امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

قهرمانی تیم ملی ایران با شکست ژاپن/ انتقام فینال آسیا گرفته شد!

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتسال ایران امروز سه شنبه در فینال تورنمنت ۶ جانبه تایلند به مصاف تیم ملی ژاپن رفت که این بازی با نتیجه ۴ بر ۱ به سود ایران به پایان رسید. ناکامورا (گل به خودی – ۳۲)، حسین طیبی (۳۳) و سعید احمدعباسی (۳۶ و ۳۹) برای ایران در فینال گلزنی کردند تا ملی پوشان کشورمان به عنوان قهرمانی دست یابند.

این مسابقه از ساعت ۱۴:۳۰ در سالن شهر پاتایا آغاز شد و تیم ایران در همان دقایق ابتدایی نیمه نخست توسط «تسوتسومی» (۶) از ژاپن عقب افتاد.

بازیکنان ایران در ادامه دقایق مسابقه در نیمه اول و دوم موقعیت‌های خوبی برای گلزنی به دست آوردند اما با بی دقتی و عجله فرصتهایشان را از دست دادند.

یکی از برنامه‌های اصلی ایران برای گلزنی به شوتزنی از راه دور و اتکا به این تاکتیک به ویژه شوت‌های سالار آقاپور بود اما ژاپنی‌ها با دفاع منظم و منسجم راه دروازه خود را روی شاگردان شمسایی بستند.

با این حال قفل دروازه ژاپن ابتدا روی حرکت و ضربه زیبای آقاپور باز شد و بازی در حالی که هشت دقیقه تا پایان مانده بود، به تساوی کشیده شد.

یک دقیقه بعد نوبت حسین طیبی کاپیتان ایران بود که گل دوم را وارد دروازه «سامورایی ها» کند. ژاپنی‌ها که بعد از دریافت گل نظم و تمرکزشان را از دست دادند در دقیقه ۳۶ سومین گل را این بار با شوت سعید احمدعباسی دریافت کردند.

این پایان کار نبود و در شرایطی که ژاپن برای جبران نتیجه «پاور پلیر» کرده بود، احمدعباسی در ثانیه‌های پایانی مسابقه گل دوم خود و گل چهارم ایران را به ثمر رساند تا تیم کشورمان با اقتدار حریف سنتی خود را در آسیا شکست بدهد و انتقام فینال آسیا را هم بگیرد.

ایران مهرماه امسال در فینال مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا با ژاپن دیدار کرد و آن مسابقه را با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خورد.

این نخستین عنوان قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران از زمان سرمربیگری وحید شمسایی است.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *