امروز: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

قهرمان ، پر افتخار اما حاشیه نشین+تصویر

یاران سبز: از سروسهای بهداشتی گوشه ی ورزشگاه شهید سراجی گناوه شروع کردند. اعتراف می کنم که اراده ای پولادین داشتند که از آن مخمصه به سلامت برون جستند. وزنه برداری ، آنها مظلوم ترین رشته ورزشی گناوه هستند. وزنه برداری گناوه گر چه همیشه بدون حاشیه بوده است ولی همیشه در حاشیه قرار داشت. نمیدانم چه سیاستی بر ورزش حاکم است که این رشته در گناوه مظلومیتش را پایانی نیست. حتی وقتی پشوتنی و یوسفی در نبرد با پولاد سرد عنوانهای کشوری را هم درو کردند تغییری در این نگرش به وجود نیامد .

وزنه برداری گناوه سه بار خانه تکانی کرده است، ابتدا در سرویسهای بهداشتی که باورش سخت است روزگار گذراندند و قهرمانی آفرید و سپس در یک خانه تکانی به یکی از اتاقهای محقر زیر سکوهای ورزشگاه شهید سراجی انتقال یافتند و باز هم قهرمانی آفرید و در سومین مرحله به سالنی انتقال یافتند که به خانه کشتی معروف بود و تنها می توان گفت از دو مکان قبلی بهتر است و در آنجا هم قهرمانی های خود را تکرار کرد. چرا رشته ای مانند وزنه برداری که سهم عمده ای در مدالهای کشوری گناوه دارد همچنان در گوشه ای از حاشیه ورزشگاه قرار دارد.

مسابقات قهرمانی وزنه برداری استان به مناسبت دهه فجر در سالن شهید عباسی برگزار گردید که ورزشکاران گناوه با ۱۸۶ امتیاز بالاتر از بوشهر قرار گرفتند. در این مسابقات علی رستگار با تیمی از بردخون در مکان سوم این مسابقات قرار گرفت. در این دوره علی اکبر یوسفی بعد از غیبتی طولانی بار دیگر به مسابقات وزنه برداری آمد و در وزن ۶۹ کیلم عنوان قهرمانی را به دست آورد.

بهنام رستگار در ۵۶ کیلو و یعقوب پشوتنی در وزن ۶۲ کیلو قهرمانان سبک وزن مسابقات بودند. پشوتنی که به تازگی از مسابقات باشگاه های کشور برگشته است در دو ضرب وزنه خوب ۱۵۵ کیلو را هم بالای سر برد. امین پشوتنی هم در ۷۷ کیلو عنوان نخست را از آن خود کرد. در سنگین وزن احمد درونکی به مقام قهرمانی دست یافت و در ورنهای ۸۵ و ۹۴ هم ابوالفضل خوردبین و عرفان غلامزاده عناوین نخست را به دست آوردند.

در حاشیه:

فاروقی امام جماعت اهل تسنن گناوه از ابتدای مسابقات در سالن حضور یافت و با دقت نظارگر مبارزه وزنه برداران بود.

نوروزی معاون سیاسی فرماندار هم از تماشاگران این مسابقات بود .نوروزی از جمله مسولینی است که همراهی بسیار خوبی با ورزشکاران دارد.

اسحاق ذعاب در عین نوجوانی مبارزه سختی با فولاد سرد داشت . ذعاب از جمله وزنه برداران آینده داری ست که باید امکانات لازم برای او فراهم شود. ذعاب می تواند خیلی زود دروازه های تیم ملی را فتح کند.

مهدی بهرام زاده رئیس هیات وزنه برداری استان در پایان این مسابقات گفت : اگر وزنه برداران گناوه حمایت شوند و امکاناتی برایشان فراهم شود حرفهای زیادی برای گفتن دارند. بهرام زاده عنوان کرد: اسحاق ذعاب از جمله وزنه بردارانی ست که انتظار زیادی از او می برود و بی شک از ملی پوشان آینده است.

اسحاق-ذعاب...
وزنه-برداری.... وزنه-برداری..... وزنه-برداری.سکوی-قهرمانی یعقوب-پشوتنیوزنه-برداری وزنه.برداری وزنه..برداری صادق-زادهرستگار ذعاب بهرام-زاده.. امین-پشوتنی..شهنیایی

پست های مرتبط

۰ نظر

  1. احمدی

    با سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما و ورزشکاران استان
    علی رستگار یکی از زحمتکشان ورزش استان بوده و میباشند

    پاسخ

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *