امروز: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

مرتضی سراجی : ما دوم خردادی ها همان سوم خردادی ها هستیم

یاران سبز :همگرایی و وحدت شعاری است که این روزها از اردوگاه اصلاح طلبان به گوش می رسد . شعاری که با تدبیر به سوی واقعیت پیش می رود ، اصلاح طلبان که بعد از لغو جلسه هم اندیشی و همگرایی در بوشهر عزم خود را برای برگزاری آن در مکانی دیگر جزم کرده بودند به میزبانی گناوه موفق به برگزاری آن شدند.

ما دوم خردادیها همان سوم خردادیها هستیم اما با متدد دیگر ، این سخنان مرتضی سراجی پیش درآمدی بر اولین نشست فراگیر جبهه اصلاح طلبان استان بود .   سراجی

تا یاد دارم از ترس پدر بزرگهایمان، پدر باب نصحیت و خویشتنداری به ما می گشود و حال که ما پدر شده ایم باز در بر همان پاشنه می چرخد و ما همان نصایح را برای شما باب کرده ایم ، از ترس پدر بزرگ شماها ، حکایت حکایت تلخی است ، باز پروری استبداد رای به شیوه ی نیاکان ، هر چه آنان کرده اند ما نیز ملزم به انجام آنیم ، این چرخه ناصواب قرون وسطایی زبان به زبان و دست به دست چرخیده و تا کنون ایفای نقش در چگونه زیستن ما داشته و دارد و تا کی تداوم خواهد داشت باز خدا می داند. اما من در این مجلس بعنوان یک پدر به شماها برادران همراه با زبانی الکن توصیه می کنم که تا ابد این شیوه زیستن و ارتزاق فرهنگی کردن با روح پرسش گرانی چون شماها و آینده گان سازگاری نداشته و نخواهد داشت . پدر بزرگها و کمون و فرهنگ هژمونی غمگین آنان را باید که جایی جا گذشت و روح عقلانیت مدرن را باید به تارپود های پوسیده ی باورهای غلط پدر بزرگان تاباند و تصمیم و اراده و ساز و کارهای دنیوی را باید که به دست اجماع به راهبری عقلانیت بسپرد براستی که بی دلیل نیست که زنده یاد سهراب سپهری گفت « چشمها را باید شست وجور دیگری باید دید » بنابراین بعنوان یک پدر به نسل جوان و آتیه ساز این کهن بوم دیار توصیه به همه فرزندان خوب و آگاهم می کنم که باید با فرهنگ پدر بزرگها با عقلانیت مترقی بدرد حیاط گفت و راه نوینی را با هم سر آغاز باشیم که در آن فلاح و رستگاری دنیوی و اخروی دیده شود بدور از همه فاکتورهای باز دارنده در این کنش واقعگرایانه و حقیقت باورانه چندین و چند قرن است که همواره تلاشگر بوده ایم ولی آنچه که اینروزها را بعد از آن همه سال از نگاه من در عصر کنونی و در زمان حال متمایز کرده است رسیدن به نقطه ایدال عقلانیت باورمندانه است که خرداد ماه پر حادثه و سر آغاز راه نو با اندیشه ای پویا به وسعت در ازای تاریخ لایتناهی خود مستثنا است. خرداد جوانه زدن عقلانیت مدرن برتنه پیر درخت پدر بزرگهاست ،خرداد اصلاح شاخ و برگهای فرسوده در گذر زمان است، خرداد اندیشه ای نو برای زیستن نو با روح تفاهم اخلاقی و علمی است که تدبیر برای بهتر زیستن پسامدرنیزم که همانا آرزوی همه جوامعه پیشرفته بشریست را به امید بهتر زیستن محک زده و به بار نشسته است. در چنین جوامعه ای قوانین بر گرفته از عقل مدرن با تکیه بر سیره عالمان گذشته (ادیان)و حال است که براستی می توان گفت و چنین اذهان کنیم که خرداد پنداری نوعی از تلفیق هوشمندانه و تعقل گرایانه و مردم پسندانه رفتارهای کهن و متجدد است که رنگ و بوی آسمانی نمی دهد و منشوریست برای چگونه زیستن زمینیان با ساز و کار امروزین دموکراسی بزرگ جهانی با اشکال مختلف آن ، روز به روز در راستای حق و حقوق مردمانشان در جوامعه خودشان دایما در پی تحول و تحول خواهی در حال گام برداشتن هستند بابت خطاهای زمینی هیچوقت آنان به فکر ایده و آرمان سازی های آسمانی جهت تنبیه و تشویق ، قوانین مصوب نکرده و نمی کنند. آنان هر روزه بیش از پیش به فکر ساختن جوامعه ای هستند که پیش نیازها و نیازهای اجتماعی و خصوصی آنان به شکل نهاد های مدون از مجاری قوانین بشری پیگیری می شود و هیچ انسانی مصون از خطاهای شخصی و اجتماعی در هیچ جایگاهی نمی تواند باشد، حتی کشیشان و رهبران و رجال سیاسی و علمی و تریبون داران آن جوامعه . بنابراین حاله نور فریاد رس هیچ انسان خطا کاری در چنین جوامعه ای نمی تواند باشد. برای استرداد حق و حقوق همه ناتوانان و توان مندان مجاری قانونی با چشمان بدون چشم داشت مطبوعات ، احزاب ، انجیوها ، اتحادیه ها و صنوف قوی دیدبانی می کنند و دیدبان حقوق بشر بر حسب منشور حقوق بشر سیطره خود را تا اندرونی خانه ها پی می گیرد ، القصه دینداران به کیش خود و جایگاه خود خوب واقفند و بی دینان نیز همچنین،طبق نقل قولی از پیامبر ما ، صحیح یا ناصحیح ، من آخرین پیامبر خدایم و به همین دلیل امت من به جایگاهی از درجه علم و آگاهی خواهند رسید که نیاز به هیچ پیامبری نخواهند داشت ، امروزه می بینیم که چگونه محقق شده است .بنابراین ما دوم خردادی هایی هستیم که سوم خرداد را آفریدیم همچنانکه ۲۴ خرداد را خلاق بوده ایم ، در پناه ایزد منان در اندیشه تکثرگرایانه خود و در قالب خودی و ناخودی های که خواستگاه دیگران است نخواهیم گنجید ، ما با دیگران نیز مرزبندی نداریم جز زبان تفاهم .بنابراین تنها راه اینست که بگوییم «همراه شو ای عزیز کین درد مشترک هرگز جدا جدا درمان نمی شود»

پست های مرتبط

۰ نظر

  1. یک

    سلام اقای خدری دمت گرم گرم توشهر ما ایطورهاش هم پیدا میشد ما نمی دونستیم خدایش مطلب جالبی

    پاسخ
  2. عای خان

    ای شیطون کجا رفتی ای پاسی قدیمیو پیدا کردی جای هردوتاتون اینشااله زندان شکریه دشمنان سبزها مایم در اینده ای نه بس دور منتظرمان باشید

    پاسخ
  3. فرهنگی منتقد

    واقعأ آقای سراجی کار بزرگی کرد با برگزاری جلسه ی هم اندیشی درشرایطی که تمام اهرم های قدرت مخالف برگزاری آن بودند الحق که لیدر اصلاحات برازنده ی شماست !

    پاسخ
  4. عای خان

    حزبی که دبیر کلش دوسال اندی در حصر بله از نگاه اونیکه جرات معرفی نام خودش نداره و بنام دره گپ کامنت میذاره حزب بادمعرفی میشه الحق که شجاعی

    پاسخ
  5. اعتماد شلی

    آقای سراجی میشه آراء خودتون رو تو اولین دوره شورای شهر بشمرید تا بدونید چقدر محبوبید ؟
    از چهارتا روزنامه چهارتا مطلب رو قیچی کردن و کنار هم گذاشتن فقط امثال سراجی است

    پاسخ
  6. دره گپ

    ما ترسو اما تو که خانی چرا آقای خان ، تو هم اسمتو ننوشتیا ؟
    تو اول برو معنا و مفهوم حزب باد رو بدون بعد افاضات کن جناب خان ، ضمنا کسی نام خودش رو معرفی نمیکنه نام رو باید نوشت خان.

    پاسخ
  7. جوان گناوه ای

    با سلام خدمت جناب آقای سراجی،
    همه ما به تفکر و تدبیر و تعمق معتقدیم
    ولی آیا مطالبی که شما کپی و پیست (paste) کرده اید، را خودتان با تعمق خوانده اید؟؟؟؟
    به نویسنده این مطب (احتمال قریب به یقین شخصیتی خارجی هست) بگو وقتی میخوای جایگاه عقلانیت در قوانین را برتری بدهی، برای مثال زدن که همه انسانها مصون از خطا نیستند، مثالت را اینطور بزن:
    که حتی رجال علمی هم احتمال خطا دارند!!!
    ولی در متن شما برای بیان این عدم مصونیت اول کشیشان، دوم رهبران سیاسی و مرحله سوم رجال علمی را گذاشته!!!!!!!!!!
    این یعنی کشیشان و رجال سیاسی جایگاه بالاتری در وضع قوانین نسبت به رجال علمی دارند!!!!!
    این تکه ای از متن شماست :(حتی کشیشان و رهبران و رجال سیاسی و علمی و تریبون داران آن جوامعه)
    مگه هر مطبی را یه نویسنده نوشت! میشه چشم بسته پذیرفت؟؟؟؟!!!!!!

    پاسخ
  8. دره گپ

    من که نمیدونم ولی با توجه به اینکه جوان گناوه ای ما را به تعمق دعوت کرده ما هم لبیک گفتیم و کمی تعمیقیدیم! و نتیجه این شد که معمولا میگن مثلا :
    فلان کس و فلان کس و (و حتی) فلان کس هم اشتباه می کنند ، و به این خاطر رجال علمی رو سوم نوشته که دقیقا به این معنا که جایگاه آنها از دو دسته اول بالاتر است رجال علمی جاش همون جایی ست که سراجی گذاشته یعنی در رتبه سوم مصون نبودن از اشتباه نسبت به دو گروه قبلی با توجه به بار علمی که دارند.
    (با توجه به اینکه در این عمق از تعمق احتمال خفگی هست دیگه کشش نمیدم)

    پاسخ
  9. شهروند

    مو فکر می کنم دره گپ نقد درستی زده البته زیاد هم فرقی نمی کند و در کل آقای سراجی جز چهره های شناخته شده هستند و فعال و صادق

    پاسخ
  10. جوان گناوه ای

    ای دره گپ سلام و درود بر تو
    دوست عزیز تا جایی که بنده شنیدم و میدونم: معمولا افراد بزرگی را که همه قبول دارند (بزرگ واقعی! نه بزرگی ظاهری) برای این منظور مثال میزنند!
    اگه اینطوره که شما میگین، پس باید بگن: فلان شخص تیمارستانی، فلان شخص روانی، و دکتر حسابی و آقای فلانی هم که تریبون داره!!!! اشباه میکنند و مصون از اشتباه نیستند!!!
    نه دوست عزیز نه!!! چیزی که اشتباه بیان شده اشتباهست! حالا از ناحیه هر شخصی باشه باز اشتباهست!
    شما میخواید برای اثبات عدم اشتباه، نگرش عمومی در مورد یک مسئله را ۱۸۰ درجه تغییر بدید تا نویسنده خارجی این متن را مصون از اشتباه قرار بدید!!!!!!!
    در صورتی که ما گفتیم همه افراد اشتباه میکنند!

    پاسخ
    1. مرتضی خضری

      سلام دوست عزیز جوان گناوه ای
      بسیار خوشحالم که جوان گناوه ای بی جهت هورا نمی کشد و مطالب را آنگونه که شایسته است درک می کند و موشکافانه مورد نقد قرار می دهد .
      قرار دادن کلمه کشیش در ابتدا و عالم در انتها نمی تواند بر نوشته ایرادی وارد کند و البته ممکن است نویسنده نگاه خالصانه ای به کشیش «عالم» ، روحانی و رهبران دینی داشته باشد و به همین منظور این کلمه را در ابتدا قرار داده است .

      پاسخ
  11. کوچه بازاری

    با توجه به تحلیل آقای دره گپ که گفته: (فلان کس و فلان کس و (و حتی) فلان کس هم اشتباه می کنند ، و به این خاطر رجال علمی رو سوم نوشته که دقیقا به این معنا که جایگاه آنها از دو دسته اول بالاتر است )
    پس تربیون داران جامعه که در درجه چهارم گذاشته شده! از رجال علمی که در درجه سوم هست بالاتر هستند؟!
    بنظر من نظر جوان گناوه ای درست گفته.
    باید رجال علمی را مثال میزده و جمع رجال علمی و کشیشان در مثال زدن زیر سئوال بردن رجال علمی هست که نویسنده سعی در ارتقاع درجه آن داشته و به نوعی نویسنده با این مثالش کلام خودش را خدشه دار کرده!

    پاسخ
  12. یاران

    جوان گناوه ای با پندار بیمار گونه اش مطلب به این شیوایی را به سخره گرفته ومتاسفانه بعلت همان عدم شناختش مطلب را کپی رایت شده از طریق اقای سراجی میداند اقای سراجی که ما میشناسیم دلنوشتهایی بسیار ی دارد که در باور خیلی ها نمی گنجد وتا یاد دارم در اغلب روزنامه ها مطلب سیاسی می نوشته وکافی ای دوست گناوه ای نام ایشان را کلید بزند تا ببیند انوقت کی چند مرده حلاج است این نو نوشتنها خود حکمتی دران نهفته است که جوان گناوه ای ما باید کلید وازه ان را دریابد وبعد حکم به ناحق بکند سرقت ادبی در شان همه ادمها نیست همانطور که تهمت وافترا نیز دور شان همه ادمها است الخصوص شما جوان گناوه ای چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید

    پاسخ
    1. مرتضی خضری

      سلام بر دوست عزیز یاران
      جوان گناوه ای مطلب را به سخره نگرفته است . بهتر است تند نرویم و اجازه بدهیم حرفها گفته شود تا از لابه لای این نظرات افراد بهتر شناخته و بیشتر به چالش کشیده شوند .

      پاسخ
  13. سهیل

    دوصد نکات اموزنده زیبای ان را رها کرده دربه در به دنبال سوراخ دعای ان میگردین حالا می خواهید چه چیزی را ثابط کنید مطلب بسیار جالب بود وما این گونه همایشهایی را در راستای اگاهی وکارگاه عملیاتی احزاب بسیار پیش نیاز جامعه امروزین خود می دانیم زنده باد لیدر اصلاحات زنده باد گناوه خوش بود گر محک تجربه اید به میان تا سیه روی شود هر که در او غش باشد

    پاسخ
  14. دره گپ

    روزی زنی رفت پیش ملا و به او گفت که شوهرم زن دومی گرفته و به من بی محلی می کند و دیگر چون سابق مرا دوست ندارد و من به شدت مکدرم .
    ملا گفت : تو درست می گوئی!
    فردا زن دوم همان شخص آمد و در نزد ملا به شکایت گفت که شوهرم زن اولش را به من ترجیح می دهد و مرا دوست ندارد و من احساس تنهایی می کنم .
    ملا در جواب گفت : تو درست می گوئی!
    زن ملا که ماجرا را دیده بود به ملا گفت این چه طرز قضاوت است بین مردم تو دیروز به زن اول گفتی تو درست می گوئی و الان هم به زن دوم آن مرد می گوئی تو درست می گوئی؟
    ملا گفت: تو هم درست می گوئی!!!

    پاسخ
  15. جوان گناوه ای

    در جواب یاران
    با سلام و احترام خدمت دوست عزیز
    اگر من به ظاهر این نوشته نگریسته بودم پس تحت هیچ شرایطی عقلم قد نمیداد که این نقد را وارد کنم!!!
    نقد بنده من در مورد این نوشته با دلیلی و مدرکی که بیان کردم، هر انسان بیطرفی قضاوت کند، این نقد را وارد میکند!!!!
    آقای سراجی با این مطلب کشیشان را بر رجال علمی ارجعیت داده!!!!
    یا اگر تحلیل “دره گپ” در پاسخ نقد بنده را لیس و اساس بگذاریم! باز تریبون دارن جامعه بر رجال علمی ارجعیت دارند!!!
    ببین دوست عزیز من با آقای سراجی هیچ برخوردی تا حالا نداشتم و ایشون خیلی محترم.
    ولی هر جا اشتباه مطلبی بیان بشه باید گفت!
    با احترام، اگر شما هم در مورد این قضیه عینک جقیقت بینی بر چشم بذاری، نقد بنده را وارد میبینی!

    پاسخ
  16. جوان گناوه ای

    با سلام و احترام به یاران
    دوست عزیز اگر بنده سطحی به نوشته آقای سراجی نگاه کرده بودم که به هیچ وجه نمیتونستم این نقد را بر نوشته وارد کنم!!!!
    به این تکه از متن بالا دقت کن ((بابت خطاهای زمینی هیچوقت آنان به فکر ایده و آرمان سازی های آسمانی جهت تنبیه و تشویق ، قوانین مصوب نکرده و نمی کنند))
    اگه دقت کنی این مطلب به کشیشان اشاره دارد!!! و کشیشان را مورد سرزنش قرار میدهد! که بدور از تعقل، قوانین آسمانی وضع میکرده اند!!!
    حال در مثال بالا کشیشان در ردیف اول بزرگان جامعه که مصون از اشتباه نیستند قرار میگیرند و رجال علمی که در ردیف سوم!!!!!!
    نمیشه در یک جا قوانین تدوین شده توسط کشیشان را رد کرد و در جای دیگر کشیشان را بعنوان بزرگان جامعه در ردیف رجال علمی قرار داد!!!!!
    نقد من بر مبنا کینه نیست!!! نقدم بر مبنای استدلال هست!!
    اگر

    پاسخ
  17. جوان گناوه ای

    با سلام بر آقای خضری
    ابتدا بخاطر ایجاد چنین فضای بازی که اندیشه ها به نقد کشیده میشوند تشکر فراوان داشته باشم.
    اگر منظور نویسنده از کشیش، (عالم هست یعنی علومی بشری) که یک تضاد در مطلب وارد میشه!!!!
    حتی اگر عالم دینی هم منتظورش باشد باز تناقض بزرگی با این مثال در متن خود با قلم خود وارد کرد!!!!!
    به این تکه متن توجه بفرمائید((خرداد پنداری نوعی از تلفیق هوشمندانه و تعقل گرایانه و مردم پسندانه رفتارهای کهن و متجدد است که رنگ و بوی آسمانی نمی دهد و منشوریست برای چگونه زیستن زمینیان ))
    باز در این قسمت کشیشان که مدعیان بوی آسمانی هستند!! مورد نقد قرار گرفته اند!
    ولی در مثال عدم مصومیت به کشیشان قرب و ارزش بالای داده شده!!!!!!!!
    به نظر من نویسنده نتونسته همخوانی و هم راستایی خوبی بین مطالبش ایجاد کند!!!
    و نویسنده داره با این کارش کلام خودش را زیر سئوال میبره!!!!

    پاسخ
  18. ترگل

    جوان گناوه ای در یک سطر باقی مانده به اخر اعتراف بین کرده که نویسنده نتوانسته همخوانی و همراستایی بین مطالبش ایجاد کند که این خود دلالت بران دارد که اتهام کپی رایت به تن اقای سراجی خود وصله ای اتهامی بیش نبوده که متاسفانه جوان گناوه ای برای ایشان باب کرده وبس واز نگاه هر مطلعه ای انقدهای جوان گناوه ای بیش از پیش گاف های نامبرده با ریسمان اسمان کردن باهم همخوانی داشته ودارد دوست گناوه ای اقای سراجی منظورش این است که در جوامع پیشرفته هیچ کس در هیچ جایگاهی مصون از خطا نیست و هر کس با هر جایگاهی در مقابل قانون مسیول است ومصون از برخورد قانون وقانونمندی نبوده ونیست بنابراین همه در مقابل قانون مسیولند قانون وقانو.نسازان ومجریان همه مسیول رفتار وگفتار وکردار خوشند ودر چنین حکومتهایی سیاه حبشی وسفید قریشی در التزام به قانون یکسانند امروزه در همین کشور خودمان بعضی ها معتقد به حکومت خواص بر ناس هستند ومردم را نادان می دانند اقای ملا نقطعه میخواهی چه چیزی را برسونی استاد فلسفه سفسطه عالم دهر ادرس کلاست به ما هم بده

    پاسخ
  19. جوان گناوه ای

    سلام بر دوستان
    به این تکه از متن توجه بفرمائید ((( بنابراین حاله نور فریاد رس هیچ انسان خطا کاری در چنین جوامعه ای نمی تواند باشد. برای استرداد حق و حقوق همه ناتوانان و توان مندان مجاری قانونی با چشمان بدون چشم داشت مطبوعات ، احزاب ، انجیوها ، اتحادیه ها و صنوف قوی دیدبانی می کنند و دیدبان حقوق بشر بر حسب منشور حقوق بشر سیطره خود را تا اندرونی خانه ها پی می گیرد)))
    ************************************************************
    انسان خطا کار***استرداد حق*** حاله نور***دیدبان حقوق بشر***
    بزرگوارانی که این متن را میخوانید،
    در این قسمت به بحث استرداد حق توسط دیدبان حقوق بشر (همچنین مطبوعات) اشاره شده! و بیان شده که حاله نور فریادرس نیست! و دیدبان حقوق بشر فریاد رس هستند!
    نکته و نقد بنده این است که بجای واژه خطا کار باید از واژه مظلوم استفاده میشده!!!!!
    دیدبان حقوق بشر و رسالت مطبوعات دفاع از مظلومین جامعه (مظلوم حتی ممکن هست در مواقعی انسان توانمندی هم باشد وقتی در مواجعه با قدرت عمومی قرار میگیرد!!)
    استفاده از واژه انسان خطا کار به نوعی زیر سئوال بردن حقوق بشر و مطبوعات هست!!!!!
    چرا که حقوق بشر و مطبوعات نیامده اند که هر کسی در جامعه خطا کند و حقوق دیگران را پایمال کند و مورد حمایت مطبوعات و حقوق بشر باشد!!!!!!!!!!
    لطفا نگید کچ فهم هستم!!!! متن بالا با ایراد و مشکل فراوان بیان شده!!
    با احترام فراوان

    پاسخ
  20. جوان گناوه ای

    پاسخ به ترگل
    با احترام به دوست عزیز
    ببین رفیق وقتی یکی میاد متنی فلسفی، سیاسی، حقوقی، اجتماعی را ارائه میده باید انتظار چنین نقدهای موشکافانه ای را داشته باشه!!!!!
    مثلا وقتی در عمق کلام دکتر شریعتی میروی میبینی که به ارتباطی کلامی بسیار قوی بین جملات هست. من انتظار این را ندارم که متن در در سطح کلام دکتر شریعتی باشه ولی حداقل جملات ناقض هم نباشد!!!!
    نقدی که در ظاهر کوچک و در باطن بسیار بزرگ هست!!
    واقعا بجای اینکه از این فضای زیبا که آقای خضری ایجاد کرده باهم به بحث منطقی بپردازیم، همدیگر را به ملا نقطه ای و کج فهمی و سفسطه متهم میکنیم!!
    نهدوست عزیز من استاد نیستم که بخوای بیای سر کلاسم!!
    از همون سلول های خاکستری(مغز) که شما دارید منم دارم. هیچ فرقی نمیکنه!! در ضمن عقل کل هم نیستم!!!
    فقط یه چیزی را همیشه رعایت میکنم!! (به گوینده نظر نکنید! به گفتار نظر کنید)

    پاسخ
  21. ترگل

    اگر تصور این ومیکردم که این پیام این همه مهم بوده وبرای بعضی ها این همه مشکل ایجاد می کرده باور کنید که در انتشار ان هیچ کوتاهی نمی کردم هرچند که همه رفتار سراجی چنگی به دل نمی زندچناب اقای جوان گناوه ای خودمونیم خیلی دل پری از سراجی داری ها ولی برادر من سعی کن که به ان یه چیزی که همیشه رعایت میکنی یعنی بگفته شما به گوینده نظر نکنید به گفتار نظر کنید را با تعمق بیشتری بی اندیشید ایا بهتر نیست که به هر دو نظر کرده وهر انجه که بهتر است را برگزینید از قدیم گفته اند که ادب از که اموخته ای گفته اند از بی ادبان وووووووو

    پاسخ
  22. جوان گناوه ای

    با احترام به دوست عزیز ترگل
    به نظرت این کم لطفی نیست که دلیل نقد را کینه و عداوت قلمداد کنیم و راه را بر منتقد ببندیم!!!
    من فکر شما از نقد منطقی خوشحال میشید!!!!
    من دوست ندارم چشم بسته هورا بکشم!!
    عقلانیت و تدبر که حکم میکند که متن را چشم بسته نپذیرم و نقدم را بر آن وارد کنم!!!
    لال شوم کور شوم کر شوم لیک محال است که من خرشوم!

    پاسخ
  23. جوان گناوه ای

    متشکر از دره گپ
    بله درست شعر همین هست که شما گفتید
    نقد شما وارد هست و من میپذیرم.
    ولی نقدهای من بر متن بالا که کاملا واضح درست هست را بعضی از دوستان نپذیرفتند!!!!!
    هر ما درست را درست میدانیم و نادرست را نادرست! (مهم نیست سخن از چه زبانی بیرون آمده!!)

    پاسخ
  24. زلزله سه ریشتری

    دست اندرکاران بوشهری برگزار کنند مراسم بیست چهار خرداد بی توجه به گناوه یها وسخنرانی سراجی بودند ویا اقایان ر یس ستاد ومعاونش شرکت خود را منوط به عدم دادن تریبون به سراجی دانسته بودند در هر شکل ان هر دو جریان هم بوشهریها وهم این اقایون بازنده میدانداری ان روز شدند ومتاسفانه با سخنرانی احساسی جناب اقای شکوهی گل به خودی زده شد ودر تکمله ان قدرت خان سنگ تمام گذاشت اش ننه صابری که میگن همین شد وبس تا کی عقلای قوم به خوابند وخود را میزنند کوچه انوری خدا میداند خدا بفریاد ما گناوه ایها برسد دست این ستاد منفعل و.نیروهای معرفی شده اصول گرابرای منصب های شهرستانی اگر این اعمال تداووم پیدا کند تمامی کنشهای محرمانیه حضرات را به سمع ولی نعمتان خودمان مردم میرسانیم تا سیه رو شود هرکه در او غش باشد

    پاسخ
  25. تریبون

    باید گناوه ای ها از قبل درخواست تریبون میکردند، شخصیتهای خیلی قویتر از آقای سراجی در اردوگاه اصلاح طلبان گناوه داریم که توانایی سخن گفتن در آن جلسه را داشت.
    نباید در برابر این بی احترامی بوشهری ها سکوت شود

    پاسخ
  26. تریبون

    درود بر آقای دهقانی
    اتفاقا مناظره بسیار جالبی هست.
    بهتر از این هست که ۱۰۰ نفر بیایند بدون دلیل حرف بزنند و فقط فحش و دشنام بدهند.

    پاسخ
  27. زلزله سه ریشتری

    جناب اقایی تریبون ما چنین مدعی نبودیم اما خوب نبود که یکی یا دوتا از ان شخصیتهایی که از نظر شما سابقه انان از اصلاح طلبی سراجی بیشتر قد میدهد رابرای ما نام می ببردید دوما شما کجا پای صحبتها وتحلیلهای سیاسی سراجی نشستید که اینگونه در بار ه او قضاوت می کنید بیان ان موضوعیت خاص راجع به صحبت کردن اقای سراجی بیان عدلهای مجریان مراسم بود نه محاسبه اینکه کی بهتر تو این شهر قدرت بیان وسخنوری داشته ودارد اینشااله خداوند به همه ماها تقوا صبر تامل وتساهل وبردباری همراهی درراستای پندار وکردار وگفتار نیک اعطا بفرماید تا که دور اندیش شرف نگر باشیم یا هو

    پاسخ
  28. خوش خبر

    انتصاب دکتر فاضل امیری به معاونت دانشگاه ازاد بوشهرخود برگ زرین دیگری از افتخارات نیروی گناوه ای است که بابت اینچنین نیروهای تحصیلکرده وتاثیرگذار که کم هم نیستن ماها گناوه ایها پس از ناصر کرمی واکبر مولایی حال شاهد بروز وحضور شخص ایشان در عرصه فرهنگ واموزش عالی این استان میباشیم را به شما همه گناوه ایها تبریک عرض میکنیم ایتلاف اصلاح طلبان و.حزب اعتماد ملی شسهرستان

    پاسخ
  29. تریبون

    سلام خوش خبر
    ملاک توان و قدرت فکری هست نه سابقه.
    اگر اینطور هست که نیروهای با استعداد و توانمند اصلاح طلب شهرمان همیشه باید در پشت چنین افرادی گم و ناپیدا باشند.
    با نگرش شما همیشه استعدادهای شهرمان را در نطفه خفه میکنیم.
    اینشااله خداوند به همه ماها تقوا صبر تامل وتساهل وبردباری همراهی درراستای پندار وکردار وگفتار نیک اعطا بفرماید تا که دور اندیش شرف نگر باشیم یا هو

    پاسخ
  30. خوش خبر

    جناب اقای تریبون ملاک توان وقدرت فکری هست نه سابقه بله من سنخیت توان را در اینجا نمی دانم از دید اقای تریبون چیست امید که برای اینجانب این موضوعیت خاص را توضیح دهید هر سه از بهتر ین دانشگاه های این مملکت لیسانس وفوق لیسانسشونه گرفته اند هر سه استاد دانشگاه هستند دوتای انان دارای مدر ک دکترا هستند یکی از انان تنها دانشیار دانشگاه بوشهر هست هر سه نسبت به تحصیلاتشون جوان هستند هر سه اصلاح طلبند نه متظورند هر سه دغدغه های نیروهایشایسته بومی را الخصوص اصلاح طلبان را در سر دارند واما با نگرش ما کافر همه را به کیش خود پندارد اینشااله که پاراگراف اخر شما نسیب همگان الخصوص ما هم گردد به امید روز از نوروزی از نو یا علی مدد

    پاسخ
  31. خوش خبر

    هرروز خوش یومنی که در ان انسانها گناهی نکنند انروز خود به مشابهه یک روز عید است بنابراین هر روزیکه انسانها بنا به سعی وتلاش مستمر به یک درجه رفیع وپاسداشت بابت یک عمر سعی وتلاشش به مسیولیتی اجتماعی گمارد ه میشود به نوعی متولیان جامعه حق اورا به او وا میگذارند خود یک نو قدر شناسی وترفیع درجه است که در زندگی اینگونه انسانهای متعالی بعنوان یک برگ زرین ازان یاد میکنند همچنین که یک روز شوم نامیمون برای همه انسان بعنوان بعنوان یک روز بد یوم از ان یاد میکنند ایا شکست هم برگ زرین است الخصوص که خدای ناکرده پایه واساس ان بر باطل بنا نهاده شده باشد

    پاسخ
  32. تریبون

    سلام خوش خبر
    این بزرگواران افتخار ما هستند
    یک اشتباه رخ داده
    جواب من به صحبت آقای “زلزله سه ریشتری ” بود
    اگه دقت بفرمائید جمله آقای “زلزله سه ریشتری ” در پائین کامنت قبلی من هست.
    این جمله را میگم:
    اینشااله خداوند به همه ماها تقوا صبر تامل وتساهل وبردباری همراهی درراستای پندار وکردار وگفتار نیک اعطا بفرماید تا که دور اندیش شرف نگر باشیم یا هو

    پاسخ
  33. اعتماد شلی

    اصلا مطلب مرتضی سراجی ارزش این همه اظهار نظر را داشت که وقت بذارید و خودتونو خسته کنید ؟ و ثانیا : ای نوع اظهار نظر بیشتر به مناظره شبیه است تا به تحلیل در فضای مجازی /

    پاسخ
  34. اصلاح طلب معتدل

    کشک. توهم.
    باند بازی پدر این مملکت را در اورده.
    اگر اجازه دهید یک امتحان ۱۰ سئوالی (موضوع سیاسی) از اقای سراجی در همین وبلاگ داشته باشم.اگر ایشان جواب ۲ سئوال را درست فرمودند بنده او را بعنوان رهبر سیاسی دنیا قبول خواهم کرد.
    همه شما از نزدیک این اقا را می شناسید. این مقاله و اظهار فضل با ایشان بسیار فاصله دارد.
    برای خودم متاسفم که وقتم برای این مطلب اقای سراجی گرفته شد.
    اقای خضری تو هم خیلی استادی.

    پاسخ
  35. غمپرون

    حضرت استاد محبت کرده طرح سوال کنید ادرس بدید تا خدمتتان ما شرف یاب شویم جهت تلمذ استاد وکالت این جهانیان که کمه اجازه ووکالت انس وجن هم مال شما ولی خدا وکیلی تو ده که هستی عقلا که چنین ادعایی نخواهند کرد خدا بفریاد علما برسه نکنه بلاتش شما ذره ای از ذره باشی اینطوری که بوش میاد گویا معجونی این اعتدال شما را چاشنی است

    پاسخ
  36. اصلاح طلب معتدل

    اقای غمپرون دبیر ادبیات سلام.تو کجات ….
    از پیش داوری واظهار لطف شما ممنونم.
    عاقبت تند روی کند روی است.
    ما منتقد رفتارهای اقای سراجی هستیم .شما چرا می خواهید شرفیاب شوید.شما مگه سراجی ۲ هستید.
    البته تلاش های اقای سراجی برای حزب خود قابل تقدیر است.
    ما دوست داریم همه ان هایی که روحیه اصلاح طلبی دارند انحصارگری را کنار بگذارند و با مشترکات فراوانی که دارند در کنار هم نقشه های بدخواهان را خنثی کنند.
    عزیز دل برادر ما در برابر فضل و کرامات شما ذره هم نیستیم

    پاسخ

یک پاسخ به اعتماد شلی ارسال کنید. لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *