امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

هفته دوازدهم لیگ برتر نوجوانان استان بوشهر تحت تاثیر قضاوت های بد

یاران سبز_ مرتضی خضری: لیگ برتر نوجوانان استان همچنان بدون توقف به پیش می رود. این لیگ که در نیم فصل هم استراحت را به خود ندید، هفته دوازدهم را هم با انجام چهار بازی پشت سر گذاشت. سپاهان گناوه که در این دوره بیشترین امتیاز را از ایرانجوان بوشهر گرفته است در برگشت هم این تیم را در یک بازی جنجالی با نتیجه ۳ بر ۲ شکست داد. در این دیدار ضعف داوری بیش از حد ممکن بود و دو گل سالم در این بازی مردود شد. سپاهان عالی شهر ۲ بر ۱ پارس برازجان را شکست داد تا همچنان تعقیب کننده اصلی پارس جنوبی جم در صدر جدول باشد. پارس جنوبی جم در این هفته هم با سه امتیاز از زمین بیرون آمد. این تیم با نتیجه ۳ بر صفر مرصاد سنای خورموج را از پیش رو برداشت. دیدار دو تیم مجتمع گاز جم و استقلال بوشهر هم که با حواشی زیادی همراه بود با نتیجه ۲ بر ۲ خاتمه یافت. در این دیدار مربیان دو تیم نسبت به قضاوت داوران اعتراض داشتند.

پارس جنوبی جم   ۳   مرصاد سنا خورموج  صفر

در غیاب همایون افتخاری بهترین گلزن لیگ که در بازی با ایرانجوان بوشهر اخراج شده بود شاگردان فرشید بهاری نیمه نخست را بدون گل به پایان رساندند. در نیمه دوم پارس هر چه داشت رو کرد و با خطایی که مدافعین مرصاد بر روی علیرضا بویری انجام دادند میزبان به یک ضربه پنالتی دست یافت که این ضربه را علیرضا منصوری یکی از بهترین های پارس در این دیدار به گل تبدیل کرد. منصوری روی گل دوم تیمش هم تاثیر مستقیم داشت. اصغر هوشمند با پاس همین بازیکن پارس را به گل دوم رساند. هوشمند در دقایق پایانی گل سوم جم را هم به ثمر رساند.

علیرضا منصوری دفاع آخر و  مبین محمود نژاد هافبک چپ تکنیکی و سرعتی  پارس از بهترین های این دیدار بودند.

سپاهان گناوه  ۳   ایرانجوان بوشهر  ۲

ایرانجوان بوشهر که خاطره خوبی از ورزشگاه شهید سراجی گناوه ندارد در مقابل سپاهان گناوه بازی دو بر صفر برده را با نتیجه ۳ بر ۲ به میزبان واگذار کرد. در نیمه نخست این بازی یک اشتباه از دروازه بان سپاهان و تیزهوشی حمید زارعی گل اول ایرانجوان را به دنبال داشت. ایرانجوان که در نیمه نخست برتر از میزبان بود در آخرین لحظات بازی هم از روی ضربه آزاد مستقیم ابوالفضل رفیعی به گل رسید. در نیمه دوم سپاهان با تغییر در درون دروازه خود نگذاشت تا ایرانجوان به گل برسد البته کمک داور هم در بسته نگه داشتن دروازه سپاهان کمک کرد و گل سالم حمید زارعی را مردود اعلام کرد. سپاهان در نیمه دوم بازی بهتری انجام داد و در همان ابتدا با ضربه امین بخشی به گل رسید. در ادامه این تیم توسط عباس حسینی به گل دوم هم دست یافت اما وقتی سپاهان گل سوم را هم به ثمر رساند کمک اول این بازی به شکل عجیبی اعلام خطا کرد تا دو تیم از قضاوت بد تیم داوری متضرر شوند. در دقایق پایانی سپاهان با ضربه بخشی به گل سوم هم دست یافت. این گل کاسه صبر مربیان ایرانجوان را لبریز کرد و کادرفنی این تیم که حالا شریفی را هم در کنار خود ندارند تیم را به بیرون از زمین بازی هدایت کردند. این بازی با دخالت ناظر بازی ادامه پیدا کرد و با نتیجه ۳ بر ۲ به سود سپاهان خاتمه یافت.

کمیته داوران باید در انتخاب داوران دقت بیشتری انجام دهند. این بازی تحت تاثیر نحوه قضاوت داوران قرار داشت.

سپاهان عالی شهر  ۲   پارس برازجان  ۱

تیم دوم و سوم جدول لیگ نوجوانان یکی از بازی های خوب هفته را انجام دادند. در این بازی، نیمه نخست سپاهان تیم برتر میدان بود که ترکیب دفاعی احدی و شاگردانش باعث شد تا فشار سپاهان هم بر روی دروازه میهمان بیشتر شود. سپاهان در نیمه نخست با دو گل علی سلیمانی پیروز به رختکن رفت. در نیمه دوم علی مراد احدیسرمربی پارس برازجان کاپیتان خود را از خط دفاعی جدا کرد و به حمله فرستاد. حضور علیرضا ماندگار در خط حمله پارس و توپ های بلند دلیلی شد تا میزبان تحت فشار قرار گیرد و بالاخره با خطا بر روی ماندگار پارس به یک ضربه پنالتی دست یافت که این ضربه را ماندگار به گل تبدیل کرد. در دقایق پایانی سپاهان تا حدودی از زیر فشار حملات خارج شد و بازی با همین نتیجه به پایان رسید. بازیکنان و کادر فنی پارس از نحوه قضاوت داوران ناراضی بودند که نارضایتی این تیم با سه کارت قرمز همراه بود.

اخراج کمالی، ماندگار و عرب از نکات جالب این بازی بود. اخراج دسته جمعی بازیکنان نوجوان هم دسته گلی بود که داور به آب داد.

مجتمع گاز جم  ۲   استقلال بوشهر   ۲

مجتمع گاز جم که از کاندیداهای سقوط است در دوازدهمین هفته به یک مساوی دست یافت. مجتمع گاز که در جم میزبان استقلال بود ابتدا با گلی که دانیال دشتی برای میهمان به ثمر رساند عقب افتاد اما در آخرین دقایق نیمه نخست با گل محمد علی زاده نتیجه را مساوی کرد. در نیمه دوم هم استقلال پیش افتاد. مهدی علی پور زننده این گل بود. مجتمع برای فرار از شکست در دقایق پایانی فشار بیشتری را بر دروازه استقلال وارد کرد و بالاخره به گل مساوی دست یافت. این گل را محمدرضا کیانی به ثمر رساند.

در استقلال سینا تمجیدی در درون دروازه روز بسیار خوبی داشت و محمد پور قربان هم در خط حمله این تیم از بهترین های میدان بود. در مجتمع جم هم محمد علیزاده در جناح چپ روز بسیار خوبی را پشت سر گذاشت و در میانه زمین هم کسری حسنی تاثیرگذار نشان داد.

دو تیم از قضاوت داوران ناراضی بودند. در لحظات پایانی این بازی هم مربیان استقلال تیم خود را به بیرون از زمین هدایت کردند که با دخالت ناظر بازی ادامه پیدا کرد.

در حاشیه:

باز هم زمزمه حضور بازیکنان غیر مجاز در لیگ نوجوانان به گوش می رسد.

%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86%d8%ac%d9%88%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d9%88%d8%b4%d9%87%d8%b1-%d9%86%d9%88%d8%ac%d9%88%d8%a7%d9%86%d8%a7%d9%86 %d8%b3%d9%be%d8%a7%d9%87%d8%a7%d9%86-%da%af%d9%86%d8%a7%d9%88%d9%87-%d9%86%d9%88%d8%ac%d9%88%d8%a7%d9%86%d8%a7%d9%86

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *