امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

فعال شدن ستاد نامزدهای ریاست‌جمهوری در بوشهر/ تبلیغات خانه به خانه کاندیداهای شورا

استان بوشهر نیز مانند دیگر نقاط کشور حال و هوای انتخاباتی به خود گرفته است و ستادهای انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری در حال شکل‌گیری است و برخی ستادهای تشکیلات خود را مشخص کرده و برخی دیگر نیز در حال ایجاد این تشکیلات هستند. نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز با استفاده از روش‌های سنتی و مدرن در حال جمع‌آوری رای هستند.
 وارد ماه خرداد شده‌ایم و کمتر از ۲۴ روز به آغاز رسمی انتخابات ریاست‌جمهوری باقی است و با اعلام اسامی نامزدهای تائید صلاحیت‌شده، رقابت نامزدهای انتخاباتی گرم و گرم‌تر می‌شود و این نامزدها نیز خود را برای رقابتی سخت با دیگر کاندیداها آماده می‌کنند.
تشکیلات و ساختار اولیه ستادهای برخی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در استان بوشهر شکل گرفته است و این تشکیلات که بعضا ساختارهای گسترده‌ای نیز تشکیل داده‌اند، افراد زیادی را به خود جذب کرده‌اند.
هر چند هنوز زمان رسمی تبلیغات آغاز نشده است ولی این ستادها برای آنکه بتوانند در زمان آغاز تبلیغات، فعالیت مطلوب‌تری داشته باشند از روزهای قبل ستادهای حمایتی خود را تشکیل داده‌اند و با آغاز رسمی تبلیغات، وارد صحنه خواهند شد.
تشکیل کمیته‌های ۱۲گانه حامیان ولایتی در استان بوشهر
رئیس ستاد حامیان دکتر ولایتی در استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: کمیته‌های ۱۲ گانه این ستاد در استان بوشهر تشکیل شده است و مسئول و اعضای این کمیته‌ها نیز مشخص شده‌اند و تشکیلات ما در استان بوشهر به صورت شفاف فعالیت می‌کنند.ا
علیرضا یزاف ادامه داد: این کمیته‌ها شامل کمیته جذب و نیروی انسانی و حراست، اطلاع‌رسانی، تبلیغات، مالی، پشتیبانی و دفاتر ستاد، شهرستان‌ها، ارتباطات و اقشار، پاسخ‌گویی به مراجعات مردمی، روابط عمومی، امور اجتماعی و حقوقی، طرح و برنامه، روحانیون و علما و ائمه جمعه است.
وی اضافه کرد: هر یک از این کمیته‌ها نیز زیرمجموعه‌های مربوط به خود را دارند و گرده‌های چندگانه نیز در قالب این کمیته‌ها تشکیل شده است و هر یک در بخش‌های مربوطه به فعالیت خواهند پرداخت.
رئیس ستاد حامیان دکتر ولایتی در استان بوشهر افزود: به عنوان مثال در کمیته اقشار، گروه‌های مختلفی چون گروه کارگران، دانشگاهیان، نخبگان، دانشجویان، ایثارگران، اقوام و… را داریم و یا در کمیته شهرستان‌ها، مسئول ستاد در هر یک از شهرستان‌ها مشخص شده است.
رئیس ستاد دکتر قالیباف در بوشهر منصوب شد
هر چند در هفته‌های گذشته نام‌های مختلفی به عنوان مسئول ستاد قالیباف در استان بوشهر مطرح شده بود ولی در روزهای گذشته نام غلامعلی میگلی‌نژاد نماینده سابق مردم بوشهر در مجلس به عنوان مسئول این ستاد مطرح شد.
البته این مسئولیت بار دیگر هم تغییر کرد و امروز نام دیگری به عنوان مسئول ستادهای مردمی دکتر قالیباف در استان بوشهر مطرح شد.
بر اساس خبری که در سایت‌های خبری استان بوشهر مطرح شد، طی حکمی که از سوی ستاد مردمی قالیباف در تهران صادر شده است، حاج محمد دهقان به عنوان رییس ستاد مردمی دکتر قالیباف دراستان بوشهر منصوب شده است.
گفتنی است وی به عنوان یکی از نیروهای ارزشی و دارای سابقه جبهه و جنگ است که هم اکنون نیز به عنوان یک فرهنگی در آموزش و پرورش خدمت می کند.
رئیس ستاد محسن رضایی در بوشهر منصوب شد
محسن رضائی از جمله کاندیدهای احراز صلاحیت‌شده ریاست جمهوری است که بیشترین تعداد سفر را در قیاس با دیگر کاندیداها به استان بوشهر داشته است و در شهرستان‌های مختلف استان بوشهر حضور یافته و به خوبی خود را معرفی کرده است.
در جلسه مشترک رؤساى ستادهاى دکتر محسن رضایى که در ستاد مرکزى تهران با مسؤلان شبکه‌هاى کشورى و ستادهاى مردمى با حضور محسن رضایى برگزار شد، احمد دشتی‌زاده به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی رضایی و مهرداد حاجی پور به عنوان رئیس ستاد اجرایی استان در بوشهر منصوب شد.ااااا
همچنین احکام رئیس ستاد تمام شهرستان‌ها صادر و ابلاغ شد تا در زمان رسمى تبلیغات فعالیت خود را شروع کنند. حکم رئیس ستاد جزیره خارگ نیز به صورت ویژه صادر شد.
انتخاب مسئول هماهنگی و رابط خبری ستاد حیات طیبه دکتر جلیلی در بوشهر
ستاد حیات طیبه برای ساماندهی ستادهای خودجوش شکل گرفته در استان‌ها و تسهیل امر ارتباط گیری چهارمین اطلاعیه خود را بر معرفی رابطین خبری و شرح وظایف و آئین نامه‌های مربوط به ایشان اختصاص داد.
البته این ستاد اعلام کرده است که رابط خبری هیچ مسئولیتی جز تجمیع اطلاعات ستادهای خودجوش و انتقال آنها به سایت حیات طیبه نداشته و کماکان شکل‌گیری ستادهای موازی در مناطق مختلف در چارچوب منشور انتخاباتی حیات طیبه بلامانع است و هیچ ستادی نماینده رسمی و انحصاری دکتر جلیلی در استان نیست.
بر این اساس ایمان زنده بودی به عنوان مسئول هماهنگی و رابط خبری ستاد حیات طیبه دکتر جلیلی در بوشهر انتخاب شده است.
برخی دیگر از کاندیداهای احراز صلاحیت شده نیز در استان بوشهر گروه‌هایی را تشکیل داده‌اند ولی این تشکلات به صورت رسمی حضور خود را اعلام نکرده‌اند و برخی از کاندیداها نیز هنوز فعالیتی نداشته‌اند.
تبلیغات خانه به خانه کاندیداهای شوراهای شهر و روستا
نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز از مدت‌ها پیش به شکل‌های مختلف تبلیغات انتخاباتی خود را آغاز کرده‌اند و روش‌های جالب و متنوعی را در این تبلیغات شاهد هستیم.
برخی از کاندیداها به صورت تبلیغات خانه به خانه تبلیغات خود را شروع کره‌اند که این نوع تبلیغ بیشتر در سطح شهرهای کوچک و روستاها مشاهده می‌شود.
تبلیغات طایفه‌ای و قومیتی نیز گونه دیگری از تبلیغات نامزدهای شوراها است که با رایزنی این نامزدها با روسای قبایل، طایفه‌ها و قومیت‌ها، بخش اعظمی از آرای آن قوم را برای خود می‌گیرند.
در شهر بوشهر نیز برخی از مسئولان و هیئت‌امنای مساجد در تلاش برای معرفی یک لیست ۱۱ نفره هستند تا از این طریق و با کمک سایر مساجد بتوانند کاندیداهای مورد نظر خود را در انتخابات یاری و همراهی کنند.
برخی از افراد تبلیغات خود را از حدود یک سال پیش با برگزاری نشست‌های برنامه‌ریزی شده آغاز کرده‌اند و برخی نیز به تازگی وارد عرصه تبلیغات شده‌اند و تعدادی نیز هنوز فعالیتی در این زمینه نداشته‌اند.
 ستاد انتخاباتی در شش نقطه شهر بوشهر ایجاد نمی شود
فرماندار بوشهر با بیان اینکه ۳۸۴ نفر در این شهرستان برای عضویت در شوراها نام نویسی کرده اند، گفت: از این شمار ۲۳۲ نفر در سه شهر بوشهر، چغادک، عالیشهر و خارک نامزد شده‌اند، مابقی نیز نیز مربوط به حوزه‌های روستایی هستند.
غلامحسین خسروی ادامه داد: تعداد ۲۷ نفر از ثبت نام کنندگان برای عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستای این شهرستان احراز و تایید صلاحیت نشده اند و ۳۵۷ نفر واجد شرکت در انتخابات هستند.
وی بیان کرد: برای جلوگیری از ایجاد مشکل در زندگی مردم در ایام تبلیغات داوطلبان، باتوجه به بالا بودن شمار این افراد تمهیداتی اتخاذ شده تا در میدان های امام و انقلاب، خیابان های سنگی حدفاصل میدان امام تا بسیج، نادر و فروگاه ستادهای انتخاباتی ایجاد نشود.
فرماندار شهرستان بوشهر در ادامه خاطرنشان ساخت: همانند همه انتخابات پیشین مدیران نباید نه له یا علیه داوطلبان وارد فضای انتخاباتی شوند.
کمترین رد صلاحیت را در بررسی صلاحیت‌ نامزدهای انتخابات شوراها داشتیم
رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر با بیان اینکه شرایط بررسی صلاحیت‌های نامزدها در فضایی قانونی و سالم برگزار شد، تصریح کرد: این شرایط نشان می‌دهد که فضای انتخاباتی برای حضور سلائق مختلف در عرصه انتخابات آماده است.
محمدحسن پرآور با بیان اینکه امنیت لازم برای برپایی انتخاباتی سالم و پرشور فراهم است بیان کرد: همه دست اندرکاران انتخابات مکلف هستند با رعایت قانون و بی طرفی کامل، امانت‌دار خوبی در انتخابات باشند و مسئولیت خود را به نحو احسن انجام دهند.
وی با بیان اینکه کمتر از یک ماه دیگر به برگزاری انتخابات باقی‌مانده است، بیان کرد: تا به امروز با همدلی و وحدت همه مجموعه‌ها، همه مراحل انتخابات دقیقا اجرا و عمل شده است، به‌گونه‌ای که هیچ مشکلی در این مراحل نداشته‌ایم و پیش‌بینی می‌شود با روندی که در پیش است انتخاباتی پرشور و حماسی داشته باشیم.
پرآور با بیان اینکه شرائط امنیتی در برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور حاکم است تاکید کرد: فعالان و دست اندرکاران انتخابات در استان بوشهر برای فراهم کردن شرائط مطلوب در شبانه روز ۱۶ ساعت وقت خود را در ستاد انتخابات سپری می‌کنند و این نشان دهنده این است که انتخابات با همدلی در فضایی سالم در حال انجام است.ب
 روند برگزاری فرایند انتخابات در بوشهر مطلوب است
نصرالله شفیعی نیز در ارتباط با وضعیت برگزاری انتخابات در استان بوشهر اظهار داشت: برگزاری همزمان شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری برای نخستین بار در کشور انجام می‌شود که این بار سنگینی برای هیئت‌های اجرایی و نظارت به شمار می‌رود که با این وجود تاکنون روند برگزاری انتخابات در استان بوشهر به صورت مطلوب اجرا شده است.
وی با بیان اینکه امکانات و تجهیزات برای برگزاری انتخابات سالم و پرشور مهیاست، گفت: تمام دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات به صورت شبانه‌روزی برای برپایی انتخاباتی پرشور همراه با آرامش و امنیت تلاش می‌کنند.
جانشین رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر با بیان اینکه انتخابات یک فرصت ارزشمند برای نظام محسوب می‌شود، گفت: آن چیزی که تدوام نظام را تضمین می‌کند، تداوم انتخابات است.
منبع: مهر
گزارش: سعید رضائی

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *