی بگوییم پیکان خوب دفاع می‌کند… بله پیکان خوب دفاع و خوب حمله می‌کند. برویم در آزادی پنج گل بخوریم؟ مقابل استقلال سه گل بخوریم؟ نمی‌خواهیم. اگر بد دفاع کنیم همینطور گل می‌خوریم. سعی می‌کنیم خوب دفاع کنیم و وقتی هم بحث هجومی است، اصول را رعایت کنیم. در بحث توپ داشتن، کیفیت فوتبالیست خیلی مهم است.

وی درباره نحوه بازی تیمش در دیدار فردا برابر استقلال گفت: به این فکر می‌کنیم فوتبال قوی و آبرومند مقابل استقلال انجام بدهیم. نمی‌توان نتیجه را پیش بینی کرد. تمام مواردی که باید مقابل یک تیم خوب و قدرتمند و باکلاس باید عملیاتی بشود، انجام بدهیم.

سرمربی پیکان همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی بر مهار بازیکنان استقلال از جمله مهدی قایدی، تاکید کرد: آنالیز خوبی از استقلال داشته‌ایم. مهدی قایدی در فرم خوبی است. اکثر بازیکنانشان شرایط خوبی دارند. امیدوارم بچه‌های ما از پس مسئولیتی که به آنها می‌دهیم بر بیایند.

حسینی در پایان در خصوص جابجایی پیکان بین ورزشگاه‌های مختلف و اینکه این موضوع ممکن است پیکان را در بحث کمک داور ویدئویی دچار مشکل کند، گفت: در این مورد از مدیرعامل پیکان صحبت کنید. همیشه گفته‌ام همه باشگاه‌ها مشکل سخت افزاری داریم. این هم به آن اضافه شده است.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *