امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

ایران جوان خورموج با گل باد آورده برد، پارس جنوبی با پشت پا به بازی جوان مردانه

یاران سبز _ محمد احمدزاده: رقابت های لیگ برتر جوانان استان هفته یازدهم خود را هم پشت سر گذاشت. در این هفته ایرانجوان خورموج ۲ بر ۱ امید اهرم را شکست داد. پرسپولیس گناوه و پیروزی برازجان تن به تساوی ۱ بر ۱ دادند. مجتمع گاز جم ۲ بر ۱ خیبر اهرم را مغلوب کرد. پارس برازجان با یک گل بر شاهین دیلم غلبه کرد و در جم هم دیدار تیم های مجتمع گاز جم و پاس گناوه با نتیجه ۱ بر ۱ خاتمه یافت .

پرسپولیس گناوه ۱ پیروزی برازچان ۱

پرسپولیس گناوه در این هفته در حالی به مصاف پیروزی رفت که کسب امتیاز برای این تیم حیاتی بود. سرخپوشان نیمه نخست را خوب آغاز کردند و توسط رضا جوریز به گل هم رسیدند آنها بعد از گل این فرصت را داشتند تا اختلاف را بیشتر کنند اما عدم دقت در ضربه های آخر باعث شد تا توپی از خط دروازه پیروزی برازجان عبور نکند و نیمه نخست با تک گل جوریز خاتمه یابد. در نیمه دوم پیروزی برازجان عملکرد بهتری داشت میدان داری علی برزگر در این تیم به خوب به چشم می آمد، او بارها مهاجمان پیروزی را تغدیه کرد ولی ره بجای نبرد و بالاخره با یک حرکت انفرادی در واپسین لحظات نیمه دوم کار را به تساوی کشاند. این نتیجه باعث شد تا پرسپولیس همچنان در منطقه خطر جدول باقی بماند.

ایرانجوان خورموج ۲ امید اهرم ۱

در ورزشگاه تختی خورموج ایرانجوان میزبان امید اهرم بود، دو تیمی که شرایط متفاوتی دارند . ایرانجوان لیگ را خوب شروع نکرد ولی به مرور وضعیت خود را بهتر کرد. در مقابل، امید اهرم لیگ را خوب شروع کرد ولی چند هفته ای است نتابیج قابل قبولی نگرفته است. در نیمه نخست ابتدا امید اهرم به گل رسید این گل را محمد پولادی از روی یک ضربه ایستگاهی به ثمر رساند ولی این گل در همان نیمه نخست توسط مهران ملاح پاسخ داده شد. در نیمه دوم دو تیم بازی قابل قبول و پایاپایی را به نمایش گذاشتند. در لحظات پایانی ملاح توپی را وارد چرخه بازی کرد که همه در انتظار خروج آن از زمین بودند. این توپ گیری و ارسال آن و همچنین شرایط جوی و باد موافق باعث شد تا گل دوم ایرانجوان هم رقم بخورد. این پنجمین برد پیاپی خورموجی ها است.

امید اهرم از چهار بازی گذشته خود تنها موفق به کسب یک امتیاز شده است. مهران ملاح و حامد زارعی در ایرانجوان از بهترین های میدان بودند. در امید اهرم هم محمد پولادی و پردل چهره های برتر بودند.

پارس برازجان ۱   شاهین دیلم صفر

پارس برازجان در ادامه پیروزی های خود این بار تیم قعر جدولی شاهین دیلم را از پیش رو برداشت. شاهین گر چه در انتهای جدول قرار دارد اما فوتبال این تیم چشم نواز است. در این دیدار هر دو تیم بازی قابل قبولی را به نمایش گذاشتند و در نیمه نخست هر دو تیم موقعیت های خوبی گلزنی خلق کردند اما تک گل علیرضا محمد پور مدافع راست پارس سه امتیاز این دیدار را به حساب نماینده برازجان گذاشت تا روند پیروزی های نماینده برازجان ادامه داشته باشد. بازیکنان پارس در این بازی چند فرصت خوب گلزنی را هم از دست دادند.

امین دشتی بازیکن پارس برازجان در این دیدار از زمین مسابقه اخراج شد .

علیرضا محمد پور و رضا کریمی در دفاع راست و چپ از بهترین های پارس بودند و به خوبی در حمله شرکت می کردند.

درویشی و محمد رضا احمدی در خط دفاع شاهین عملکرد خوبی داشتند. در میانه میدان هم سید علی میرجهان مردی جنگنده و پر قدرت نشان داد.

محتمع گاز جم ۱   پاس گناوه ۱

مجتمع گاز جم این هفته در خانه میزبان پاس گناوه بود. در نیمه نخست پاس شروع خوبی داشت و در لحظات ابتدایی به موقعیت های خوبی هم رسید اما مهاجمان این تیم قدر موقعیت های بدست آماده را ندانستند. در اواسط نیمه نخست رضا کریمی مجتمع گاز را پیش انداخت این گل در حالی به ثمر رسید که پاسی ها با ۹ بازیکن در زمین حضور داشتند و قاضی میدان دو بازیکن پاس را به دلیل استفاده از کفش های استوک آلومینیومی اجازه بازی نداد و خواستار تعویض کفش های این بازیکنان شد. نیمه نخست با همین تک گل خاتمه یافت. در نیمه دوم پاسی ها برای جبران نتیجه به زمین آمادند و مجتمع گاز در پی حفط نتیجه و کسب سه امتیاز خانگی بود. با ورود امین حیدری در نیمه دوم این بازیکن خیلی زود ثاتیر خود را گذاشت و کار را به تساوی کشاند. بعد از این گل حسینی و موسوی مهاجمان پاس می توانستند گلزنی کنند اما عدم دقت آنها باعث شد تا این تیم به گلی نرسد و این دیدار با نتیجه یک بر یک خاتمه یابد.

امیر رضا موسوی با دریافت دو کارت زرد از زمین مسابقه اخراج شد.

سید امیر حسین موسوی و محمد امین حسینی در خط حمله پاس از بهترین های این تیم هستند. آنها توانایی عبور از هر خط دفاعی را دارند و اگر کمی دقت را چاشنی کار کنند می توانند به راحتی دروازه حریفان خود را باز کنند.

در تیم مجتمع گاز جم محمد علی مقنی سنگربان این تیم روز خوبی داشت او بارها مانع فروپاشی دروازه تیمش و مانع شکست خانگی مجتمع گاز در جم شد.

انرژی پارسی جنوبی جم ۲   خیبر اهرم ۱

انرژی پارس جم قهرمان نیم فصل نخست رقابت ها در خانه میزبان خیبر اهرم . خیبر در این دیدار در لاک دفاعی فرو رفته بود و چشم به ضد حملات داشت، میزبان هم تیم برتر میدان بود و موقعیت های خوب گلزنی هم بدست آوردند و بالاخره توسط میلاد تقیان به گل رسیدند. و اما در ادامه این دیدار علی اوس گلی به ثمر رساند که خشم لطفی و کادر فنی خیبر را به دنبال داشت. در یک صحنه وقتی داور توپ را در اختیار اوس قرار داد تا به رسم بازی جوانمردانه این بازیکن توپ را به حریف بدهد؛ این بازیکن با ضربه ای پر قدرت از میانه میدان دروازه خیبر را برای بار دوم گشود. این حرکت اعتراض به حق  میهمان را به دنبال داشت. در لحظات پایانی گنجه یکی از گل های خورده را پاسخ داد. امیر حسین رفیعی و آرمین هنردیده از بهترین های پارس جنوبی در این دیدار بودند. در تیم خیبر هم سبحان پوررضا بهترین عملکرد را داشت.

لطفی سرمربی خیبر که از نحوه بازی جوانمردنه بازیکنان جم گلایه داشت گفت: ما در فوتبال حضور داریم تا روح جوانمردی را به بازیکنان خود آموزش دهیم،همه چیز برد و باخت نیست. ولی در دیدار امروز بازیکنان جم بازی جوانمردانه را انجام ندادند و آنها به قصد گل به توپ ضربه زدند.

پست های مرتبط

۲ نظر

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *