امروز: ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

هیات علمی دانشگاه آزاد گناوه و نگرانی دانشجویان دکترای این شهر

پاک-نژاد-فرماندار-گناوه-و-دانشجویان-دکترایاران سبز-مرتضی خضری: دانشگاه آزاد در گناوه چند سال پیش با پیگیری های افرادی فعالیت خود را در گناوه آغاز کرد که دغدغه علمی این شهر خواب و خیال را از آنها ربوده بود و بالاخره دانشگاه هم آمد، دانشگاه آمد تا سطح علمی این شهر هم مانند دیگر موارد رشد کند، اما به تازگی خبرهای ناگواری از دانشگاه آزاد اسلامی در گناوه به گوش می رسد. دانشجویان دکترای گناوه در رشته های مختلف نگران آینده این دانشگاه هستند و از اینکه هیات علمی این دانشگاه خالی از دانش آموختگان گناوه ای است اظهار نگرانی کرده اند و آن را عقب گردی برای این شهر می دانند. به همین منظور تعدادی از دانشجویان دکترای رشته های مختلف با سید علی پاک نژاد سرپرست فرمانداری گناوه دیداری داشتند.

دانشگاه آزاد گناوه بعد از چند سال فعالیت همچنان نتوانسته است دانش آموختگان علمی گناوه را به خود جذب کند و هیات علمی این دانشگاه متشکل از چهره های غیر بومی است. پای خیلی از رشته های دانشگاهی همچنان به گناوه باز نشده است به شکلی که بعضی از دانشجویان گناوه به دلیل نبود رشته مورد نظر باید به شهرهای همجوار سفر کنند.

در دیدار دانشجویان دکترای گناوه با سرپرست فرمانداری گناوه ابتدا امید زیارتی ضمن خوش آمدگویی به فرماندار گناوه ، بیان داشت: نگرانی ما کنارگذاشتند افرادی است که می توانند به سطح علمی این شهر کمک کنند و در هیات علمی دانشگاه باشند ولی بدون هیچ دلیلی کنار گذاشته شده اند و این کنار گذاشتند عواقب بسیار خطرناکی دارد، وقتی بعضی از افراد به خود این جرات را می دهند که این شهر را در داشتند علم فقیر بدانند باید احساس خطر کرد که چرا این تفکر به وجود آمده است. این تفکر حاکم است که اجازه نمی دهد دانشجویان دکترای گناوه از اعضای هیات علمی دانشگاه گناوه باشند و دانشگاه گناوه به دنبال جذب نیروی مازاد شهرهای همجوار برای هیات علمی خود باشد.

دانیال اسفندیاری و سعید زنگنه هم ضعف در مدیریت دانشگاه را مهمترین دلیل کنار گذاشتن افرادی دانستند که بعد از سالها تلاش برای رسیدن این شهر به سطح علمی مناسب حالا باید در حاشیه قرار گیرند و تصمیمات ضعیف مدیریتی مانعی باشد برای رسیدن فرزندان این شهر به هیات علمی دانشگاه که کمترین خواسته فرزندان این شهر است.

حسن عربزاده هم در این جلسه حاضر بود و به دفاع از عملکرد دانشجویان دکترای گناوه ای گفت: به صورت مداوم می گویند امکان جذب دانش آموختگان گناوه ای برای هیات علمی در دانشگاه گناوه وجود ندارد ولی در کنار گوش ما با همین شرایط نیرو جذب می شود، آیا قانون برای دو شهر در مجاور هم به دو صورت نوشته شده است.

جواد رستمی هم با این جمله که حق گرفتنی است نه دادنی به دفاع از دانش آموختگان دکترای گناوه پرداخت و عنوان کرد: با شناخت نسبی که از فرماندار داریم، آمدیم تا مشکلات خود را عنوان کنیم و انتظار داریم در این زمینه پیگیری صورت گیرد تا حق و حقوق دانشجویان گناوه ای پایمال نشود. رستمی همچنین اظهار داشت: وقتی هیات علمی غیر بومی باشد امکان جذب دانشجو در رشته مورد نظر هم کمتر است؛ یک هیات علمی بومی می تواند تعامل بهتری در شهر ایجاد کند و دانشجویان بیشری را هم جذب کند و این یعنی کمک جهت رشد علمی شهر گناوه.

مهدی خرم آبادی با بیان اینکه مدیریت قوی می تواند مشکل هیات علمی دانشگاه گناوه را حل کند، گفت: شایسته نیست هیات علمی دانشگاه گناوه با وجود دانشجویان دکترای گناوه ای خالی از فرزندان این شهر باشد.

علی خدری هم با اشاره به آموزش و  اینکه در گذشته دانشجو از شهرهای مجاور به گناوه سرازیر بود، اظهار داشت: چه اتفاقی افتاده است که دانشجوی گناوه باید برای کسب علم به دانشگاه های شهر های مجاور برود. این روال در گذشته وجود نداشت و گناوه مد نظر دانشجویان برای کسب علم بود. باید در این زمینه تحقیق صورت گیرد تا خسارت بیشتری به گناوه وارد نشود.

در پایان این جلسه فرماندار گناوه اظهار داشت: من آمده ام تا مشکلات این شهر را در موارد مختلف پیگیری و حل کنم و در این مورد هم بی شک پیگیری می کنم و اجازه نخواهم داد تا حق دانش آموختگان گناوه ای نادیده گرفته شود.

آیا با حضور حجت الاسلام عبدالحمید خدری منتخب مردم شمال استان در مجلس شورای اسلامی و پاک نژاد سرپرست فرمانداری گناوه باز هم شاهد کم توجهی به نیروهای علمی گناوه در دانشگاه خواهیم بود؟

پست های مرتبط

1 نظر

  1. ناشناس

    نظرات این عزیزان به دلایل مختلف وارد نیست. بعضی از این آقایان انتظار زیادی دارند بعد از اینکه نتوانستند به خواسته ها و امیال شخصی خودشان برسند به تخریب روی آوردند. برای مثال دانشگاه آیا دانشگاه هیات علمی حقوق، جغرافیا و یا مدیریت صنعتی نیاز دارد؟
    دوستان عزیزم رفتار شما دور از انصاف بود.

    پاسخ

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *