امروز: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

آیت‌الله ایمانی امام جمعه سابق بوشهر مجدداً خواستار الحاق فارس به خلیج فارس شد

آیت‌الله ایمانی مجدداً خواستار الحاق فارس به خلیج فارس شداخیراً آیت‌الله ایمانی مجدداً موضوع الحاق فارس به خلیج فارس را مطرح کرده و گفته است: اتصال فارس به دریا ضروری است.

موضوع الحاق استان فارس به خلیج فارس سالیان زیادی است که سوی برخی از مسئولان و نمایندگان فارس پیگیری شده اما تاکنون رنگ واقعیت نگرفته است!

در همین راستا همواره مخالفت‌هایی از سوی مسئولان و مردمان استان‌های بوشهر و هرمزگان برای الحاق بخشی از استان‌شان به استان‌ فارس وجود داشته است اما سال گذشته اظهارات آیت‌الله ایمانی بارقه‌ی امیدی را برای تحقق این موضوع به وجود آورد اما هیچ‌ اتفاقی نیافتاد و مجدداً پروژه‌ی الحاق فارس به خلیج فارس در هاله‌ی از ابهام مسکوت ماند.
امام جمعه‌ی شیراز در مراسم بزرگداشت حافظ در سال گذشته و در حضور رییس جمهور در بخشی از اظهارات خود به یکباره مراتب تشکر خود را از دکتر احمدی‌نژاد به خاطر الحاق استان فارس به خلیج فارس ابراز نمود و گفت: «پس از سال‌ها فرزند برومند خلیج فارس یعنی استان فارس به خلیج فارس متصل و ملحق شد و این هدیه‌ای به مردم فارس است.»
اما همین تشکر هجمه‌ی وسیعی را از سوی مسئولان استان‌های جنوبی علیه ایشان و سایر مسئولان فارس ایجاد کرد که با گذشت بیش از یکسال هیچ عایدی را نصیب استان فارس نکرد.
انتقاد شدید نماینده هرمزگان از جدایی پارسیان از هرمزگان و الحاق به فارس
توسعه فارس نیاز به کشورگشایی ندارد! / نمایندگان فارس اهداف انتخاباتی دارند
نماینده سابق استان بوشهر: به نمایندگان فعلی پیامک زدم که هشدار باشید!
نگرانی امام جمعه عسلویه از الحاق بخش‌هایی از هرمزگان و بوشهر به فارس

نمایندگان فارس احساسات مرزنشینان را جریحه دار نکنند
فارس برای تکه‌ای ساحل له له می‌زند، اما در بوشهر قدرش را نمی‌دانیم
جداسازی پارسیان به ضرر جوانان هرمزگانی است

نماینده غرب هرمزگان خواستار واکنش استاندار و نخبگان هرمزگانی شد
جدایی پارسیان از هرمزگان و اتصال به فارس فقط حرف است

معاون استاندار هرمزگان: طرح جدایی پارسیان از هرمزگان عوامانه است!

اما اخیراً آیت‌الله ایمانی مجدداً موضوع الحاق فارس به خلیج فارس را مطرح کرده و گفته است: اتصال فارس به دریا ضروری است.
وی روز دوشنبه ۱۳ خردادماه ۹۲ در جمع نمایندگان مجلس، مدیران و مسئولان آب فارس گفته است: برای برطرف شدن معضل خشکسالی و کم‌آبی، این استان باید به دریا وصل شود چراکه سهم فارس از استان‌های دیگر در این زمینه بیشتر است.
درخواست مجدد امام جمعه‌ی شیراز برای اتصال فارس به دریا درحالی مطرح می‌شود که تحقق این پروژه مخالفان سرسختی در استان‌های ساحلی خلیج فارس دارد و به نظر می‌آید در روزهای آینده شاهد واکنش‌هایی از سوی آنان خواهیم بود؛ هرچند تاکنون زور مسئولان استان‌های بوشهر و هرمزگان به زور مسئولان فارس چربیده است!
منبع:آژانس خبری شیراز «شیرازنا»

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *