امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نشست دانشجویان گناوه با داوطلبین شورا

گناوه آنلاین، الیاس احمد حسینی– روز جمعه ۱۷.۳.۹۲ ، حیدر حیدریه، خشایار خدری، اصغر اکبری و عفت رضایی از کاندیداهای چهارمین دوره انتخابات شورای شهر گناوه به دعوت عده ای از دانشجویان و فارغ تحصیلان دانشگاههای گناوه در مسجد امام سجاد واقع در محله بتون برای بیان دیدگاهها، مواضع و پاسخگویی به سوالات ، حاضر شدند.

در ابتدا حیدر حیدریه به بیان دلایل  حضور خود در عرصه شوراها پرداخت.حیدریه با اشاره به وظایف شورا و روابط متقابل با سایر ارگان ها خواستار تعامل و فعالیت بیشتر آن شد. وی با نقد عملکرد شورای سوم، عنوان کرد شورا یک پارلمان محلی است و نقش اساسی در رفع مشکلات مردم دارد. شورا نباید وارد مسایل جناحی بشود و دست بگریبان مسایل حاشیه ای بشود. حیدریه در پاسخ به سوالی که آیا برنامه ای برای مبارزه با حیف و میل اموال عمومی و باندهای قدرت دارید؟ گفت: نبض شهر در دست عده ای خاص می باشد. اگر شورا هماهنگ باشد می توان این کار را انجام داد. وی اضافه کرد، متاسفانه در دوره های گذشته بعضی ها تطمیع شدند و بعضی هم جرات و جسارت کافی را نداشتند یا از دست دادند تا با این معضل برخورد کنند. حیدریه با ذکر مثالی گفت: تنها شهرداری استان که کارخانه آسفالت ندارد شهرداری گناوه است چرا که تنها کارخانه آسفالت با زد و بند و لابی گری به یک نفر پیمانکار واگذار شده است. حیدریه همچنین در پاسخ به عدم بکارگیری  نیروهای بومی استان و در نتیجه عقب ماندگی مفرط نسبت به سایر نقاط کشور گفت: در یک جمله مختصر می گویم: استاندار لر، فرماندار لر و دست آخر شهردار هم لر خود قضاوت کنید.

در ادامه خشایار خدری در پاسخ به سوالات دانشجویان نسبت به پیگری مطالبات مردم گفت: قطعا یکی از وظایف ما در شورا همین مسئله است. خدری با یادآوری و تذکر به رعایت اعتدال و انصاف از حضار و کاندیداها خواست دیگران را متهم به کارهایی نکنند که اثبات نشده باشد.

خانم عفت رضایی سومین داوطلبی بود که به ذکر نظراتش پیرامون راههای درآمدزایی شهرداری  در حوزه گردشگری به راهکارهای در این مورد پرداخت. وی صنعت گردشگری را یکی از صنایع پایه در دنیا توصیف کرد. وی با اشاره به ساحل زیبای گناوه و منطقه چاهک  به پتانسیل های موجود برای ارتقا این صنعت در گناوه پرداخت. خانم رضایی در پاسخ به وضعیت و عملکرد شوراهای گذشته و شهرداری گفت: به همین محله بتون و بابا علیشاه نگاه کنید با وجود وسعت زیاد و یکی از پر جمعیت ترین مناطق شهر، اما از کمترین امکانات بهداشتی و تفریحی برخوردار نیست.این مسایل همه به کم کاری و عدم توجه جدی و همه جانبه سه دوره شوراهای گذشته بر می گردد.  اصغر اکبری نیز در ابتدا با نقد و یادآوری این نکته که چرا این جمع های پرسش گر و مطالبه محور فقط در ایام انتخابات شکل می گیرند و ادامه و استمرار نمی یابند؟ در پاسخ، یکی از دلایل اصلی  را کم کاری و بی مسئولیتی عده ای از راه یافتگان به شورا در نتیجه رواج یاس و ناامیدی در بین مردم می داند. وی سپس به سوالات دانشجویان پاسخ داد. اکبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چگونه در شورا عمل خواهد نمود با اشاره به موادی از قانون اساسی که حق حاکمیت مردم را مورد تاکید قرار می دهد و حق قانونگذاری و نظارت را از وظایف مردم می داند گفت: : ما می توانیم با نظارت دقیق و کارشناسانه  بر قراردادهای کلان شهرداری با پیمانکاران نسبت به درستی کارها نظارت مستقیم داشته باشیم و مردم را از ریز مسایل آگاه کنیم. چرا که اگر ریگی در کفش نداشته باشیم از علنی کردن قراردادها نباید واهمه داشته باشیم. در حاشیه مراسم هم دانشجویی از کاندیداها خواست که شما به طور مشخص می خواهید چه کاری انجام بدهید مثلا در دوره های گذشته می خواستند پل مابین خارگ و گناوه راه اندازی کنند که با خنده حضار روبرو شد.

پست های مرتبط

۰ نظر

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *