امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

همزمان با دو زلزله بزرگ؛ سیلاب در شنبه

گناوه آنلاین : بارندگی شدیدی که بعد از ظهر چهارشنبه در منطقه زلزله زده شنبه آغاز شد، منجر به سیلاب و مسدود شدن راههای روستایی شده است.
به گزارش «خلیج فارس»؛ این بارندگی شدید باعث شده برخی وسایل زلزله زدگانی که در چادرها اسکان داشته اند زیر آب برود و ارتباط برخی مسیرهای روستایی خصوصا شهر شنبه به روستای درویشی قطع شود.
وسایل زلزله زدگان زیر آب
رییس شورای روستای درویشی از توابع بخش شنبه گفت: بارندگی شدیدی که از ظهر چهارشنبه آغاز شده و تا ساعت ۲۲ ادامه داشت، منجر به خیس شدن چادر زلزله زدگان و رها شدن برخی وسایل آنها در آب باران شد.
حسین کشاورز در گفتگو با «خلیج فارس» افزود: راه روستا به شهر شنبه نیز مسدود شده و نیروهای راهداری  تلاش برای باز کردن مسیر می باشند.
وی با بیان اینکه نیروهای هلال احمر شهرستان دشتی در منطقه زلزله زده برای انتقال مردم به نقطه ای امن در تلاشند، افزود: افرادی که در چادرها بوده اند، پس از سیل به خانه هایی که باقی مانده با محل هایی که با مسیرهای سیل فاصله دارد، منتقل شده اند، هرچند وسایل بسیاری از آنها که درفضای باز بوده، زیر آب باران قرار گرفته است.
درخواست برای توزیع چادر بیشتر به دلیل بارندگی شدید
رییس شورای اسلامی سنا که نخستین روستا در مسیر بخش شنبه می باشد، گفت: بیشترین خسارت سیل امروز به روستای درویشی بوده، اما در سنا نیز موجب آبگرفتگی معابر و چادرها شده که به کمک جوانان روستا در حال انتقال مردم به نقطه امن هستیم.
وی گفت: سالن ورزشی روستا برای اسکان اضطراری امشب مهیا شده، ولی کفاف همه زلزله زدگانی که در چادر هستند یا بر اثر پس لزره های متعدد خانه شان آسیب دیده نمی دهد، برای همین از مسئولان هلال احمر خواسته ایم چادرهای بیشتری میان خانواده ها توزیع کنند.
توکلی به «خلیج فارس» گفت: از زمان زلزله، بسیاری از حادثه دیدگان خصوصا خانواده های پرجمعیت به دلیل اینکه یک تخته چادر کفاف آنها را نمی داد، در فضای باز می خوابیدند، اما اکنون که بارندگی آمده، ضروری است به این خانوار چادر رساند تا زیر باران نمانند.
بارندگی راه ارتباطی مناطق زلزله زده دشتی را قطع کرد
معاون امور عمرانی استانداری بوشهر نیز گفت: بارندگی عصر امروز در بخش زلزله زده دشتی، باعث قطع راه ارتباطی روستای درویشی به شهر شنبه شده است.
شاهپور رستمی با اعلام بارش ۶۰ میلیمتری در بخش شنبه طی بعد از ظهر امروز، افزود: بارندگی در منطقه زلزله زده دشتی قطع شده، اما بدلیل سیلابی بودن و فروکش نکردن آب، امکان بازگشایی راه ارتباطی وجود ندارد.
رستمی اضافه کرد: گروه های امداد و نجات جمعیت هلال احمر، مدیریت بحران و تیم های عملیاتی راه و برق در منطقه زلزله زده دشتی مستقر شده اند .
معاون امور عمرانی استانداری بوشهر ادامه داد: برای اسکان مردم مناطق زلزله زده در امکان عمومی شهرهای شنبه ، سنا و خورموج مرکز شهرستان دشتی کامیون و اتوبوس به منطقه اعزام شده اما مردم باتوجه به فروکش کردن بارندگی راغب به انتقال خارج از منطقه نیستند.
وی گفت: سیلابی بودن باران باعث مشکلاتی برای افراد زلزله زده مستقر در چادر ها شده است که هلال احمر با توزیع پلاستیک به یاری مردم آمده است.
منبع: خلیج فارس

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *