امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

واکنش‌ها به انتخاب قلعه‌نویی به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران

به گزارش خبرنگار مهر، بعد از آنکه کارلوس کی روش نتوانست در سه دوره حضورش با تیم ملی ایران در جام جهانی به موفقیتی دست پیدا کند و در جام جهانی قطر با دو شکست و یک پیروزی به کار خود پایان داد، فدراسیون فوتبال پس از سال‌ها به سمت مربیان ایرانی برگشت و امیر قلعه نویی را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کرد.

قلعه نویی در شرایطی به عنوان سرمربی تیم ملی ایران انتخاب شد که پیش از این در سال ۱۳۸۵ و برای جام ملت‌های ۲۰۰۷ نیز هدایت تیم ملی را برعهده داشت اما در این مسابقات به موفقیتی دست پیدا نکرد و با شکست برابر کره جنوبی در یک چهارم نهایی حذف و از مسئولیتش کنار گذاشته شد.

سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران با این که در ۱۰ سال گذشته نتوانسته با تیمی به عنوان قهرمانی مسابقات داخلی دست پیدا کند اما پرافتخارترین مربی در لیگ برتر است و در دهه ۸۰ عناوین پرتعداد قهرمانی را با تیم‌های استقلال، سپاهان، تراکتور و ذوب آهن کسب کرده است.

انتخاب در رسانه‌های روز دوشنبه داخلی و خارجی بازتاب داشت.

روزنامه ایران ورزشی در این مورد نوشت: حل آسان برای یک معمای سخت؛ گلباران در گودبای پارتی

روزنامه خبر ورزشی هم با چاپ عکسی از امیر قلعه نویی نوشت: قلعه نویی برای ۱۰ ماه سرمربی تیم ملی ایران شد.

روزنامه گل هم با چاپ عکسی از امیر قلعه نویی که در حال تعظیم است نوشت: امیر قلعه نویی: تیتر بزنید سرمربی تیم مردم شدم.

روزنامه ابرار ورزشی هم در تیتری کوتاه نوشت: بازگشت ژنرال

روزنامه استقلال جوان هم در تیتری کوچک ضمن اعلام این خبر نوشت: پایان معادلات داغ‌ترین نیمکت

روزنامه شوت هم در صفحه اول خود نوشت: بازگشت ژنرال به تیم ملی پس از ۱۶ سال

انتخاب قلعه نویی اما در رسانه‌های خارجی هم بازتاب داشت و بسیاری از آنها در مطالبی کوتاه به این موضوع اشاره کردند.

نشریه آلمانی کیکر با تیتر «قلعه‌نویی برای دومین بار سرمربی تیم ملی ایران شد» نوشت: پس از اینکه جستجو برای انتخاب یک سرمربی سطح بالای خارجی به دلیل مسائل مالی به پایان رسید، قلعه‌نویی جانشین کی‌روش شد.

روزنامه اسپانیایی «آ اس» با تیتر «امیر قلعه‌نویی جانشین کارلوس کی‌روش شد» نوشت عملکرد قوی او در سطح باشگاهی و پنج قهرمانی لیگ باعث شد فدراسیون فوتبال ایران شانس مجددی را به او بدهد.

خبرگزاری رویترز با انتخاب تیتر «قلعه‌نویی برای هدایت ایران در جام ملت‌های آسیا، به تیم ملی بازگشت» نوشت: سرمربی ۵۹ ساله پس از اینکه با تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۷ حضور داشت، بار دیگر وظیفه هدایت این تیم در جام ملت‌های پیش‌رو را بر عهده دارد.

روزنامه فرانسوی اکیپ هم با زدن تیتر «امیر قلعه‌نویی سرمربی جدید ایران است»، نوشت قلعه‌نویی موفق‌ترین مربی در رقابت‌های باشگاهی ایران است. او جانشین کارلوس کی‌روش شد که پس از جام جهانی ۲۰۲۲ از تیم ملی ایران جدا شد.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا هم در واکنش به انتخاب قلعه‌نویی با انتشار متن پیام فدراسیون فوتبال در این مورد نوشت: «فدراسیون فوتبال ایران امیر قلعه‌نویی را برای دومین‌بار به عنوان سرمربی خود انتخاب کرد تا او جانشین کارلوس کی‌روش پرتغالی شود. این انتصاب پس از پیروزی ۴ بر صفر گل‌گهر تیم فعلی قلعه‌نویی مقابل نفت مسجد سلیمان اعلام شد.

قلعه‌نویی ۵۹ ساله، از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۷ قبل از این که قراردادش با تیم ملی ایران به پایان برسد هدایت ایران را بر عهده داشت و با این تیم به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۷ رسید که در این مرحله در ضربات پنالتی برابر کره جنوبی شکست خورد. او با پنج عنوان قهرمانی، سه بار با تیم استقلال تهران و دو بار با سپاهان، موفق‌ترین مربی تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران است.»

خبرگزاری مهر را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *