امروز: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

دوستان و پرسپولیس هم به جمع شانزده تیم راه یافتند

یاران سبز_مرتضی خضری: در ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان یادواره یاران سبز دو دیدار برگزار شد که با پیروزی پرسپولیس و دوستان تکلیف دو تیم دیگر هم مشخص شد. در این شب و طبق روال شب‌های پیش مسابقات با نام باشگاه موج گناوه انجام شد. یاران-سبز-بیاد-سبزهای-موج-گناوهدر سال ۶۲ و درست زمانی که تب فوتبال در محله سر خور به اوج خود رسیده بود و هر روز یک تیم محلاتی از درون کوچه‌های این محله سر از جاک برمی‌داشت غلامرضا دشتی‌فرد و علی تشت‌زر تیم محلاتی موج را تشکیل دادند. این تیم در همان سال نخست نتایج بسیار خوبی را در بین تیم‌های محلاتی به دست آورد. این نتایج باعث شد تا دشتی‌فر و چند تن از بازیکنان این تیم به فکر مجوز ورود آن به باشگاه‌های گناوه باشند. به همین منظور مرحوم سید باقر حسینی حقیقی را در جریان قرار دادند و حسینی حقیقی هم در سال ۶۳ مجوز حضور موج را در باشگاه‌های گناوه بدست آورد. با ورود موج به باشگاه‌های گناوه محله شمال هم دارای پایگاه فوتبالی شد و به مرور بازیکنان این منطقه به تیم محله خود جذب شدند. موج خیلی زود در رده‌های سنی به عنوان یک قطب در فوتبال گناوه معرفی شد و حیدر نیکو نژاد هم در راس این تیم قرار گرفت. با ورود موج به فوتبال ساحلی و تمرکز این تیم بر فوتبال ساحلی نقش موج در فوتبال چمنی کمرنگ شد ولی حضور فوتبال ساحلی این تیم در لیگ برتر جایگاه گناوه را در فوتبال کشور تقویت کرد. این تیم همچنان به عنوان نماینده گناوه و استان در لیگ برتر فوتبال ساحلی حضور دارد. در موج هم مانند دیگر تیم‌ها بازیکنانی بودند که از کاروان ورزش جدا شدند. مرحوم عبدالحمید سهیلی، محسن تشت زر، کاظم فروتن، یعثوب مرادی، عباس نیکونژاد، سعید رضایی، سید علیرضا حسینی حقیقی و مسعود ابراهیمی از بازیکنان و حامیان این تیم بودند که با زندگی خداحافظی کردند. اکثر این افراد در محله شمال با تیم موج زندگی کردند. عبدالحمید سهیلی در چند پست برای موج بازی کرد که بر اثر واژگونی اتوبوس جان خود را در مسیر شیراز از دست داد. محسن تشت‌زر، عباس نیکونژاد و کاظم فروتن سال‌های زیادی را با این تیم سر کردند و در بعضی از سال‌ها به عنوان سرپرست با این تیم بودند. سعید رضایی و مسعود ابراهیمی از جمله بازیکنان نوجوانی بودند که حتی رنگ جوانی را هم به خود ندیدند و در رده نوجوانان برای این تیم به میدان رفتند. سید علی‌رضا حسینی‌حقیقی هم در این تیم بازی کرد. یعثوب مرادی بازیکن جوان این تیم نیز در محور گناوه بوشهر بر اثر سانحه تصادف جان خود را از دست داد. تنها فرزند شهید عبدالحسین مرادی کودکی سختی را پشت یر گذاشته بود و آغوش گرم خانواده را کمتر تجربه کرد اما سرنوشت برای این جوان شکل متفاوتی داشت. مرادی به دلیل علاقه به فوتبال به تیم موج رفت و در این تیم بازی کرد. مرادی در همان سن جوانی به دلیل علاقه فراوانی که گزارش مسابقات ورزشی داشت راه ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر را یاد گرفت و با موافقت محمد دوانی رئیس وقت هیات فوتبال استان گزارش بازی‌های شاهین را انجام داد. یعثوی مرادی در گناوه و در محله باباعلیشاه تیم فوتبال محلاتی ارشاد را تشکیل داد که این تیم همچنان فعال است. مرادی که خود تنهایی را به خوبی تجربه کرده بود با مرگش این تجربه را برای کودک خود هم به ارث گذاشت.

باشگاه پاس گناوه یاد تمامی ورزشکاران را گرامی می‌دارد.

در شبی که پرسپولیس و دوستان برای صعود نیاز به مساوی داشتند با پیروزی دیدارهای خود را پشت سر گذاشتند تا تکلیف صعود تیم‌های دوم گروه چهار و پنج هم مشخص شود. در دیدار نخست زور ساحل به پرسپولیس نرسید و این بازی با نتیجه چهار بر یک به سود پرسپولیس به اتمام رسید. پرسپولیس ابتدا با گل اسماعیل عربزاده پیش افتاد. در ادامه عباس عباسی پرسپولیس را به گل دوم هم رساند ولی یک ضربه از سعید احمدی فاصله را کم کرد. ساحل برای جبران گل خورده با پنج نفر حملات خود را ادامه داد که به همین دلیل فرصت‌های مناسبی برای بازیکنان پرسپولیس مهیا شد و اسماعیل عباسی و سعید ترسا از موقعیت‌های بدست آمده استفاده کردند تا شکست ساحل قطعی شود. در لحظات پایانی بازیکنان ساحل فرصت‌های مناسبی را از دست دادند.

در دومین دیدار بعثت نتوانست بازی روان روز نخست خود را به نمایش بگذارد و در این دیدار هم چهار بر سه مغلوب دوستان شد. این دیدار نزدیک با گل حسین حیاتی که از روی نقطه پنالتی زده شد آغاز شد و در ادامه دو تیم موقعیت‌هایی را به دست آوردند که سهم دوستان بیش از بعثت بود. گل‌های دوستان را حسین حیاتی(۲گل)، حسن خادمی و قاسم خواجه به ثمر رساندند و محمود کمالی، وحید منصوری و احمد غلامی هم گلزن‌های بعثت بودند.یاران-سبز_پرسپولیس یاران-سبز_ساحل  یاران-سبز_بعثت یاران-سبز_دوستان

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *