امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نکو داشت حماسه سرای ایران در شبانکاره+تصویر

یاران سبز: روز فردوسی در شنانکاره با شکوه خاصی برگزار شد. انجمن ادبی فردوسی شبانکاره که از جمله گروه های فعال ادبی در شبانکاره می باشند در حرکتی منظم و بیاد ماندنی این روز را گرامی داشتند.

در سالن آموزش و پرورش شبانکاره روز فردوسی با حضور علاقمندان به حماسه سرای نامی ایران برگزار شد. در این مراسم ابتدا بحرینی فرد مدیر این برنامه به تمامی حاضرین خیر مقدم گفت و با گلایه از گنجایش اندک سالن در مقابل علاقمندان به فرهنگ اظهار داشت: در شبانکاره از نظر مکان برای کارهای فرهنگی در مضیقه هستیم و شرایط خوبی نداریم و همین سالن هم برای انجام برنامه های بزرگ گنجایش لازم را ندارد و از نظر امکانات هم همانطور که می بیند حتی سیستم خنک کننده آن هم جوابگو نیست و شرایط سختی در سالن حاکم است و این موضوع آزار دهنده می باشد.

در این برنامه عادل دهدشتی معاون سیاسی فرمانداری دشتستان هم خواستار انجام کارهای فرهنگی شد و اظهار داشت: هویت ملی دارای ابعاد مختلفی ست که بعد فرهنگی و تاریخی آن جایگاه ویژه ای دارد و شاهنامه هویتی خاص به این سرزمین داده است. فردوسی در شاهنامه  خرد ، سخن و دین در چارچوبی مناسب به تصویر کشیده است و الگوی خوب را برای مردمان این سرزمین بجا گذاشته است. ما هم باید این هویت را تقویت کنیم و انجام این چنین برنامه هایی باید در اولویت قرار گیرد .فردوسی با نگارش این اثر حق بزرگی بر گردن فرهنگ این کشور دارد.

در بخش دیگری از این برنامه سید محمود سید صادقی  عضو هیئت علمی دانشگاه‌ آزاد اسلامی بوشهر مروری بر داستان رستم و سهراب داشت و زوایای حماسی و احساسی این داستان را بررسی کرد. سید صادقی گفت: فردوسی برای ایرانیان حکم یک مظهر  و اسطوره را دارد که فراموش نمی شود و غرور ملی را به همراه دارد  ، گر چه ما مفاخر زیادی برای بالیدن داریم ولی فردوسی جایگاه خود را دارد .  در ادامه این برنامه محمد غلامی ، معصومه خدادادی ، محمد جعفر نجدی و علیرضا حاجب هم شعر خوانی کردند.

اجرای دو موسیقی محلی و سنتی از جمله برنامه های مراسم روز فردوسی بود که ابتدا داوود خواجه فرد و بهروز بهادری موسیقی محلی را اجرا کردند و سپس درخشان و مختاری یک اجرای سنتی داشتند.

اوج این برنامه در نقادی آیناز فکروند بود؛ این نوجوان با تسلط بسیار خوب در اجرا و حرکات، زیباترین قسمت برنامه روز فردوسی را رقم زد.

مریم بحرینی فرد هم در این مراسم اجرای بسیار خوبی از شاهنامه خوانی داشت.

در پایان این مراسم از طرح عبداله دویسری که به همین منظور طراحی شده بود رونمایی شد.

زوز..فردوسی.شبانکاره روز-فردوسی.شبانکاره.بحرینی-فرد.. روز-فردوسی..شبانکاره. روز-فردوسی..شبانکاره.. روز-فردوسی...شبانکاره روز-فردوسی.شبانکاره... روز-فردوسی.شبانکاره.خدادادی روز-فردوسی.شبانکاره.حاجب روز-فردوسی.شبانکاره روز-فردوسی..شبانکاره روز-فردوسی.شبانکاره.خواجه-فرد روز-فردوسی.شبانکاره.بهادری روز-فردوسی.شبانکاره.غلامی روز-فردوسی.شبانکاره.سید-صادقی روز-فردوسی.شبانکاره.دهدشتی روز-فردوسی.شبانکاره.نجدی روز-فردوسی.شبانکاره.مریم-بحرینی-فرد روز-فردوسی.شبانکاره.مختاری.درخشان روز-فردوسی.شبانکاره.فکروند روز-فردوسی.شبانکاره.آیناز-فکروند

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *