امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

دکتر هوایی : تعامل با همدیگر و هم افزایی نیاز جامعه ما است

یاران سبز:مهندسین گناوه گروهی هستند که می توانند تاثیر بسیار زیادی بر روند شهرسازی در شهرستان گناوه داشته باشند و همچنین می توانند با نقطه نظرات خود شهرداری را هم به سوی روندی بهتر رهنومون شوند. بهروز شاهپوری که مدتی است به عنوان مسئول  دفتر نمایندگی نظام مهندسی ساختمان شهرستان گناوه فعالیت دارد سمیناری زا تحت عنوان راههای توسعه شهرستان گناوه برگزار کرد.  این سمینار میهمان ویژه ای هم داشت ؛ میهمانی که در وزارت راه و شهرسازی حرفش خریدار دارد ؛ دکتر غلامرضا هوایی مدیر کل مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی در این سمینار حضور داشت و در پایان این سمینار گفت : نیازی که امروز در شهرستان گناوه و به طور کلی در نوار جنوبی کشور احساس می شود حرکت جدیتر به سوی  محورهای موفقیت ، توسعه و قدرت است .در شهرستان گناوه چه کاری باید صورت گیرد که از این وضعی که هستیم چند پله بالاتر برویم  . توجه به متخصصین و نخبگان آغاز یک راه برای رسیدن به شرایط بهتر است. باید یادمان باشد محورهای توسعه را نمی شود از خارج از کشور وارد کرد . نخبه هم لزوما دکتر و مهندس نیست ، هر فردی که بینش مثبت دارد و حرفهای نو و منطقی را می زند و از خرد و عقل استفاده می کند یک نخبه است. نخبه در قالب خواص هم گنجانده نمی شود بنابراین حتما باید جلسات زیادی برگزار شود تا سهم موفقیت ما هم بالا برود .

هوایی در ادامه بیان داشت : تعامل با همدیگر و هم افزایی نیاز جامعه ما است .ما کم با همدیگر حرف می زنیم و بیش از حد انتقاد می کنیم و در این بین  نفدهای غیرسازنده و مخرب هم زیاد دیده می شود ، اگر فردی موفق عمل کرد و مسیر پیشرفت را خوب طی نمود باید دیگران کمک کنند که پیشرفت سرعی تر حاصل شود . در حال حاضر این اتفاق به ندرت دیده می شود . چرا باید شهرداران بومی گناوه وقتی از سمت خود کنار رفتند بر خلاف دیگر جاها سیر صعودی نداشته باشند و حتی تحت فشار زیادی قرار گیرند. من نمی خواهم کسی را تتحیر کنم ولی باید تعامل داشته باشیم و خودمان را پله صعود دیگران کنیم.

مدیر کل مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی در ادامه اظهار داشت : توسعه ، وحدت می خواهد ، تعامل می خواهد و باید سرمایه گزاری شود . باید افراد ترغیب به سرمایه گزاری شوند. برای ساحل خیلی بیشتر از اینها باید سرمایه گزاری شود؛ نباید منتظر سرمایه گزار بیرون از شهر باشیم در شهر سرمایه گزار خوب پیدا می شود باید با مشارکت شهرداری کار انجام شود .باید شهر جدیدی در کنار ساحل ساخته شود باید کارهای خاص شود مانند کارهایی که مرحوم سیدباقر حسینی حقیقی انجام داد. ما هم باید و می توانیم کارهای جدیدی انجام دهیم .باید نخبه های شهر را تشویق کرد باید دانش آموزان و دانشجویان زبده را توسط شهرداری و دیگر جاها تشویق کرد.

دکتر هوایی همچنین بیان داشت :اراده یکی از محورهای توسعه است . باید اراده ها را پرورش بدهیم و تقویت بکنیم .

هوایی در پایان صحبتهای خود گفت : انتقاد خوب است ولی اتهام زیاد دیده می شود این نقطه بازدارنده در مسیر پیشرفت شهرستان است اگر افراد معایبی دارند باید در صدد رفع معایب باشیم نه عیبها را بیشتر در دید بیاوریم و از نقاط قوت حرفی نزنیم

مهنس شاپوری هم در این سمینار ضمن دفاع از عملکرد نظام مهندسی گفت: نظام مهندسی فعالیت خوبی در شهر دارد و نسبت به شهر وظیفه شناسی مناسبی در خود احساس می کند و تمام توان خود را برای ساخت شهری بهتر و زیبا تر انجام می دهد . شاپوری در ادامه اظهار داشت : سه تن از شهرداران شهر از نظام مهندسی بودند که این موضوع نشان از وظیفه شناسی جامعه مهندسین نسبت به شهر است.

دکتر-غلامرضا-هوایی.. بهروز-شاپوری نشست-مهندسین-با-دکتر-هوایی دکتر-هوایی

پست های مرتبط

۰ نظر

  1. علی

    با سلام
    احسنت بر دکتر هوائی بخدا من اسم ایشان و کارهای خیرخواهانه ی ایشان را فهمیده بودم ولی دوست داشتم از نزدیک ببینمشون.ولی ایکاش بیشتر از این جلسات و پیگیری هابرگزار میشد

    پاسخ
  2. عباس امیری

    سلام
    میشه دکتر را بیشتر معرفی کنید؟من بومی گناوه نیستم ولی ساکن این شهرم این شهر خیلی میتونه استعداد تجاری داشته باشد و پیشرفت و اگر با دیدگاه یه شخص بومی این شهر بتونیم دست به دست هم دهیم و راه پیشرفت را آماده کنیم حالا ممنون میشم ایشان را بیشتر معرفی کنید

    پاسخ
  3. عمران

    خوشحالم که چنین شخصیتهایی داریم
    واقعا با نگاه کارشناسانه خود توصیه منطقی داشتند مبنی بر اینکه به راه و روش مرحوم سید باقر را باید پیش گرفت.

    پاسخ
  4. شهروند

    اقای ب و م از ضعیف ترین شهرداراان گناوه بودند هردو ازنظام مهندسی امده بودند .مرحوم سیدباقر. ناصر بستانی . اسماعیل صالحی. وتاحدودی نوری وازاده . از مکوفق ترین شهرداران گناوه بوده اند وعضو نظام مهندسی هم نبودند . مهندس عربزاده هم تاکنون از پاکترین شهرداران بوده ااست .

    پاسخ

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *