امروز: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

روایت باهنر از نظر دفتر رهبری درباره نامزدی جلیلی/ دیدار آیت الله مهدوی و لاریجانی با هاشمی

 گناوه آنلاین – دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به دیدار آیت الله مهدوی کنی و علی لاریجانی با آیت الله هاشمی رفسنجانی یک روز قبل ازاعلام نتایج بررسی صلاحیت ها از سوی شورای نگهبان، تایید صلاحیت سعید جلیلی در کنار عدم احراز صلاحیت محمد سعیدی کیا را سوال برانگیز خواند.

به گزارش خبرنگار مهر محمدرضا باهنر در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین عصر امروز برگزار شد اظهار کرد: امیدوارم با مسائل و مصائب اقتصادی که کشور دچار آن است رئیس جمهور خردمند اهل مشورت و ولایی انتخاب شود.

وی در تحلیل شرایط انتخابات ریاست جمهوری قبل از ثبت نام بعد از آن و پس از اعلام اسامی افراد احراز صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان افزود: قبل از ثبت نام گرایش و توجهات به نوعی بود که همه افراد مطرح و در مظان کاندیدا توری اعلام کرده بودند که کاندیدا خواهند شد و حتی در جبهه اصولگرایی بیش از ۲۰ فرد مطرح بودند. اما با آغاز ثبت نام ها و اتمام آن بخشی ازاین افراد ثبت نام نکردند و فضا کمی سبک تر شد.

باهنر با بیان اینکه در آخرین لحظات ثبت نام کاندیداها در در انتخابات ریاست جمهوری اتفاقات پیش بنیی نشده ای مثل کاندیداتوری آقایان هاشمی و جلیلی بوجود آمد تصریح کرد: پس از ثبت نام نکردن برخی افراد مطرح برای کاندیداتوری و البته کاندیداتوری آقای هاشمی و جلیلی در لحاظات آخر تغییراتی در ستاد انتنخابات ایجاد شد و بعد از اعلام نتایج احراز صلاحیت های یکسری ریزشها و رویشهای مجددی بوجود آمد.

نایب رئیس مجلس با اشاره به اینکه از بین۸ کاندیدای باقیمانده در صحنه انتخابات ریاست جمهوری برخی از آنها در جریان اصولگرایی قابل بررسی نیستند ادامه داد: البته در انتخابات ریاست جمهوری باید همه احتمالات مرور شود اما به صورت طبیعی گروه خونی آقایان عارف و روحانی به ما نمی خورد.

وی تصریح کرد: اگرچه آقای غرضی جز افرادی است که دو دوره وزیر بوده و خدماتی هم به انقلاب داشته اما تایید صلاحیت وی و قرار گرفتنش در بین ۸ کاندیدای نهایی کمی غیر مترقبه بود و کسی فکر نمی کرد که وی جزء کاندیدای نهایی انتخابات ریاست جمهوری باشد.

باهنر که خود یکی از کاندیداهای احتمالی بود که در نهایت از کاندیداتوری منصرف شد با تاکید بر اینکه با کاندیداتوری آقای جلیلی در آخر ساعات ثبت نام چند شبهه در کشور شکل گرفت گفت: پس از اینکه او ثبت نام کرد بعضی ها عبارتی به ذهنشان رسید که شاید جلیلی منتخب نظام و مسئولان است اما رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نوروزیشان تکلیف همه را مشخص کردند و اعلام کردند که ایشان هم یک رای بیشتر ندارد و تا زمانی که آن را در صندوقهای رای نیندازند هیچ کس متوجه آن نخواهد شد.

وی اضافه کرد: بنده خبر دارم که دستوراللعملی برای سپاه و بسیج از سوی رهبر معظم انقلاب فرستاده شده که این دو نهاد را از فعالیت سازمانی برای یک کاندیدای خاص منع کرده اند همچنین متاسفانه صدا و سیما مذاکره کوتاه آقای جلیلی و خانم اشتون را در ترکیه به صورت سنگین پوشش داد که این هم یکی از موضوعاتی بود که سوءتفاهماتی به وجود آورد.

نایب رئیس مجلس در ادامه سخنانش تاکید کرد: اگر چه از سوی مجلس شورای اسلامی نامه ایی برای شورای نگهبان فرستادیم و از عملکرد این شورا در بررسی صلاحیتها قدردانی نمودیم اما تایید صلاحیت آقای جلیلی در کنار عدم احراز صلاحیت آقای سعیدی کیا که ۴ دوره وزیر بوده و جزء نیروهای ارزشی، مومن و انقلابی هم هست خیلی سئوال برانگیز بود.

باهنر اضافه کرد: البته خبر داریم که در عین منع شدن سپاه و بسیج از انجام فعالیت سازمانی برای یک کاندیدای مشخص برخی فرماندهان ارشد سپاه به آقای قالیباف نظر دارند و برخی از بدنه این دو نهاد به دیگر کاندیداها، برای اینکه تکلیف همه مشخص شود دفتر رهبر معظم انقلاب اعلام کردند که حتی تا زمان ثبت نام آقای جلیلی خبر نداشته اند که وی می خواهد در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا بشود.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با تاکید بر اینکه نباید این شائبه در اذهان برخی حامیان جلیلی از جمله حزب اللهی ها شکل بگیرد که او کاندیدای نظام است خاطر نشان کرد: اگر با این تصور که آقای جلیلی انتخاب شود و بعد از آن داستان ۸ ساله دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد به وجود بیاید این موضوع خسارتهایی را برای نظام خواهد داشت و اگر هم انتخاب نشود و این شائبه در اذهان حزب اللهی ها وجود داشته باشد بازهم خسارتی برای کشور به همراه خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه جبهه پیروان خط امام و رهبری بعدازظهر دوشنبه کاندیدای نهایی خودش را معرفی خواهد کرد گفت: این فرد احتمالا از بین آقایان قالیباف، جلیلی و ولایتی خواهد شد. البته ما به عنوان جامعه اسلامی مهندسین تصمیم گیری مقداری برایمان سخت است اما در نهایت در چارچوب جبهه پیروان خط امام و رهبری تصمیم گیری خواهیم کرد.

منبع: مهر

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *