امروز: ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

سخنان رهبر معظم انقلاب در حرم امام(ره): بنده به هیچ‌ یک از نامزدها نظر ندارم

اصل مطلب در مساله انتخابات، ایجاد حماسه سیاسی است/ هر رای شما به نامزدهای انتخاباتی، رای به جمهوری اسلامی است/ دشمنان به دنبال انتخابات سرد در نظام اسلامی هستند/وعده‌های نشدنی به مردم ندهید/ بنده به هیچ‌ یک از نامزدها نظر ندارم

 * خداوند متعال را سپاسگزاریم که یک نوبت دیگر به ما فرصت، مجال و عمر داد تا بتوانیم در یک چنین روزی از امام عزیزمان تجلیل کنیم و به ان بزرگوار عرض ارادت و اخلاص کنیم.
*اگر چه یاد امام در یاد ما زنده است ولی روز ۱۴ خرداد مظهر دلبستگی امت به امام است.
* امسال این روزها مصادف است با سالروز شهادت جد بزرگوار امام یعنی امام موسی بن جعفر(ع)؛ امسال همچنین مصادف است با حادثه تعیین کننده ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲.
مراکز سنجش علمی پیش بینی میکنند که تا چند سال دیگر تا سال ۲۰۱۷ ایران در رتبه چهارم علمی دنیا قرار میگیرد. این چیز کوچکی است؟ آن کشور قبل از انقلاب تبدیل شد به این. کشوری که برای یک جاده، بزرگراه، سد، کارخانه، باید دست دراز میکردیم به بیگانگان و مهندسان خارجی که برای ما اینها را درست کنند، هزاران کارخانه و صدها سد و پل و بزگراه را جوانان ملت بدون کمترین اعتنایی به بیگانگان ایجاد میکنند. امروز رشد علمی و فنی کشور و توانایی سازندگی در کشور به این نقطه در اوج رسیده. آیا شایسته است که اینها را نبینیم؟ در زمینه بهداشت و درمان برای جراحی اندکی پیچیده بیمار ما بایستی میرفت به بیمارستانهای اروپا سرگردان میشد تازه اگر پول داشت، اگر نداشت می مرد. امروز در کشورمان پیچیده ترین جراحی های بزرگ پیوند کبد و ریه و کارهای مهم دیگر انجام میگیرد. نه فقط در تهران بلکه در بسیاری از شهرهای دوردست. ملت ایران احتیاجی به بیگانگان ندارد در این زمینه و به استقلال رسیده در این زمینه بسیار مهم و حیاتی.
کشوری که بسیاری از نقاط این کشور فراموش شده بود. بنده در آن دوران پیش از انقلاب سفر زیاد میکردم به شهرستانهای مختلف و جاهای گوناگون. کمترین نگاهی به مناطق دوردست کشور نمیشد. امروز خدمات گوناگون در سرتاسر کشور گسترده است. در شهرهای دوردست و روستاها معنا ندارد که کسی بگوید فلان جا از نیروی برق یا زیرساخت های جاده و امثالهم محروم مانده. اینجور چیزی اگر آن روز نقطه ای برخوردار بود در دوردست، مایه تعجب بود. امروز عکسش مایه تعجب است.
* انتخابات مسئله حساس و زنده این روزهای ماست. ملت عزیز ایران، انتخابات مظهر هر سه باوری است که در امام وجود داشت و باید در ما وجود داشته باشد. مظهر خداباوری است چون تکلیف است. وظیفه ماست که در سرنوشت کشور دخالت کنیم. مظهر مردم باوری است چون انتخابات مظهر اراده آحاد مردم است. مردم هستند که مسئولان کشور را انتخاب میکنند. و مظهر خودباوری است چون هر کسی که رای در صندوق بیاندازد احساس میکند که به سهم خود در سرنوشت کشور دخالت کرده است. به سهم خود تعیین کرده است این خیلی چیز مهمی است. هم مظهر خداباوری است هم مظهر مردم باوری و هم خودباوری.
اصل مطلب، در مساله انتخابات، ایجاد حماسه سیاسی است. حضور حماسی مردم در پای صندوق هاست. حماسه یعنی آنکار افتخار آفرینی که با شور و هیجان انجام می شود. این معنای حماسه است.
هر رایی که شما به یکی از این نامزدهای محترم بدهید، رای به جمهوری اسلامی دادید. رای به هر نامزدی رای به جمهوری اسلامی و رای اعتماد به نظام و سازوکار انتخابات است. این که شما وارد عرصه انتخابات می شوید در واقع دارید، چه کسی که نامزد است و چه آنکه مثل من و شما انتخاب میکند، نفس عملش اعتماد به جمهوری اسلامی و سازوکار انتخابات است. در درجه دوم هم رای کسی است که هر کسی تشخیص داده برای آینده کشور مفیدتر از دیگران است.
دشمنان در خارج در فکر این هستند بیچاره ها که از انتخابات تهدیدی علیه نظام درست کنند در حالی که انتخابات فرصت نظام اسلامی است. آنها امید دارند یا انتخابات سرد باشد که بگویند مردم به نظام علاقه ندارند یا دنبال انتخابات فتنه به وجود بیاورند کما اینکه در سال ۸۸ بعد از آن انتخابات پرشور درست کردند اما آنها اشتباه میکنند. مردم ما را نشناختند. دشمنان این ملت روز ۹ دی را فراموش کردند. آنکسانی که فکر میکنند در این کشور اکثریتی خاموش و مخالف نظام اسلامی هستند یادشان است ۳۴ است که هر سال در ۲۲ بهمن در همه شهرهای کشور جمعیتی عظیم برای دفاع از انقلاب اسلامی بیرون می آیند و مرگ بر آمریکا می گویند.
برای اینکه فضای انتخابات را سرد کنند، هیهات های فکریشان پشت سر رسانه ها و سخنگویان سیاسی می نشینند و هی مرتب حرف درست می کنند. تحویل رسان ها میدهند یک روز میگویند انتخابات مهندسی شده است روز دیگر میگویند آزاد نیست روز دیگر میگویند مشروع نیست. نه مردم ما را می شناسند نه انتخابات ما را و نه نظام مارا. آنجا هم که میشناسند بی انصافی میکنند و ابایی هم ندارند. در کجای دنیا، هر کس سراغ دارد بگوید، در کجای دنیا به نامزدهای گوناگون از چهره های معروف تا گمنام اجازه داده می شود که به طور مساوی از رسانه های ملی و دولتی کشور استفاده کنند؟ در آمریکا هست؟ در کشورهای سرمایه داری هست؟ در کشورهای سرمایه داری اگر چنانچه عضو این دو حزب یا سه حزب بودند و پشتیبانی پولدارها و مافیاهای ثروت و قدرت را داشتند میتوانند تبلیغات کنند، نداشتند نمیتوانند. هر کس انتخابات آمریکا را دنبال کرده باشد، من دنبال کردم، این را تصدیق میکنند که افرادی که مورد حمایت صهیونیست ها یا سرمایه دار ی خونخوار بین المللی بودند هرکاری کردند نتوانستند وارد عرصه رقابت شود. نه رسانه ای داشتند و .نه … برای هر ثانیه ای باید میلیاردها خرج کنند.
در کشور ما بدون هزینه یک ریال به طور مساوی با مردم حرف میزنند. کجا چنین چیزی هست؟
برای وارد شدن در عرصه انتخابات تنها چیزی که حاکم است قانون است. قانون معین کرده شرایط و صلاحیت ها را و کسانی که تشخیص صلاحیت ها را میدهند. آن دشمن بیرونی می نشیند برهمه واقعیت ها چشم بسته وحرفی میزند، زبان ها و حنجره های بی تقوا آن ها را تکرار میکنند. ملت ایران به توفیق الهی با حضور و ایستادگی و عزم راسخ خود به همه اینها پاسخ خواهد گفت و پاسخ ملت ایران پاسخ کوبنده و قاطع خواهد بود.
یک جمله هم خطاب به نامزدهای محترم عرض میکنیم. نامزدهای محترم در برنامه های عمومی، زبان به نقد و انتقاد باز میکنند و این حق آنهاست. میتوانند از هر چیزی که مورد انتقاد انهاست انتقاد کنند اما توجه کنند که انتقاد به معنی عزم و نیت برای پیمودن آینده پرتلاش و افتخار آمیز باید باشد نه به معنای سیاه نمایی و منفی بافی و بی انصافی.
من به هیچکس نظر ندارم. از همین ساعت رسانه های بیگانه با غیض و غرض ورزی خواهند گفت فلانی به زید یا عمر خواهد داشت ولی این خلاف واقع است. من حقایق را عرض و نصیحت میکنم به برادرانی که میخواهند نظر مردم را جلب کنند، انتقاد کنند اما سیاه نمایی نباشد و به معنای انکار  کارهای بسیار برجسته ای که در این دولت و دولتهای قبلی انجام گرفته است نباشد.
انتقاد این است که انسان کار مثبت را بگوید، نقص و ضعف را هم بگوید. هیچکس امروز در کشور ما اگر سرکار بیاید نیازی ندارد از صفر شروع کند. هزاران کار برجسته انجام شده است. در سالهای طولانی و در مسئولیت دولت ها هزاران زیرساخت اساسی برای کشور به وجود آمده است و علم و صنعت پیشرفت کرده و برنامه های بسیار مهمی برنامه ریزی و انجام شده است اینها نباید از دست برود. نمی شود اینهمه کار را فقط به بهانه مشکلات اقتصادی و تورم امروز انکار کنیم. بله مشکلات اقتصادی و تورم است انشاءالله کسی که می آید حلال مشکلات باشد و گره ها را باز کند این آرزوی ملت ایران است. اما این بدان معنا نباشد که اگر راه حلی داریم  همه آنچه امروز انجام گرفته و وجود دارد را انکار کنیم.
نامزدها وعده های نشدنی ندهند.. جوری حرف بزنید که اگر خرداد آینده نوار خودتان را برایتان پخش کردند شرمنده نشوید. جوری وعده دهید که اگر بعدا به رخ شما کشیدند مجبور نشوید تقصیر این و آن بیندازید که نشد و نگذاشتند!
رئیس جمهور در کشور ما امکانات فوق العاده زیادی در اختیار دارد. امکاناتش در قانون اساسی وسیع است. بودجه و همه ارکان اجرایی را برعهده دارد. توانایی استفاده از همه افراد صاحب نظر در سراسر کشور را دارد و دستش در همه مسائل  گوناگون باز است. تنها محدودیت برای رئیس جمهور در کشورمان محدودیت قانون است که اینهم محدودکننده نیست، هدایت کننده است که راه را نشان میدهد.
آن کسانی که امروز با مردم حرف می زنند آنچه که توانایی آن را دارند و مردم به آن احتیاج دارند با مردم در میان بگذارند و قول بدهند با عقل و درایت عمل خواهند کرد. اگر در برنامه ای در هر موردی از مسائل دارند برای مردم ارائه کنند و قول بدهند که با پشت کار و ثبات قدم در این میدان به پیش میروند. قول بدهند از همه ظرفیت های قانون اساسی برای  اجرای وظیفه بزرگ خود عمل میکنند. قول بدهند در مسئله اقتصاد که  میدان چالش تحمیلی ملت ایران از سوی بیگانگان است خواهند پرداخت. قول بدهند حاشیه سازی نمیکنند و دست کسان و اطرافیان خود را باز نخواهند گذاشت. قول بدهند به منافع بیگانگان بیش از  منافع مردم خودشان اهمیت نخواهند داد.
بعضی با این تحلیل غلط که به دشمنان امتیاز بدهیم تا عصبانیت آنها را کم کنیم، عملا منافع آنها را به منافع ملت ترجیح میدهند این اشتباه است. عصبانیت آنها ناشی از این است که شما هستید و امام زنده است و روز ۱۴ خرداد روز رحلت امام مردم در سرتاسر کشور مردم به جوش و خروش می آیند. عصبانیت دشمن را باید با اقتدار ملی علاج و جبران کرد. اگر ملت مقتدر و توانا باشد و نیاز خود را کم کرده و مشکلاتش را برطرف کند و مساله اقتصاد که امروز مساله اصلی است را رو به راه کند دشمن بیدفاع خواهد ماند. آنچه مهم است عزم و اراده و باور به خدا و مردم و خود است.
۱۰ روز دیگر، عرصه یک امتحان بزرگی است و امیدواریم حماسه ای پربرکت و دارای نتایج درخشانی برای این ملت از سوی پروردگار رقم بخورد.
منبع : مشرق340072_270 a w
 

 

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *