امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نادری قهرمان تکواندو نونهالان استان شد+ تصویر

یاران سبز- مرتضی خضری: یکی از پرکارترین هیات‌های ورزشی در استان هیات تکواندوست، این هیات از همین ابتدای سال مسابقات رده‌های سنی خود را آغاز کرده است تا در کنار آن منتخب استان را هم تشکیل دهد. مسابقات تکواندو نونهالان استان به میزبانی گناوه در سالن حوادث انجام شد. در این مسابقات تیم‌های نادری امام‌زاده، پارسیان، ساعی، فرهنگ و یانمار بوشهر، هیات گناوه، هیات دیلم، هیات جم، امام حسین اهرم، علم و تمرین، کانون، کوثر و پارس برازجان شرکت داشتند که نادری امام زاده با کسب ۳ طلا، ۳ نقره و ۴ برنز عنوان نخست را به دست آورد. پارسیان بوشهر و گناوه هم در مکان‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

از همان ابتدای مسابقات مشخص بود که رقابت اصلی بین سه تیم گناوه، پارسیان و نادری امام‌زاده است، گر چه تیم ساعی هم عملکرد خوبی داشت اما تعداد اندک نفرات شرکت کننده در این تیم، امکان رسیدن به مدال‌های بیشتر را برای شاگردان بابک نوذری از بین برد.

محمد امین سلیمانی از پارسیان بوشهر یکی از بهترین‌های استان در وزن نخست بر روی شی هاپ جانگ(تشک تکواندو) رفت و در مقابل ماهان ربیعی از نادری به پیروزی دست یافت. سلیمانی تبحر خاصی در اجرای تکنیک‌های مختلف تکواندو دارد و یکی از فنی ترین‌ بازیکنان مسابقات بود.

در وزن دوم علی رضا وفایی از باشگاه ساعی موفق به شکست نوید دهدشتی از نادری امام زاده شد. تیم ساعی که با سه شرکت کننده در مسابقات حضور یافته بود دو فینالیست داشت که هر دو موفق که کسب عنوان طلا شدند. علی رضا وفایی هم مانند سلیمانی از کاندیداهای فنی ترین بازیکن مسابقات بود.

در وزن سوم دیدار عارف زارعی و یاسر خواجه زاده زیبایی‌های خاص خود را داشت. ابتدا زارعی با ضربه دولیو پیش افتاد ولی در ادامه خواجه زاده جبران کرد و دیدار این دو بازیکن در پایان سه تایم مساوی شد و به وقت طلایی رفت که خواجه زاده با ضربه نریو چاگی این بازی را به سود خود خاتمه داد.

علی تل‌اشکی در وزن چهارم چهره‌ی انگشت نمای این وزن بود. تل‌اشکی در دیدار مقابل امیری از گناوه در حالی به پیروزی دست یافت که هادی عربزاده اعتراض‌های زیادی به قضاوت داوران داشت. در فینال هم وقتی تل‌اشکی در مقابل حامد دریس قرار گرفت سعید حکمت آرا مربی این بازیکن اعتراض‌های خود را تا لحظه پایانی ادامه داد تا جایی که با اخطار شدید سید جلال سید مردانی مسول کمیته داوران استان روبرو شد. تل‌اشکی این دیدار را با نتیجه ۱۰ بر ۷ به سود خود به اتمام رساند.

در وزن پنجم محمدمهدی‌ نریمانی از گناوه در مقابل امیر حسین علی‌بازنژاد از تیم ساعی قرار گرفت ولی این بازیکن نتوانست کاری از پیش ببرد و بنظر می‌رسید از پیش این بازی را به حریف خود واگزار کرده است. این دیدار را می‌توان کم تحرک‌ترین دیدار این مسابقات هم نامید.

در ششمین وزن هم امین نامی از پارسیان در مقابل محمد حسین صافی از برازجان قرار گرفت. نبرد شاگردان مهدی کشاورز و محمد رضا حسین زاده هم با پیروزی نامی همراه بود. نامی با این پیروزی پارسیان را صاحب سومین مدال طلا کرد.

در وزن هفتم محمد امین بهرسی از هیات تکواندو به سختی توانست محمد حسین فخرایی از نادری را مغلوب کند. بهرسی تا دقیقه پایانی تایم سوم از حریف خوب عقب بود اما یک ضربه دولیو باعث شد تا امتیاز خود را به ده برساند و با اختلاف ۲ امتیاز به مقام نخست این وزن دست یابد.

در هشتمین وزن علی اکبر حسین‌زاده از نادری موفق به شکست علی آخوندزاده از کوثر برازجان شد. برازجانی‌ها در این مسابقات دو فینالیست داشتند که در هر دو فینال بازنده بودند.

در نهمین وزن هم عنوان نخست به نادری رسید. ابوالفضل نیرو دراین وزن با شکست محمد امین تخشیده از پارس برازجان سومین مدال طلا را برای این تیم کسب کرد. این مدال باعث شد تا امین شریفی و شاگردانش عنوان نخست تیمی را هم به دست آورد.

در آخرین وزن این مسابقات عماد جشن مریم از گناوه موفق به شکست علی اکبر اکازیان از پارسیان بوشهر شد. با کسب این مدال گناوه هم در جای سوم تیمی قرار گرفت.

هدایت تیم سه نفره ساعی به عهده بابک نوذری یکی از جوان‌ترین مربیان این دوره بود. این تیم در نهایت دو مدال طلا به دست آورد.

تیم نادری را هم امین شریفی هدایت می‌کرد. شریفی موفق شد تا نادری را در مکان نخست تیمی قرار دهد. مکان دوم این دوره به پارسیان رسید. سعید حکمت‌آرا سرمربی این تیم از جمله مربیانی بود که صدای اعتراضش بارها شنیده شد و بالاخره هم نتوانست جای بهتر از سکوی دوم پیدا کند.

انتظار می کرفت تیم گناوه جایگاه نخست مسابقات را به دست آورد اما شاگردان هادی عربزاده با کسب ۲ طلا، ۱ نقره و ۳ برنز در مکان سوم قرار گرفتند. عربزاده از عملکرد داوری و بعضی از شاگردانش ناراضی بود.

رحمان عمادی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گناوه از تماشاگران این بازی‌ها بود و مراسم اهدا جوایز را هم در کنار مدیران و داوران تکواندو استان انجام داد.

در حاشیه:

حواشی سال‌های گذشته در مورد انتخاب فنی‌ترین بازیکن مسابقات باعث شد تا در این دوره فنی‌ترین بازیکن معرفی نشود و هیات برگزار کننده از خیر معرفی فنی‌ترین بازیکن مسابقات در این دوره گذشت ولی بازی‌های خوب سلیمانی و وفایی در وزن اول و دوم مورد توجه اکثر کارشناسان بود گر چه تل‌اشکی هم در وزن چهارم عملکرد خوبی داشت.

نظم حاکم بر مسابقات تا آخرین لحظه هم ادامه داشت و همین موضوع باعث شد تا گناوه نمره خوبی در میزبانی بگیرد که نقش هادی عربزاده در این نظم انکار ناپذیر است. البته عربزاده در جایگاه کوچ در چند نوبت نسبت به داوری اعتراض های شدیدی انجام داد.

تکواند-نونهالان-استان.تکواندو.بابک-نوذری تکواندو.حکمت-آرا تکواندو.داوران.. تکواندو.داوران تکواندو.شریفی تکواندو.هادی-عربزاده تکواندوکاران.نونهال تکواندوکاران-نونهال. تکواندوکاران-نونهال تکواندوکاران-نونهالا-.. تکواندوکاران-نونهالا تکواندو-تیم-پارسیان تکواندو-نادری تکواندو-نونهالان-استان... تکواندو-نونهالان-استان.. تکواندو-نونهالان-استان-.. تکواندو-نونهالان-استان-. تکواندو-نونهالان-استان تکواندو-نونهالان-استان-.تیم-ساعی تکواندو-نونهالان-استان.تیمهای-اول-تا-سوم تکواندو-نونهالان-استان-بوشهر.. تونهالان-تکواندو-استان-بوشهر. نونهالان-تکواندو-. نونهالان-تکواندو-استان-... نونهالان-تکواندو-استان-بوشهر

پست های مرتبط

۲ نظر

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *