امروز: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

پرونده ای بنام لیگ جوانان استان+تصویر

یاران سبز :پر شور ترین لیگ رده های سنی استان در حالی به پایان رسید که رقابت در بالا و پایین جدول تا هفته های پایانی ادامه داشت . در بالای جدول جنگ شاهین بوشهر به رهبری مسعود احمدی و دخانیات برازجان با هدایت مجتبی ثبوت تا دقیقه نود لیگ جوانان استان ادامه داشت. دخانیات برازجان که سال قبل را به دلایل مختلف ناامیدانه آغاز و به پایان رسانده بود در لیگ ۹۲ -۹۳ جوانان استان فوتبال بسیار زیبایی را به نمایش گذاشت و هیچ گاه در مکان دوم مورد تهدید قرار نگرفت ولی شاهین را در صدر جدول به صورت مداوم تهدید کرد تا جایی که سرنوشت جام قهرمانی به هفته آخر و در ورزشگاه تختی برازجان رقم می خورد. در آخرین آوردگاه دو تیم قدرتمند لیگ ، دخانیات تحت شعاع فشار روانی این بازی قرار گرفت و نتوانست به نتیجه دلخواه که همان پیروزی در مقابل شاهین بوشهر و رسیدن به قهرمانی بود دست یابد تا شاگردان ثبوت مکان دوم را برای خود ثبت کنند. شاهین هم با هدایت مسعود احمدی در طول این فصل تنها دخانیات را شانه به شانه خود می دید رقابتی که در پایان با قهرمانی شاهین به اتمام رسید. در انتهای جدول ده تیمی لیگ جوانان استان هم شرایط تیمهای استقلال بنک ، پیکان دیر ،امید اهرم ، توحید بوشهر و شاهد دیلم نزدیک به هم بود ولی استقلال بنک و پیکان دیر برای سقوط مستعد تر از دیگر تیمها بودند و در پایان از لیگ جدا شدند.

در پایان لیگ جوانان استان با نگاهی هر چند گذرا کارنامه لیگ را مروری دوباره می کنیم.شاهین-بوشهر محمد-دهداری مسعود-احمدی

شاهین بوشهر

تیمی که تیم تر از دیگر رقیبان بود در آخر مزد تلاش خود را با بالا بردن جام قهرمانی گرفت.در شاهین محمد دهداری در آخرین نقطه دفاعی نقطه قوت شاهین و مسعود احمدی بود . دهداری هم زبان ش برای منظم کردن شاهین خوب کار می کرد و هم فکرش .این بازیکن در دفاع نظم خوبی به خط دفاعی این تیم داده بود و مانع بزرگی بر سر راه حمله کننده گان رقیب بود.در کنار این بازیکن عملکرد سید علی موسوی در میانه میدان شاهین یکی از عوامل قهرمانی سفیدهای بوشهری بود البته نمی توان سعید غنی جناح راست شاهین را هم نادیده گرفت بازیکنی که عملکرد مناسبی داشت و دقت در ارسالها و شوتزنی از نقاط قوت این بازیکن بود. در شاهین عملکرد محمد علیپور و  حسین غریبی هم قابل تقدیر بود علیپور در خط حمله گزندش به تمامی مدافعان رسید و غریبی هم در دفاع کنار روزهای خوبی با شاهین داشت.

مسعود احمدی سرمربی شاهین در این فصل کارنامه خود را با قهرمانی بست .احمدی در پایان لیگ گفت:مسابقات با توجه به کمبودها خوب مدیریت شد و داوری هم عملکرد خوبی داشت و همین که میبینیم داوری در حال پیشرفت است جای امیدواری است.

سرمربی شاهین  در پایان ضمن تشکر از تمامی عوامل شاهین که در این قهرمانی سهم داشتند گفت: باید بیشتر به فکر پیشرفت بازیکنانمام باشیم تا به فکر قهرمانی من همین که می بینم بازیکنم در تیم ملی است برایم ارزشی بیش از قهرمانی دارد. جوانان-دخانیات-برازجان سروری مجتبی-ثبوت

دخانیات برازجان

شاید اگر دخانیاتی ها خود را در میانه راه به حاشیه نکشانده بودند حالا جام قهرمانی را بالای سر میدیدند ولی رفتن در مقطعی کوتاه به حاشیه و دادن چند امتیاز بسیار حساس این تیم را در مکان دوم قرار داد ولی با وجود تمامی مشکلات برازجانی ها امسال فوتبال زیبا و با برنامه ای را انجام دادند . در این تیم احمد رضا سروری در درون دروازه بهترین کارنامه در میان دروازه بانها داشت و یکی از عوامل مهم در تقویت دخانیات بود سروری بهترین بازیکن دخانیات در این فصل بود .سروری در حالی به این مهم دست یافت که علیرضا طیبی یکی از بهترین گلزنان لیگ و طراح اصلی دخانیات در میانه میدان این تیم حضور داشت گر چه نمیتوان چشم را بر روی گلزنی های بدون وقفه علی اکبر عموری هم بست.

مجتبی ثبوت سر مربی این تیم نحوه برگزاری را با توجه به توقفهای خواسته و ناخواسته ضعیف دانست و قضاوتها را هم زیر سئوال برد ، ثبوت می گوید : در نیم فصل دوم حتی برگزار کنندگان هم در بعضی از موارد شناخت کافی نسبت به وضعیت نداشتند و در نیم فصل دوم داوری ها ضعیف بود به شکلی که مسئولین برگزاری هم ناراضی بودند.

استقلال بوشهر

استقلال در این فصل فراز و نشیبهای زیادی را تجربه کرد تیمی که با فواد ره جو آغاز کرده بود در میانه راه به ولید صفری سپرده شد ولی با دوچندان شدن مشکلات بار دیگر ره جو سکان تیم را به دست گرفت و تیم در میانه جدول جا خوش کرد. در این فصل هنر شاهین ره جو در میانه میدان استقلال تا حدود زیادی در روند حرکتی این تیم تاثیر داشت ضمن اینکه ابراهیم ناغبی در خط دفاعی و ابراهیم زنگنه در خط حمله هم تاثیر زیادی بر برنامه های فنی آبی ها داشتند.

فواد ره جو نحوه برگزاری مسابقات را خوب دانست ولی از قضاوت ها ناراضی بود و گفت : انتظاری که از داوران داشتیم بیشتر بود .

فجر بوشهر

فجر بوشهر هم از جمله تیمهایی بود که در طول فصل حاشیه امنی برای خود درست کرده بود و حتی در مقطعی به عنوان یک مدعی هم معرفی شد ولی تایج نه چندان دلخواه و حواشی کنار این تیم که بالاخره هم منجر به تغییر مربی شد نگذاشت این تیم به قهرمانی فکر کند . فجر ابتدا با قربانی شروع کرد و به سید علی اکبر موسوی به کار خود پایان داد . در این تیم رضا قوسی فوتبالی را ارایه نمود که مربیان دوست داشتند .این بازیکن بدون حاشیه موثرترین مهره فجری ها در این فصل بود . در کنار این بازیکن فرزاد فراهانی در درون دروازه و علی محمدزاده در خط دفاعی عملکرد خوبی داشتند.

موسوی طولانی شدن مسابقات را از نقاط ضعف آن دانست و داوری ها را هم قابل تحمل ارزیابی کرد و گفت: داوری ها در مجموع بد نبود ولی داوران بی تجربه را خیلی زود وارد مسابقات کردند با این کار هم به داوری ضربه زد و هم به تیمها

فجر کنگان

گر چه در ابتدای فصل انتظار می رفت کنگانی ها مدعی اول قهرمانی باشند ولی به مرور مشخص شد نماینده کنگان برای قهرمانی فکری ندارد . در این تیسم علی باقری هر وقت پا به توپ شد و سر حال نشان داد فجر هم خوب عمل کرد در کنار این بازیکن مسعود خیاط هم چهره تاثیر گذار کنگانی ها در خط میانی بود.

داوود حسن پور نحوه برگزاری مسابقات را خوب دانست و عملکرد داوران را هم مناسب ارزیابی کرد. .توحید.شاهین توحید-بوشهر

توحید بوشهر

توحید برنامه های فنی خود را با علیزاده آغاز کرد ولی وقتی شرایط جدول را دیدند داریوش حسینی را هم به کادر فنی خود اضافه کردند و وقتی بالای جدول را دور از دسترس دیدند به فکر ماندن رفتند و در پایان هم در لیگ ماندند. در این تیم محمد رضا ابراهیمی در درون دروازه بارها مانع فروپاشی دروازه توحید شد و یکی از عوامل مهم ماندن توحید در لیگ بود. در این تیم سیروس زنده بودی وحسام الدین معتمد هم تاثیر گذار نشان دادند.

حسینی در پایان لیگ از بی نظمی مسابقات گله داشت و داوری ها را بسیار ضعیف دانست .شاهد-دیلمباسرویخواجوی.اموری

شاهد دیلم

محمد باسروی را می توان موثرترین چهره در این تیم نامید .مربی جوانی که تمامی اندوخته مالی و فنی خود را به تیمی بنام شاهد دیلم هدیه داده است. شاهد دیلم که در لیگ جوانان استان شروعی بسیار بدی داشت آرام آرام راه خود را پیدا کرد .این تیم گر چه نتوانست مقامی برای دیلمی ها کسب کند ولی با حفظ سهمیه هم کار بزرگی انجام داد .شاهد بر خلاف بسیاری از تیمهای لیگ در خانه با مشکل روبرو بود مشکلی که تا پایان هم همراه این تیم بود و بی شک باسروی و همکارانش برای رفع نواقص میزبانی خود در سال آینده فکری خواهند کرد. در شاهد دیلم محمد خواجوی در قلب دفاع این تیم موثرترین مهره بود و بهترین بازیکن این تیم هم لقب گرفت. البته درکنار این بازیکن حسن فولادی در خط دفاعی و مسعود فاطمی در خط میانی نقش مهمی برای شاهد بازی کردند.

باسروی در پایان لیگ گفت : برنامه ریزی مسابقات ضعیف بود و در شهر های جنوبی استان نظارت خوبی بر عملکرد داوری و میزبانی انجام نمی شد و به همین دلیل برای اکثر تیمها مشکل به وجود آمد.

امید اهرمامید.اهرممصطفی-حقیریگرامی

تیمی که اولین تجربه خود را در لیگ آن هم در چند روز مانده به آغاز مسابقات کسب می کرد فوتبال قابل قبول و فنی را انجام داد . گرامی سرمربی باتجربه این تیم بیشتر به فکر انجام برنامه های فوتبالی خود در طول زمان بازی بود و با همین حربه هم موفق شد تا همچنان میهمان لیگ باشد. در این تیم نقش مصطفی حقیری تعیین کننده بود به صورتی که در غیاب حقیری امید هم ناامیدانه به زمین می رفتن و حتی غیبت حقیری در ابتدای نیم فصل دوم شرایط را برای گرامی و. شاگرداننش بسیار سخت کرد. در کنار حقیری بازی زیبای علی پردل در میانه زمین و علی علمدار در قلب خط دفاعی هم به چشم آمد.

گرامی نحوه برگزاری تقریباخستگی ما تعطیلی ناخواسته در سه مرحله . داوری باتجربه ها خوب ولی جوانها در بعضی بازیها دچار مشکل بودند.

پیکان دیر

شاگردان محمودی قدرت ماندن در لیگ را نداشتند و بالاخره هم از آن جدا شدند. در این تیم مرتضی حسین پور در میانه زمین با تکنیک خاص خود موفق عمل کرد ولی مشکلات پیکان با تکنیک این بازیکن هم حل نشد . در این تیم علیرضا پارساپور و حسن موزنی هم عملکرد خوبی داشتند.

محمودی از نحوه برگزاری مسابقات راضی بنظر میرسید ولی داوری های ضعیف را نقطه ضعف مسابقات دانست. استقلال-بنک-کنگاناحمدزادگان

استقلال بنک کنگان

آبی های بنک کنگان هم تنها یک سال میهمان لیگ جوانان بودند آنها نتوانستند امتیازهای لازم برای ماندن در لیگ را جمع آوری کنند و حتی در هفته های پایانی با کمبود بازیکن هم روبرو شدند . در این تیم احمد یاوری در دفاع نقطه قوت این تیم بود .یاوری در کنار ابراهیم علینژاد تلاش زیادی برای ماندن بنکی ها در لیگ کردند ولی ضعفهای استقلال فراتر از تلاش این دو بازیکن برای ماندن در لیگ بود.

احمدزادگان سرمربی این تیم نحوه برگزاری مسابقات را بد دانست و گفت : تاخیر در هنگام انجام بازی و تاخیر در برنامه مسابقات و بی نظمی از ضعفهای عمده مسابقات بود و داوری هما هم متوسط بودند.

پست های مرتبط

۰ نظر

  1. دره گپ

    خضر اون مربی رو که انداختن بالا گرفتنش یا تو هوا ولش کردن ، با توجه به نگرانی جمعی از هواداران خواهشمندم عکس تکمیلی و خبر سلامتی ایشان را بنویس.
    عکس آخری هم به نظرم یا مربی تیم رمبو جوان ایالت تگزاس آمریکاست یا مربی یه تیم آبادانی. البته به پدرخوانده های مافیا هم بی شباهت نیست ، دون کورلئونه.

    پاسخ
  2. م/م

    خوشم میاد همیشه از شاهین اسم همینا میزنین باقی هم تو شاهین تو باند مربی بیدن اسمشون میزدین خیلیا اسمشون تو این ۱۸ هفته نیوردین اما تاتیرشون بیشتر بعضیای دیگه گه پشاوردین بود…هر چی گفتنت تو نوشتی

    پاسخ
    1. مرتضی خضری

      سلام برادر م/م
      اگه کسی حرفی زده که باید می نوشتم اطمینان داشته باش نوشتم ولی بی شک نقد هم وارد است و اشتباه هم از بنده سر زده ولی وقتی تیمی قهرمان می شود باید توجه بیشتری به آن تیم داشت.

      پاسخ
  3. م/م

    خوشم میاد همیشه از شاهین اسم همینا میزنین باقی هم تو شاهین تو باند مربی بیدن اسمشون میزدین خیلیا اسمشون تو این ۱۸ هفته نیوردین اما تاتیرشون بیشتر بعضیای دیگه گه اسم اوردین بود…هر چی گفتنت تو نوشتی

    پاسخ
  4. ابپخشی

    آیا رسالت خبرنگاری اینه که کس دیگه ای سرمربی دخانیات باشه و شما کس دیگه ای رو تیتر میکنید؟ بهتر بود با سرمربی اصلی دخانیات هم یه مصاحبه می کردید ونظزش را میخواستید. آخه خداییش کار شما خیلی زشته. یه استعلام از هیات فوتبال استان می کردید تا بدونین سرمربی کیه؟کاری کنید که هم تو این دنیا هم آخرت سرتون بلند باشه.

    پاسخ
    1. مرتضی خضری

      سلام برادر آبپخشی
      از ابتدا که اولین بازی دخانیات با شاهد دیلم را دیدم سوال گرفتم سرمربی دخانیات کیه و همه آقای ثبوت را معرفی کردند .

      پاسخ

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *