امروز: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

نام نویسی بیش از ۳۳۰۰ نفر برای شوراهای شهر و روستای استان

گناوه آنلاین؛

جانشین ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: تا ساعت ۲۴ دیشب که پایان فرصت نام نویسی از داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستای استان بود، ۳ هزار و ۳۱۴ نفر نام نویسی کردند.
نصرالله شفیعی در گفتگو با «خلیج فارس» افزود: برای شوراهای شهر در استان، ۷۸۰ نفر نامزد شدند که شامل ۷۹۳ مرد و ۷۷ زن می باشند.
وی ادامه داد: برای شورای اسلامی روستاهای استان نیز تا پایان مهلت تعیین شده، ۲ هزار و ۴۴۴ نفر نام نویسی کردند که ۲ هزار و ۳۴۳ مرد و ۱۰۱ زن هستند.
وی افزود: استقبال از نام نویسی در انتخابات شوراها در آخرین روز آن به اندازه ۶ روز گذشته بوده که تا ساعت ۲۴ دیشب همه فرمانداری و بخشداری ها برای انجام روال اداری نام نویسی فعال بودند.
نصرالله شفیعی درباره شهرستان هایی که بیشترین داوطلب برای شوراهای شهر و روستا دارند، تاکید کرد: شهرستان بوشهر اگرچه از نظر تعداد نامزد رتبه چهارم را دارد، ولی میانگین افراد ثبت نامی با تعدادی که قرار است انتخاب شوند، بیشترین داوطلب را به خود اختصاص داده است.
وی درباره رتبه شهرستان های استان از نظر تعداد نامزدهای شورای شهر و روستا بیان کرد: دشتستان با ۷۵۳ نامزد  (۷۱۱ مرد- ۴۲ زن)، تنگستان با ۵۰۴ نفر (۴۷۴ مرد- ۳۰ زن)، دشتی با ۳۹۹ نفر (۳۸۱ مرد و ۱۸ زن) رتبه های اول تا سوم از نظر تعداد افراد ثبت نامی دارند.
وی افزود: در شهرستان بوشهر نیز ۳۸۲ نفر شامل ۳۵۴ مرد و ۲۸ زن برای شوراهای اسلامی شهر و روستا نام نویسی کرده اند.
شفیعی افزود: در جم ۳۳۷ نفر شامل ۳۳۱ نفز مرد و ۶ نفر زن، گناوه ۲۸۵ نفر شامل ۲۵۶ نفر مرد و ۲۹ نفر زن، دیر ۱۹۷ نفر شامل ۱۹۳ نفر مرد و ۴ نفر زن، دیلم ۱۷۲ نفر شامل ۱۶۴ نفر مرد و ۸ نفر زن، عسلویه ۱۵۷ نفر شامل ۱۵۳ نفز مرد و ۴ نفر زن  و کنگان ۱۲۸ نفر شامل ۱۱۹ نفر مرد و ۹ نفر زن در مهلت قانونی اقدام به نام نویسی برای شوراهای شهر و روستا کرده اند .
جانشین ستاد انتخابات استان بوشهر افزود: به دلیل داشتن حدنصاب شرکت کننده، انتخابات در همه۴۱۸ حوزه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان انجام خواهد شد و در مجموع ۱۴۳۸ نفر وارد شوراهای اسلامی شهر و روستای استان می شوند.
وی ادامه داد: پس از ثبت نام استعلام‌های لازم از داوطلبان به مدت ۱۰ روز انجام و نتایج به خود داوطلبان اعلام می‌شود.

منبع: خلیج فارس

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *