امروز: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

نگاه مربیان لیگ فوتسال استان به فوتسال استان

یاران سبز – محمد احمدزاده: مسابقات فوتسال لیگ بزرگسالان استان ( جام پولک نقره ای ) که با شرکت هشت تیم – امید دهقاید ، پرسپولیس دیر ، شهرداری جم ، وحدت بردستان ، استقلال خارگ ، جنوب بنک ، تابان بوشهر ، شهاب ریز – آغاز شده بود با قهرمانی امید دهقاید به اتمام رسید ، امید دهقاید در حالی به این مقام دست یافت که سرخپوشان دیر تا هفته پایانی صدر جدول را در اختیار خود داشتند. در این تغییرات نقش مربیان تعیین کننده بود.

مربیان لیگ فوتسال استان ارزیابی های متفاوتی از لیگ استان داشتند. ایمان تمدن موفق ترین مربی لیگ فوتسال  قضاوت داوران بوشهر و گناوه را موفق دانست و کیفیت مسابقات را هم خوب ارزیابی کرد ولی در بحث عملکرد هیات فوتبال استان گفت : می توانستند بهتر عمل کنند و نگاه تیزبین تری به نظارت هم باید داشته باشند . تمدن عملکرد بازیکنان و مربیان را هم خوب دانست.

هادی غفاری سرمربی پرسپولیس دیر در هفته های پایانی امتیازهای بسیار حساسی را از دست داد امتیازهایی که منجر به از دست دادن صدر جدول شد. غفاری در بحث داوری ها کلمه متوسط را به کار برد و در مورد کیفیت مسابقات هم گفت : مسابقات در سطح پایینی انجام گرفت و تنها سه تیم بودند که فوتسال را به خوبی بازی می کردند.سرمربی پرسپولیس دیر در مورد بازیکنان و مربیان هم گفت : دو بازیکن خوب در لیگ امسال بود که می توانستند در لیگ های کشوری بازی کند . مربیان هم بیشتر نتیجه گرا بودند ، چون ترس از سقوط داشتند . غفاری عملکرد هیات فوتبال استان را خوب دانست.

 سعید فخرائی با شهرداری جم به امید قهرمانی پا به مسابقات گذاشت ولی از همان ابتدا با مشکلاتی مواجه شد که نتوانست به هدفش برسد و جایگاه سومی سال گذشته خود را تکرار کرد.فخرائی داوری های لیگ را خوب دانست و در مورد کیفیت مسابقات و عملکرد مربیان و بازیکنان هم گفت :کیفیت مسابقات نسبت به سال های گذشته بهتر بود و یکی دو بازیکن در حد و اندازه لیگ دو فوتسال هم در تیمها بودند اما در بحث مربیان اکثرا از لحاظ فنی ضعیف بودند و بیشتر بازی فیزیکی را انجام می دادند که دلیلش هم حضور بازیکنان چمنی است. از عملکرد هیات فوتبال استان راضی نیستم ، اگر قانونی است باید برای همه یکسان باشد نه اینکه فقط تیم های حق استفاه از بازیکنان چنمی دارند که حتما باید باشگاه آنها تیم چمنی داشته باشد .

 عباس فرخ ، وحدت بردستان را از زیر گروه به لیگ استان آورد تیمی که خیلی خوب گل میزد و خوب هم گل می خورد و در نیم فصل دوم اکثر فصل در انتهایی جدول حضور داشت و در نهایت موفق شد با حضور بازیکنان شیرازی خود در لیگ ماندگار شود.سرمربی وحدت بردستان این ارزیابی را از لیگ داشت.داوری ها خوب نبود ، از نظر کیفیت هم انتظار بیشتری داشتیم . چند بازیکن بودند که پتانسیل حضور در لیگ های بالاتر را داشتند.فرخ اکثر مربیان را سنتی دانست و گفت : بیشتر تیمها بازی های سنتی انجام می دهند و از فوتسال فنی خبری نیست  .  سرمربی وحدت بردستان همکاری هیات فوتبال را با تیمها قابل تقدیر دانست.

 حمید بهی ، سرمربی استقلال خارگ اول فصل تیمش را برای قهرمانی بست ولی دو مقطع متفاوت را گذراند نیم فصل اول را با نتایج خوبی به اتمام رساند ولی حواشی که در نیم فصل دوم گریبانگیر تیمش شد استقلال را تا مرز سقوط هم پیش برد و در انتها به مقام پنجمی رسید.بهی لیگ را چنین بیان کرد. داوری ها بد نبود اما خوب توجیه نشده بودند و ما از داوران جمی خیلی ضربه خوردیم.کیفیت مسابقات هم خوب بود .در اکثر تیمها بازیکنان تاثیر گذاری وجود داشت و اما مربیان از لحاظ فنی خوب نبودند اکثرا از روال فنی به دور بودند. مربیان باید به کلاس های مربیگری فوتسال بروند تا بتوانند به خوبی کار کنند. عملکرد هیات فوتبال استان هم خوب بود .

تیمی که نیم فصل نخست را میهمان انتهای جدول بود در نیم فصل دوم با رحیمی از سقوط رهایی پیدا کرد . رحیمی هم ارزیابی خاص خود را از لیگ داشت.سرمربی جنوب گفت: داوری ها بد نبود اما وقتی یک داور چند بازی یک تیم را به صورت متوالی قضاوت می کند مشکل به وجود می آید مثلا چون ما در کنگان بودیم اکثر بازیهای ما را داوران دیری قضاوت می کردند که دلیلش هم فاصله کم دیر و کنگان بود . وی در بحث عملکرد بازیکنان و مربیان هم بیان کرد : تعداد کمی بازیکن باکیفیت بالا دیدم و اگر نتوانیم در پایه کار کنیم از لحاظ بازیکن به مشکل بر خواهیم خورد . مربیان هم نیاز به کار بیشتر دارند. هیات فوتبال استان هم در بعضی جاها خیلی مشکل داشت البته هفته آخر را عالی برگزار کردند.

 سعید خضری ، شاید در باور خودش هم نمی گنجید که شرایط اینگونه برایش رقم بخورد ، خضری تابان را ابتدای فصل برای حفظ سهمیه بسته بود ولی در مقطعی از لیگ وقتی تیم ها را با ثبات ندید نگاه جدی به قهرمانی داشت ، ولی مصدومیت بازیکنانش و حواشی که خودش برای تیمش در انتهای فصل به وجود آورد باعث سقوط تیمش از رقابت ها شد.خضری این ارزیابی را از لیگ داشت . داوری ها متوسط بودند و سطح فنی تیم ها نزدیک به هم بود و تیم ها ثبات لازم در نتیجه گرفتن را نداشت. در اکثر تیمها بازیکنانی بودند که می توانستند در لیگ های کشوری توپ بزنند ، یکی دو جوان آینده دار هم در لیگ امسال حضور داشت.فقط چند تیم بود که برنامه هایی داشتند ولی بیشر تیمها بازی های ساکن را انجام می دادند که این موضوع به مربیان باز می گشت و اکثر مربیان به خلاقیت فردی بازیکنان دل بسته بودند. عملکرد هیات فوتبال استان هم خوب

 اسماعیل قنبری ، تیمش لیگ بسیار بدی را پشت سر گذاشت و در آخر هم سقوط کرد .قنبری این نگاه را به لیگ داشت.داوری ها ضعیف بودند و کیفیت مسابقات هم در اوایل فصل خوب نبود ولی در اواخر لیگ خیلی خوب بود. چند بازیکن در تیمهای بالای جدول بودند که می توانستند در لیگ های کشوری بازی کنند.کار و برنامه مربیان هم خوب بود و اما هیات فوتبال استان بسیار ضعیف عمل کرد و بی برنامه بود .

پست های مرتبط

۰ نظر

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *